Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:21:35 GMT

کوراندو ۲۰۱۸

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۱۹۹۶۹

کوراندو ۲۰۱۸

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  سانگ یانگ در سال ۲۰۱۸ از مدل جدید خودروی کوراندو رو نمایی کرد که بخش فنی این خودرو بدون هیچ تغییری، باقی مانده بود اما در ظاهر تغییراتی به چشم می‌خورد که این تغییرات فقط شامل جلوی خودرو شده است. کوراندو خودرویی ساخته مهندسان و شرکت کره ایی است که در دسته خودرو‌های شاسی بلند قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    این خودروی کره‌ای، فضای مناسب و امکانات مناسبی را در اختیارتان می‌گذارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.     این خودرو به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۱۹۹۸ سی سی حجم که قادر به تولید ۱۴۹ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۹۷ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ توسط جعبه دنده‌ اتومات ۶ سرعته تیپ ترونیک با تعویض دنده دستی است.
مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در ۱۰ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. لازم به ذکر است که حداکثر سرعت آن ۱۷۴ کیلومتر در ساعت است.   همانطور که گفته شد کوراندو در دسته بندی خودرو‌های شاسی بهره می‌برد، به طوریکه طول آن ۴۴۱۰ عرض آن ۱۸۳۰ و ارتفاع آن ۱۷۱۰ میلیمتر است. از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ وضعیت، پوشش صندلی‌ها با کیفیت مرغوب به همراه پوشش چرمی فرمان، گرمکن صندلی ردیف‌های جلو و عقب به همراه سیستم خنک کننده صندلی راننده، صندلی‌های عقب تاشو اشاره کرد.
در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون ۱۰ کیسه هوا، فرمان برقی EPS به همراه تنظیم ارتفاع دستی، سیستم هوشمند ورود به خودرو بدون کلید، کمربند‌های ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده با اتصال در سه نقطه و دو نقطه برای ردیف سوم، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز، میله محافظ درب‌ها به منظور کاهش صدمات در تصادفات جانبی، سیستم هشدار دهنده موانع دنده عقب، سیستم هشدار دهنده کمربند ایمنی، سیستم قفل شدن خودکار درب‌ها در سرعت بالای ۴۰ کیلومتر در ساعت، پشت سری فعال شونده صندلی‌ها در هنگام تصادف، سیستم ضد سرقت خودرو و ریموت کنترل، قفل ایمنی صندلی کودک و دیگر امکاناتی نظیر دکمه استارتر موتور، سیستم کمکی ترمز، سیستم فعال محافظت از واژگونی، سیستم کمکی جهت شروع به حرکت در سربالایی، کنسول وسط دولوکس، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو و مدیریت برق باتری، آیینه وسط هوشمند حساس به نور ECM، تریم داخلی طرح چوب، زیر آرنجی صندلی عقب به همراه جا لیوانی، فریم کرومی دور خروجی‌های سیستم صوتی و تصویری، کروز کنترل، سیستم پخش CD-MP۳ به همراه ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل رطوبت و کیفیت هوا، شیشه‌های برقی سمت راننده مجهز به سیستم ایمنی تشخیص مانع و اتوماتیک، گرمکن فرمان، صفحه نمایشگر آمپر سوپر ویژن به همراه کامپیوتر سفری چندگانه، کنترل سیستم صوتی و تصویری از روی فرمان و ارتباط تلفنی از طریق بلوتوث روی سیستم صوتی، چراغ‌های جلو مجهز به سیستم Day Light و چراغ‌های عقب LED، باز و بسته شدن اتوماتیک آینه‌های جانبی به صورت برقی توسط ریموت کنترل درب‌ها، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و به همراه گرمکن و چراغ راهنمای LED، برف پاک کن جلو مجهز به سنسور باران و سیستم یخ زدا، گرمکن شیشه عقب به همراه سیستم یخ زدا، تنظیم کننده اتوماتیک برف پاک کن و روشنایی چراغ‌های جلو، سان روف برقی به همراه پوشش محافظ داخلی مجهز به سیستم ایمنی وجود مانع، چراغ‌های پروژکتور جلو و چراغ‌های مه شکن عقب، بال عقب و روف ریل اشاره کرد.     در بخش ترمز‌ها و پایداری کوراندو از سیستم ترمز ضد قفل (ABS) ، سیستم تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم ضد واژگونی (ARP)، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی (HDC) و ترمز جلو دیسکی عقب دیسکی استفاده کرده است.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار خودرو وارداتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۱۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟

ام‌جی سایبرستر ازجمله خودرو‌هایی است که توانسته توجه فراوانی را در جهان به سمت خود جلب کند. این خودروی چینی-انگلیسی به‌تازگی در تهران و روی خودروبر دیده‌شده و احتمالاتی مبنی بر ورود این خودرو به کشور وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین، خودروساز MG سال ۱۹۲۴ در آکسفورد انگلستان تأسیس شد. در طول سال‌ها، این برند تغییر کرده و اکنون تحت مالکیت سایک‌موتور چین است. MG سایبرستر برای اولین بار در جشنواره سرعت گودوود در جولای ۲۰۲۳ حضور یافت.

زبان طراحی محصولات ام‌جی در سایبرستر دیده می‌شود. طراحی خودرو به صورت کلی مدرن به نظر می‌رسد، اما ادای احترام به رودستر‌های نمادین MG هم در آن دیده می‌شود.

چراغ‌های جلویی تلفیقی از خطوط تند و تیز و همچنین خطوط منحنی دارند. کاپوت خودرو کشیده و خمیده به سمت پایین طراحی‌شده و باعث شده تا دماغه خودرو باریک‌تر به نظر برسد. درب‌های قیچی‌شکل و بالارونده از جذابیت‌های این خودرو به‌حساب می‌آیند. گرافیک داخلی چراغ‌های جلویی زیبایی و جذابیت خاصی دارند.

چراغ پشتی از سبک L مانند و متصل بهره برده و درون آن‌ها یک فلش دیده می‌شود. نمای کناری طراحی خمیده و منحنی‌شکلی دارد. تیونینگ شاسی سایبرستر توسط گروه ایتالیایی DANISI انجام می‌شود که قبلاً با گروه فرمول یک فراری همکاری می‌کرد.

سایبرستر به‌عنوان میراث MG، عناصر طراحی کلاسیک خود را با نمای جانبی متمایز و فضای داخلی با صندلی‌های چرمی ناپا و پنل مرکزی فیبر کربنی ادامه می‌دهد. در بالای فرمان، نمایشگر کیلومترشمار را خواهید دید که از سه پنل LCD تشکیل‌شده است. سیستم اطلاعات-سرگرمی سایبرستر از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ بهره می‌برد که در مقایسه با دیگر رقبا ضعیف‌تر است.

نسخه پایه سایبرستر به یک موتور الکتریکی روی محور عقب تجهیز شده است که ۳۱۴ اسب‌بخار قدرت دارد. بهترین نسخه چهارچرخ محرک بوده و خروجی آن به ۵۴۴ اسب‌بخار می‌رسد. حداکثر سرعت سایبرستر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. دو باتری برای این خودرو اسپرت در نظر گرفته‌شده است؛ باتری ۶۴ کیلووات و باتری ۷۷ کیلووات که برد آن‌ها به ترتیب ۵۰۱ تا ۵۸۰ کیلومتر است.

شاید این برد کم به نظر برسد؛ اما ام‌جی برای کنترل وزن خودرو، باتری بزرگ‌تری را نمی‌توانست نصب کند. سایبرستر چهارچرخ محرک برابر ۱۹۸۵ کیلوگرم وزن دارد.

این خودروی زیبا و اسپرت در صورت ورود به بازار ایران، می‌تواند لقب زیباترین و خاص‌ترین خودروی وارداتی بازار ایران را یدک بکشد!

دیگر خبرها

  • تکمیل سیستم روشنایی ضلع شرقی پارک باغشمال تبریز
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه
  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  • (تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • اهمیت بستن کمربند ایمنی در خودرو مخصوصا صندلی عقب (فیلم)
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست