Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@04:48:32 GMT

رتبه کارایی بازار کالای ایران در سال ۲۰۱۷

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۰۱۲۷

 شاخص و زیرشاخص‌های کارایی بازار کالا شامل ۱۶ مورد است که مهم ترین آن‌ها شامل شرکت رقابت داخلی، وجود بنگاه‌های مسلط بر بازار، اثربخشی سیاست‌های ضد انحصاری، تاثیر مالیات بر انگیزه‌های سرمایه‌گذاری و نرخ مالیات کل (بر اساس درصد از سود) است.

از دیگر شاخص‌ها و زیرشاخص‌های کارایی بازار کالا می‌توان تعداد مراحل و رویه‌های لازم جهت شروع کسب و کار، تعداد روزهای مورد نیاز برای شروع کسب و کار، هزینه‌های ناشی از سیاستگذاری در حوزه کشاورزی، میزان رواج موانع تجاری، تعرفه‌های تجاری (بر اساس درصد از عوارض گمرکی)، میزان رواج مالکیت خارجی، اثر قوانین بر سرمایه‌گذاری خارجی، پیچیدگی تشریفات گمرکی، نسبت واردات به تولید ناخالص داخلی، میزان مشتری مداری بنگاه‌ها و میزان آگاهی و پیچیدگی خریداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایسنا، بنا بر گزارش موسسه Statista (یکی از موسسه‌های پیشرو در حوزه آمار) رتبه و امتیاز ایران در رکن کارایی بازار طی سال ۲۰۱۷ از میان ۱۳۸ کشور دنیا به دست آمده که امتیاز ایران از یک تا هفت، عدد چهار بوده و رتبه آن نیز از بین ۱۳۸ کشور، جایگاه ۱۰۰ را کسب کرده است.

ایرانی‌ها در شاخص شدت رقابت داخلی عدد ۴.۳ را به دست آورده و در خصوص این شاخص رتبه ۱۲۵ را در میان ۱۳۸ کشور دنیا کسب کردند. رتبه ایران در شاخص‌های وجود بنگاه‌های مسلط بر بازار، اثربخشی سیاست ضد انحصاری، تاثیر مالیات بر انگیزه‌های سرمایه‌گذاری و نرخ مالیات کل از بین ۱۳۸ کشور دنیا به ترتیب ۵۶، ۵۰، ۶۸ و ۹۶ بوده است.

همچنین رتبه کشورمان در شاخص‌های تعداد مراحل و رویه‌های لازم جهت شروع کسب و کار ۹۱، رتبه تعداد روزهای مورد نیاز برای شروع کسب و کار ۸۷، رتبه هزینه‌های ناشی از سیاست‌گذاری در حوزه کشاورزی ۸۲، رتبه میزان رواج موانع تجاری ۹۹، رتبه تعرفه‌های تجاری (بر اساس درصد از عوارض گمرکی) ۱۳۷، رتبه میزان رواج مالکیت خارجی ۱۳۳، رتبه اثر قوانین بر سرمایه‌گذاری خارجی ۱۲۵، رتبه پیچیدگی تشریفات گمرکی ۹۹، رتبه نسبت واردات به تولید ناخالص داخلی ۱۳۳، رتبه میزان مشتری‌مداری بنگاه‌ها ۱۱۸ و رتبه میزان آگاهی و پیچیدگی خریداران ۵۱ بوده است.

به گزارش ایسنا، سایت آماری Statista یکی از موسسه های پیشرو در موسسه آمار است که با استفاده از یک تیم مشتمل بر ۴۵۰ نفر متخصص، آمار، پایگاه داده و تحلیلگر، داده‌های کمی و آمار و اطلاعات مورد نیاز را از طریق پرسشنامه و تحقیقات میدانی برای پژوهشگران فراهم می‌کنند و متقاضیان اطلاعات آماری مذکور طیف گسترده‌ای از شرکت‌های فعال در سطح جهانی و موسسات برتر دانشگاهی هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رقابت مالیات واردات معدن و تجارت ایران شاخص کسب و کار کشاورزی کارایی کالای ایران بازار کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید

ایسنا/بوشهر  رییس مرکز مدیریت راههای استان بوشهر گفت: از نظر رشد ترددهای بین استانی در سال گذشته، بوشهر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

محبوبه شهریاری روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس گزارش تحلیلی وضعیت ترددهای جاده‌ای کشور طی سال گذشته، ترددهای بین استانی در بوشهر 25 درصد نسبت به سال 1401 افزایش داشته یعنی رتبه دوم کشوری را داشته است.

شهریاری افزود: طبق آمار سامانه‌های ترددشمار، طی سال گذشته 25 میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماههای فروردین و آذرماه بوده است.

وی درخصوص ترددهای بین استانی در اولین ماه سالجاری نیز بیان کرد: در فروردین ماه یک میلیون و 380 هزار خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب 11 درصد و 8 درصد رشد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راههای استان خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • سقوط ۲۶ پله ای افغانستان در میزان آزادی مطبوعات
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید