Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
تمام چيزي که لازم داريد چندين مهارت کليدي و اساسي است که کمک مي‌کنند هوش احساسي خود را بهبود ببخشيد.
براي اينکه با اين مهارت‌هاي کاربردي و ارزشمند آشنا شويد، روزياتو در ادامه برايتان بيش از 15 رفتار را برشمرده است که محققان روانشناسي آنها را بخشي از آداب معاشرت اجتماعي صحيح مي‌دانند.
با آگاهي از اين مهارت‌ها و اعمال آنها در زندگي شخصي خود مي‌توانيد شخصيتي دوست‌داشتني و جذاب از خود بسازيد تا هميشه موردتوجه عموم قرار داشته باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از معجزه «ارتباط نگاهي» غافل نشويد

شخصيتي دوست‌داشتني از خود بسازيد تا هميشه موردتوجه عموم قرار داشته باشيد‎
هِيدي گرانت هالورسون، نويسنده کتاب «هيچ‌کس شما را درک نمي‌کند و چه فکري به حال آن مي‌توان کرد» گفته: «اولين چيزي که آدم‌ها در ملاقات با شما مي‌خواهند بدانند اين است که آيا قابل اعتماد هستيد – و دوست‌داشتن کسي که چندان قابل اعتماد به نظر نرسد بسيار سخت خواهد بود.»
البته بايد بدانيد که اين تصميم تقريبا هميشه به صورت ناخودآگاه اتخاذ مي‌شود و بستگي به اين دارد که شما چگونه بتوانيد در انتقال اين دو حس تعادل ايجاد کنيد: صميميت و شايستگي.
هالورسون همچنين گفته: «مهم‌تر از همه اين است که حواستان به حرف‌هايي که مي‌شنويد باشد – مردم دوست دارند هميشه صحبت‌هايشان شنيده شود و برايشان مهم نيست که آنچه مي‌خواهند را برايشان مهيا کنيد يا خير.»
يکي از ساده‌ترين روش‌ها براي نشان دادن اينکه حواستان به طرف مقابل هست، برقراري تماس چشمي و حفظ آن است.
شما وقتي ارتباط نگاهي خود را هنگام مکالمه حفظ مي‌کنيد در واقع به طرف مقابل مي‌گوييد که شايسته اعتماد کردن هستيد.
خوب است بدانيد اغلب کساني که به اين شيوه رفتار مي‌کنند از نظر عموم مردم به عنوان انسان‌هاي باهوش شناخته مي‌شوند.
سعي کنيد هر چه سريع‌تر اين عادت را در وجود خود توسعه دهيد. مزيت اين مهارت در اين است که به هيچ دانش يا تمرين خاصي نياز ندارد: فقط حين مکالمه با افراد سعي کنيد در چشمان آنها نگاه کنيد و حواستان را به آنها بدهيد. همين.
هميشه لبخند به لب داشته باشيد

هرگز از قدرت لبخند غافل نشويد. لبخند به لب داشتن از ديگر روش‌هاي ساده براي انتقال حس صميميت و شايستگي است.
بعلاوه، برخي محققان روانشناسي معتقدند که با گفتن لطيفه‌هاي خنده‌دار و بلند خنديدن به جک‌هاي ديگران هم مي‌توان ارتباط بهتري با اطرافيان برقرار کرد.
مردم به‌طور ناخودآگاه آينه رفتاري يکديگر هستند و بدون اينکه خودشان بدانند، زبان بدن کسي که با او صحبت مي‌کنند را تکرار خواهند کرد.
براي اينکه دوست‌داشتني به‌نظر برسيد، از زبان بدن مثبت استفاده کنيد و در مقابل ببينيد که مردم چه راحت شما را دوست خواهند داشت.
هيجان و اشتياق خود را نشان دهيد

روزاليندا اورپزا، کارشناس آداب و رفتار اجتماعي و نويسنده کتابي باعنوان «در اتاق هيئت رئيسه آروغ نزنيد» در اين رابطه گفته: «همراه با لبخند زدن، هيجان، انرژي و اشتياق‌هاي خود را نيز نمايش دهيد.»
او ادامه داده: «اين رفتار نه تنها ديگران را به سمت شما مي‌کشاند، بلکه واگيردار نيز هست. پس از گذشت چندين دقيقه با شما، طرف مقابل نيز رفتاري گرم و سرشار از انرژي از خود نشان خواهد داد و اين رفتار مي‌تواند به بقيه هم سرايت کند.»
موبايل خود را کنار بگذاريد

آيا دوست داريد وقتي با کسي صحبت مي‌کنيد، سرش در موبايل باشد؟ بدون شک نه. بنابراين خودتان هم اين کار را انجام ندهيد.
تلفن همراه خود را در طول ملاقات يا هم‌صحبتي با ديگران کنار بگذاريد. به حرف‌هاي طرف مقابل توجه نشان دهيد و حواستان را با وسيله‌اي همانند موبايل پرت نکنيد.
اين روش، يکي از موثرترين و آسان‌ترين ترفندها براي نمايش صميميت و شايستگي به ديگران است.
محکم و صميمي دست بدهيد

برايتان پيش آمده کسي خيلي بي‌حال و بي‌انرژي با شما دست دهد؟ اين کار اصلا حس خوبي به آدم منتقل نمي‌کند و اين تصور ايجاد مي‌شود که وي چندان مشتاق مصاحبت نيست.
محققان روانشناسي در اين رابطه گفته‌اند: مردم در اولين ملاقات تصميم مي‌گيرند که آيا طرف مقابل را دوباره ببينند يا خير. يکي از مواردي که در اين تصميم مي‌تواند اثرگذار باشد، نحوه دست دادن اوست. شما نبايد خيلي سست و کوتاه دست بدهيد. در عين حال، نبايد دست طرف مقابل را خيلي محکم بفشاريد.
هميشه مراتب تعادل را حفظ کنيد تا دوست‌ داشتني‌ و قابل اعتماد به‌نظر برسيد.
مردم را به اسم صدا کنيد

در مکالمه‌هاي خود حتما سعي کنيد که نام طرف مقابل را به زبان بياوريد. اين کار حس بسيار خوبي به وي منتقل مي‌کند.
اگر نام افراد مختلف را فراموش مي‌کنيد براي خود يک رمز بگذاريد که بتوانيد به‌واسطه آن سريعا نام طرف مقابل را به ياد بياوريد. البته ترفندهاي زير هم براي اين منظور کاربردي هستند:
هنگام صحبت با اشخاص، نام آنها را بارها تکرار کنيد.
به فردي ديگر نام شخص مقابل را بگوييد. به اين صورت احتمال فراموش کردن نام او کم خواهد شد.
نام آنها را با توضيح کوتاهي در موبايل خود بنويسيد که در ملاقات بعدي پيش‌زمينه‌اي از ملاقات قبلي داشته باشيد.
در زندگي و محل کار بسيار مهم است که نام مردم را به خاطر بسپاريد و اين موضوع به شما کمک مي‌کند تا روابط مستحکم‌تري با مردم برقرار کنيد. همچنين، يادتان باشد که مردم از اينکه شما نامشان را به خاطر سپرده‌ايد لذت خواهند برد.
شنونده خوبي باشيد

همان‌طور که اشاره کرديم، در طول يک مکالمه سعي کنيد همه حواس خود را به طرف مقابل بدهيد. بيشتر از اينکه صحبت کنيد، گوش بدهيد. شما دو گوش داريد و يک زبان. اين يعني بيشتر از سخنگو بودن بايد شنونده باشيد.
مردم هميشه دوست دارند که صحبت‌هايشان شنيده شود.
يک شنونده فعال باشيد

فقط اينکه به حرف‌هاي طرف مقابل گوش کنيد کافي نيست. افراد دوست‌داشتني هميشه بدون قطع کردن صحبت‌هاي طرف مقابل به حرف‌هاي او گوش مي‌کنند.
اما منظور اين نيست که کاملا ساکت و بي واکنش باشيد.
به گفته محققان روانشناسي، شنيدن، تفسير کردن، ارزيابي و پاسخ دادن، 4 فاکتور لازم براي شنونده خوب بودن هستند.
براي اين منظور مثلا مي‌توانيد در مورد برخي از جملات که چندان برايتان شفاف نيست، سوال بپرسيد. ارزيابي کردن به اين مفهوم است که با شواهد موجود، از صحبت‌هاي طرف مقابل نتيجه‌گيري کنيد. در آخر هم به صحبت‌ها واکنش نشان دهيد تا شخص مقابل متوجه شود که صحبت‌هايش را تمام و کمال شنيده‌ايد.
قدرداني کردن از تحسين‌ها را بياموزيد

پذيرفتن تحسين و تقدير بسيار دشوار است زيرا بايد به‌گونه‌‎اي رفتار کنيد که خودخواهانه به نظر نرسد.
البته به يک «خيلي ممنونم، شما هم» بسنده نکنيد زيرا اين باعث مي‌شود بي‌لياقت به‌نظر برسيد.
در عوض در واکنش به تعريف شنيدن سعي کنيد از اين جملات استفاده کنيد: «شما 10 برابر بهتر از من هستيد.» يا «خيلي ممنونم، شنيدن چنين چيزي بسيار لذت‌بخش است.» يا «اينها همه لطف شماست.» يا «مچکرم! چه تجربه شگفت‌انگيزي»
ضمير دروني افراد را هدف قرار دهيد

چاپلوسانه از ويژگي برتر يک فرد تعريف کنيد و ضمير دروني او را هدف قرار دهيد.
توجه داشته باشيد که چاپلوسي کردن کار بسيار ظريفي است. زياده‌روي در اين کار نتيجه عکس خواهد داشت. وقتي شما از يک نفر بيش از حد شايستگي او تعريف مي‌کنيد، خودش هم متوجه اين موضوع مي‌شود و چندان برايش خوشايند نخواهد بود.
Halvorson در اين رابطه گفته، از روش‌هاي موثر براي تعريف از ديگران استفاده کنيد. طوري رفتار کنيد که طرف مقابل احساس ارزشمند بودن پيدا کند. مثلا مي‌توانيد با پرسيدن يک سوال در مورد زندگي طرف مقابل، تمرکزش را به دستاوردهاي خود در زندگي سوق دهيد و بدين واسطه احساس خوبي نسبت به خود پيدا کند.
در نتيجه‌ي آن نيز به شما اعتماد بيشتري پيدا خواهد کرد و از نظر او دوست‌داشتني خواهيد بود.
بدين ترتيب شما هم مسايل گوناگوني از زندگي آن شخص مي‌آموزيد و اين يک برد دو طرفه است.
اگر کسي حواسش پرت مي‌شود، از او بخواهيد که به صحبت‌هايش ادامه دهد

براي همه پيش مي‌آيد که بنا به هر دليلي وسط حرف زدن حواسش پرت شود يا رشته افکارش پاره شود. در اين حالت بسيار براي اين فرد مهم است بداند آيا طرف مقابل همچنان به صحبت‌هاي او گوش خواهد داد خير.
براي اينکه اين اعتماد را به او بدهيد که منتظر ادامه صحبت‌هايش هستيد، مي‌توانيد از جملاتي همچون «مي‌شه لطفا بقيه ماجرا را تعريف کني و بگي آخرش چي شد؟» يا «آخرين جمله‌ت اين بود، مي‌شه بقيه‌ش رو هم تعريف کني؟»
به اين ترتيب، شما علاوه بر يادآوري موضوع صحبت به فرد، به او اين اطمينان را هم داده‌ايد که شنونده صحبت‌هايش بوده‌ايد. اين کار از شما يک فرد دوست داشتني مي‌سازد.
معذرت‌خواهي کنيد

صحبت کردن در مورد اشتباهات مي‌تواند نقطه‌نظر منفي اطرافيان نسبت به شما را تغيير دهد. پس از ارتکاب هر اشتباهي فقط کافيست معذرت‌خواهي کنيد. به اين صورت ديدگاه بد ديگران نسبت به شما از بين خواهد رفت. دوست داشتني بودن مستلزم کنار گذاشتن غرورهاي کاذب است.
منبع: rooziato.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌روسی: باید از روحیه لورکوزن بترسیم!

به گزارش "ورزش سه"، دانیله ده‌روسی، سرمربی رم، باید تیمش را برای بازی دشوار مقابل بایرلورکوزن آماده کند. تیم ایتالیایی در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا باید به مصاف قهرمان بوندس‌لیگا برود.

ده‌‌روسی در مصاحبه‌ای با تلویزیون رم درباره این بازی گفت:‌"ما هیجان زده‌ایم، خوشحالیم که یک شب فراموش نشدنی دیگر را در مقابل هواداران‌مان تجربه می‌‌کنیم، آگاهیم که چالش بسیار سختی خواهد بود، اما صعود دور از دسترس نیست."

روحیه تیم؟

بعد از تساوی مقابل ناپولی گفتم باید همیشه سرزنده باشیم، همیشه باید قوی باشیم، اما لحظه‌ای وجود دارد که بازیکنان از نظر فیزیولوژیکی می‌توانند کمتر درخشان باشند، همچنین این هم تاثیرگذار است که آن‌ها بازیکنان پرفشارش را تجربه کرده‌اند. آن‌ها هدف بزرگی را دنبال می‌کند و انرژی زیادی را مصرف کرده‌اند.

وضعیت تیم در لیگ و اروپا؟

تیم‌های نزدیک و بالای ما در جدول ایتالیا خیلی خوب کار می‌کنند، بنابراین جدول لیگ به لطف آن‌ها بسیار هیجان انگیز است. لیگ اروپا یک موضوع جداگانه است، یک بازی خانگی و یک بازی خارج از خانه دارید، هر تیمی در این دو مسابقه قوی‌تر باشد، برنده خواهد شد، نه اینکه در کل یک لیگ قوی باشد و بخواهد قهرمان شود.

وضعیت بازیکنان؟

روملو لوکاکو و کریس اسمالینگ تمرین کردند و به نظر خوب بودند. اگر آن‌ها وضعیت خوبی  داشته باشند برای بازی در لیست قرار می‌گیرند.

بایر‌لورکوزن؟

چیزی که باید از آن ترسید وضعیت روحی آن‌هاست، چون آن‌ها تیمی هستند که هرگز شکست نمی‌خورند و به جای اینکه غرور داشته باشند، با ایمان ادامه می‌دهند و می‌خواهند شکست ناپذیر بمانند. تیمی که در وقت اضافه 20 گل به ثمر می‌رساند یعنی تیمی است که ویژگی‌ها، احساسات، دانش تاکتیکی و بازیکنانی با کیفیت عالی دارد.

شایستگی‌های ژابی آلونسو؟

آن‌ها تیمی هستند که در پایین جدول قرار داشتند و طی دو سال فوتبال خوب آن‌ها را به قهرمانی در آلمان رساند، چیزی که قبلاً هرگز آن را تجربه نکرده بودند و اکنون به نیمه نهایی لیگ اروپا رسیده‌اند که یک کار بسیار سخت است.

دیگر خبرها

  • ده‌روسی: باید از روحیه لورکوزن بترسیم!
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • خدمتی سخت اما دوست‌داشتنی
  • سختی دوست‌داشتنی
  • کیمیش: کامبک‌های رئال شانسی نیست
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • فرانچسکو توتی: امیدوارم ده روسی برای مدت طولانی در رم بماند