Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ براساس این طرح جنجالی که در کنگره آمریکا به بحث گذاشته شده، اداره ملی امنیت هسته‌ای (NNSA) که از زرادخانه هسته‌ای آمریکا نگهداری می‌کند، از کنترل مستقیم دولت خارج خواهد شد.‌ چنان چه این طرح به تصویب برسد، ضربه‌ای سنگین به جاه‌طلبی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا وارد می‌شود که به گسترش تسلیحات هسته‌ای آمریکا وعده داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالااگر این طرح به تصویب برسد، اداره مذکور از نظارت وزارت انرژی دولت ترامپ خارج و به نهادی مستقل تبدیل می‌شود که در صورت بروز مشکل، مستقیما به کنگره گزارش دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر با اشاره به برنامه تسلیحات هسته‌ای کشورش گفته بود ایالات متحده در حال ایجاد یک نیروی هسته‌ای جدید است. او تاکید کرد: قرار است ما در زمینه هسته‌ای از دیگران جلوتر باشیم؛ طوری که پیشتر هرگز مشاهده نشده باشد.این در حالی است که ترامپ ماه ژانویه به استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی تهدید کرده و در توئیتی نوشته بود: "من هم دکمه هسته‌ای دارم اما بسیار بزرگ تر و قدرتمندتر از مال شماست و دکمه من فعال هم هست." یک بازنگری که بهمن ماه گذشته از سوی دولت ترامپ منتشر شده، می‌گوید آمریکا می‌تواند در واکنش به حملات سایبری اساسی علیه زیرساخت‌های حساس کشور از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند.

ناامیدی ترامپ از اون

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا از فقدان پیشرفت در مذاکرات با کره شمالی در خصوص خلع سلاح اتمی این کشور دچار یأس و ناامیدی شده است. روزنامه واشنگتن پست، با اشاره به روند کند موضوعات مربوط به کره شمالی به نقل از برخی مقامات آمریکایی نوشت پیونگ یانگ، ترامپ را به شدت مأیوس کرده است به گونه ای که وی در جمع از موفقیت هایی که در مذاکرات حاصل شده سخن می گوید اما در دیدار خصوصی با مشاورانش ابراز نگرانی و خشم می کند.دونالد ترامپ زمانی که از نشست خود با اون بازگشت، پیروزمندانه اعلام کرد پیونگ یانگ دیگر تهدیدی هسته ای محسوب نمی شود.

وی ادعا کرد توانسته است یکی از دشوارترین بحران های راهبردی جهان را حل کند.اما به نوشته واشنگتن پست، اکنون روشن شده است که تاسیسات آزمایش موتور موشک که ترامپ گفته بود تخریب خواهد شد، همچنان دست نخورده باقی مانده و مقامات جاسوسی آمریکا می گویند پیونگ یانگ در تلاش برای مخفی کردن بخش های کلیدی برنامه هسته ای خود است.گاردین و وال استریت ژورنال نیز همین اواخر نوشته بودند بر اساس تحلیل تصاویر ماهواره ای، کره شمالی در حال گسترش سریع زیرساخت‌های هسته‌ای در «یونگ بیون» است.

ظاهرا ترامپ بر این توهم است که بازی برد و باخت او می تواند منافع آمریکا را تامین کند و به همین سبب پس از دیدار ترامپ با اون، مقام های آمریکایی از جمله پمپئو اعلام کردند که کره شمالی همچنان یک تهدید است و تحریم های این کشور یک سال دیگر تمدید خواهد شد.پیونگ یانگ نیز به خوبی دست ترامپ را خوانده است و با حفظ برگه های خود، این پیام را به ترامپ می دهد که حاضر نیست بدون دریافت امتیازی، امتیاز بدهد. شکست ترامپ در رویکرد بازی برد و باخت خود باعث فروپاشی هژمونی آمریکا شده و احتمالا این درس را برای ترامپ در برخواهد داشت که در برخورد با ایران بهتر فکر کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی تسلیحات هسته ای دولت دولت آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۰۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس

نمایشگاه تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ با اوکراین به غنیمت گرفته است، در مسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، براساس اعلام کاخ کرملین، تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ بیش از ۲ ساله با اوکراین، به غنیمت گرفته است، در نمایشگاه «پوکلونایا هیل/ تپه تسلیم» در مسکو به نمایش درآمد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه، گفت که انتظار می‌رود مردم علاقه و اشتیاق وافری به این نمایشگاه نشان دهند زیرا آنها باید با چشمان خود نظاره‌گر تجهیزات مغلوب دشمن باشند.

این نمایشگاه در «ویکتوری پارک» پوکلونایا هیل که مقابل موزه «ویکتوری» قرار دارد، برپا شده و در آن تسلیحات ۱۲ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، سوئد، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، فنلاند، استرالیا، اتریش و اوکراین به نمایش درآمده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه ۳۱ واحد تجهیزات را به نمایش گذاشته‌اند. در بین این تجهیزات تانک لئوپارد ۲A۶ و زره‌پوش پیاده‌نظام «ماردر» آلمان، زره‌پوش «بردلی» آمریکا، نفربر زرهی M۱۱۳ APC و .. به چشم می‌خورد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست