Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: از بین سه ضلع جاده، انسان و وسیله نقلیه مهم‌ترین علل حوادث جاده‌ای در سمنان خطای انسانی است که نیازمند فرهنگ‌سازی است. ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵ استانها سمنان نظرات

عبدالمجید نژادصفوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: استفاده از تمام ظرفیت‌ها در نهادینه کردن فرهنگ رانندگی ضروری است و همه باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نواقص جاده‌ای و بی‌کیفیتی وسایل نقلیه در حوادث جاده‌ای نقش دارند خاطرنشان کرد: هر کاربر جاده‌ای باید تلاش کند تا حقوق دیگر رانندگان را رعایت کند و از این طریق در کاهش حوادث رانندگی سهیم باشد.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان عمده‌ترین حوادث جاده‌ای در استان سمنان را از نوع واژگونی دانست و افزود: 70 درصد علت حوادث جاده‌ای استان سمنان واژگونی ناشی از عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی است.

نژادصفوی کویری بودن و یکنواختی مسیر ترانزیتی تهران ــ مشهد را از دیگر علل حوادث جاده‌ای در استان سمنان دانست و گفت: رانندگان با عبور از این مسیر کویری و یکنواخت دچار خستگی شده و این امر سبب افزایش حوادث در این مسیر شده است.

وی با بیان اینکه باید با ایجاد استراحتگاه‌های بین‌راهی یکنواختی را در این مسیر کم کرد افزود: افزایش مجتمع‌های خدماتی، رفاهی برای کاهش تصادفات در محورهای ارتباطی این استان ضروری است.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: در طول مسیر روستاییان می‌توانند با به‌نمایش گذاشتن صنایع‌دستی و فروش محصولات تولیدی خود در کاهش آمار تصادفات مؤثر باشند.

نژادصفوی بیان کرد: تاکنون اداره‌کل راه و ترابری استان سمنان جلسات متعددی را با کمیسیون ایمنی راه برگزار کرده و آماده همکاری با روستانشینان و تهیه مکانی برای فروش محصولات است.

** افزایش 8.5درصد حوادث منجر به فوت در نوروز 97

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با اعلام اینکه در نوروز امسال 8.5 درصد فوتی‌های ناشی از حوادث جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان سمنان نسبت به سال 96 افزایش داشت تصریح کرد: تردد خودروها در محورهای استان در نوروز 97 نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

نژادصفوی با بیان اینکه حوادث جاده‌ای منجر به فوت سال 94 نسبت به سال 95، نزدیک به 19 درصد کاهش داشت خاطرنشان کرد: این تعداد در سال 96 افزایش داشت.

وی گفت: باید نگاه بدبینی به حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی برطرف شود و از سرمایه‌گذار حمایت همه‌جانبه صورت گیرد و در برخی موارد نیز اصلاح و بازبینی قوانین لازم است.

** پروژه‌های آماده افتتاح تا هفته دولت

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به پروژه‌های حوزه راه در این استان که تا هفته دولت امسال آماده افتتاح می‌شود؛ عنوان کرد: چندین پروژه راه‌سازی در استان سمنان در مراحل نهایی قرار داشته و تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

نژادصفوی اضافه کرد: تقاطع غیرهم‌سطح غرب سمنان واقع در سه‌راهی مؤمن‌آباد یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی استان سمنان است که بیش از 140 میلیارد ریال برای تکمیل آن هزینه شده است.

وی با اظهار اینکه این پروژه ازنظر عمرانی به‌طور کامل تکمیل‌شده است عنوان کرد: هم‌اکنون فرایند زیباسازی این تقاطع غیرهم‌سطح در حال اجرا بوده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان افزود: این تقاطع بعد از پشت سر گذاشتن مشکلات متعدد و باوجود موانع با حضور مسئولان استانی، به‌روی شهروندان گشوده می‌شود.

نژادصفوی اجرای 11 کیلومتر باند دوم محور سمنان ــ فیروزکوه را یکی دیگر از این پروژه‌های در حال تکمیل عنوان و تصریح کرد: اجرای باند دوم محور سمنان ــ فیروزکوه، اصلاح بهسازی و رفع نواقص محور قدیمی سمنان ــ فیروزکوه نیز تا هفته دولت به اتمام می‌رسد.

به‌گفته وی، برای تکمیل این پروژه مهم راه‌سازی بیش از 120 میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته است.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به آغاز غیررسمی پروژه بزرگ آزادراه حرم تا حرم قطعه گرمسار ــ سرخه از برگزاری آئین کلنگ‌زنی این آزادراه در ایام هفته دولت خبر داد و گفت: برای این آزادراه حدود 800 تا هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

نژادصفوی با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با قوت و جدیت در حال اجرای این پروژه مهم راه‌سازی است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که این پروژه زودتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه باند دوم محور آزادشهر ــ شاهرود به‌طول 12 کیلومتر به‌اتمام رسیده است از اتمام و بهره‌برداری رسمی از 6 کیلومتر دیگر از این پروژه راه‌سازی تا هفته دولت خبر داد.

انتهای پیام/ش*

R41366/P1361/S6,64/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

ایاد بهادری منفرد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سفر استانی هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان بیان کرد: در سفر مقام عالی وزارت بهداشت و دیگر مسئولان دولتی به شهرستان شاهرود یک طرح درمانی افتتاح و یک طرح دیگر هم کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: در این سفر پروژه پایگاه سلامت فدک در یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین، با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین گفت: پروژه مرکز خدمات جامع سلامت و محل زیست پزشک میغان با زیر بنای ۴۱۰ متر مربع پروژه قابل افتتاح امروز عصر با حضور مسئولان دولتی است.

بهادری بیان کرد: برای این طرح ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و پنج هزار و ۷۶ نفر نیز می‌توانند از آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه چند پروژه عمرانی و بهداشتی و درمانی در مجموعه علوم پزشکی شاهرود نیز در سفر استانی هیأت دولت مورد بازدید قرار می‌گیرد، گفت: یکی از این طرح‌ها پروژه توسعه فضای فیزیکی، بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه این طرح هفت هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا دارد، ابراز کرد: -پروژه مرکز غربالگری، تشخیص و درمان سرطان بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع از دیگر طرح‌های قابل بازدید است.

بهادری با بیان اینکه هیأت دولت سیزدهم همچنین در سفر به شاهرود از پروژه بلوک زایمانی و LDR، بیمارستان امام حسین(ع) با زیربنای یک هزار و ۶۴۰ متر مربع بازدید خواهد کرد، تاکید داشت: پروژه توسعه فضای فیزیکی، بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود مجموعاً سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که یک سوم از آن تأمین شده است.

وی افزود: پردیس فناوری‌های سلامت شاهوار دیگر طرحی است که امروز عصر با حضور اعضای هیأت دولت در قالب سفر دوم دولت سیزدهم به استان سمنان در شهرستان شاهرود مورد بازدید قرار می‌گیرد.

کد خبر 6081762

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • وزیر جهاد کشاورزی از پروژه ملی سیلوی گرمسار بازدید کرد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین / ۳۲ محور مسدود است
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌ها
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان و سرخه
  • پیگیری وضعیت جاده ورودی ایوانکی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های چالوس و فیروزکوه