Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@18:14:07 GMT

کنده کاری جالب روی تنه درخت +فیلم

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۹۹۶۵

کنده کاری جالب روی تنه درخت +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین کارهای هنری هنر مجسمه سازی است. مجسمه ها با ظرافت خاصی که دارند ما را به وجد می آورد.

در این میان مجسمه سازانی وجود دارند که با استعداد ذاتی خود یک تکه چوب را چنان با ظرافت حکاکی می‌کنند که نتیجه‌ی بدست آمده را باید فراتر از یک اثر هنری ارزشمند دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمندی خلاق به نام " اندی فیلیپ"  با کنده کاری روی چوب آثار هنری فوق العاده ای آفریده است. او ابتدا یک کنده چوب را صیقل داده و  به شکل تخم اژدهای زیبا تبدیل کرده است.

این هنرمند انگلیسی در این خصوص گفته که قبل از ساخت مجسمه تخم اژدها تصمیمش بر این بوده که یک گلدان بسازد اما بعدا نظرش عوض شده است. در ادامه می توانید ویدئویی از ساخت مجسمه ای به شکل تخم اژدها را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زیباترین ها جذاب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، مجموعه‌ای از آثار زنده‌یاد مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه شامل آثاری از دوره‌های مختلف کاری وی در نمایشگاهی تحت عنوان «قصه‌های دری‌کنده» در گالری سهراب به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه با همکاری خانه موزه مکرمه برگزار خواهد شد که در آن ۳۱ اثر روی دیوار خواهد رفت. همزمان با افتتاح این نمایشگاه مستندی از مکرمه به کارگردانی ابراهیم مختاری، با عنوان «مکرمه، خاطرات و رؤیاها» که در سال ۱۳۷۶ ساخته شده نیز نمایش داده خواهد شد.

استیتمنت نمایشگاه «قصه های دری‌کنده» رونوشتی از زنده‌یاد احمدرضا دالوند است که در مورد مکرمه نوشته شده است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مکرمه قنبری، نماینده فارغ البالی و رهایی ایماژهای هنرمندانه در زمانه ماست. او از پس تحمل رنج های بسیار به چنان خلوصی رسیده بود که می‌خواست در هذیان لذت بخش خلاقیت بی وقفه اش ما را نیز سهیم سازد.»

همچنین شهاب شاه‌پرویزی نویسنده و منتقد هنری در مورد مکرمه در چند سطر برای این نمایشگاه نوشته است: «آثاری که قصه یک دنیاست. دنیایی رنگارنگ. رنگارنگی کوچک که سروته‌اش به قدر روستای دری‌کنده بود. کوچکی که در ساحت تصویرگرایانه‌ مکرمه قنبری حامل قصه‌هایی عمیق است. قصه‌هایی فولکلور از ستیزه‌گران و ستیزه‌پذیرانِ ناچار. ستیزه‌ جهانی جبار با زنی تنها. زنی تنها و غریب در احاطه‌ی دیوچهره‌گان و اژدهارویان. آثار مکرمه در رنگ‌های روشن، در ساده‌گی طرح‌های بداهه و فیگورهای سوررئال؛ قصه‌ دردهایی است فراموش نشده. فراموش نشده‌هایی فراتر از مرزهای دری‌کنده، فراتر از مرزهای قراردادی، فراتر از مرزهای جنسیتی و حتی من و تو. مکرمه، نقاش درد تنهایی، غریبه‌گی و سردرگمی است؛ همان درد مشترک آدمی. شاعری که قلم‌مو را جایگزین قلم کرد.»

مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه متولد ۱۳۰۷ در دری‌کنده بابل، نقاش سبک پست مدرنیسم مازندرانی است که به خاطر نقاشی‌هایش به شهرت جهانی رسید. نقاشی‌های وی موجب شد تا به‌عنوان بانوی سال نقاش در سال ۲۰۰۱ توسط دوازدهمین کنفرانس ایران‌شناسی در دانشگاه دولتی سوئد، معرفی شود. مکرمه که تحصیلات دانشگاهی و سواد خواندن و نوشتن نداشت و دوره علمی نیز نگذرانده بود، در سن ۶۷ سالگی به‌خاطر فروخته شدن گاو محبوبش افسرده شد و برای رهایی از اندوه، به نقاشی پناه برد. او آنچه را که در دل داشت، روی دیوارهای خانه‌اش جان بخشید. خانه کوچک ۲۰۰ متری او در روستا امروزه به موزه ننه مکرمه تبدیل شده است و از آثار ملی ایران و جاهای دیدنی بابل به شمار می‌آید.

این نمایشگاه از هفتم اردیبهشت آغاز و تا هفدهم اردیبهشت در گالری سهراب به آدرس خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، پلاک ۱۴۲ برقرار است.

کد خبر 6086772

دیگر خبرها

  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • ببینید | لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • دعوا بر سر نان بربری باعث کنده شدن گوش یک انسان شد
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • دعوا در صف نانوایی منجر به کنده‌شدن گوش پسر جوان شد
  • مجسمه «بکن باوئر» در محوطه آلیانتس آرنا نصب می شود
  • مجسمه بکن‌باوئر در محوطه ورزشگاه بایرن نصب می‌شود
  • کشف و ضبط ۱۷۶۰ سکه فلزی در شهرستان مراغه