Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه مخالفان تصویب طرح مالیات عایدی بر سرمایه نسبت منافعشان احساس خطر می‌کنند، گفت: اگر این طرح اجرای شود گریبان صاحبان خانه‌های خالی، ویلا‌ها و مالکان زمین از جمله مسئولان کشور را می‌گیرد.

محمد حسین رحیمی پور عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو با اشاره به برگزاری سلسله جلسات دانشجویان بسیجی استان کرمان با نمایندگان مردم این استان در مجلس گفت: در این نشست‌ها در خصوص ضرورت تصویب طرح مالیات عایدی بر سرمایه با نمایندگان بحث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برخی از نمایندگان نسبت به این طرح توجیه نبودند مثلا یکی از نمایندگان اصلا به اهمیت این طرح قائل نبود و معتقد بود طرح چندان مهمی است و نمی‌توان با تصویب آن کاری از پیش برد.

رحیمی پور با بیان اینکه دانشجویان در این جلسات نمایندگان را در خصوص طرح مالیات عوایدی بر سرمایه توجیه کردند، افزود: زاهدی، پورابراهیمی، کمالی پور و حمزه از جمله نمایندگان شهر‌های مختلف استان کرمان بودند که تا کنون در این سلسله نشست‌ها حضور یافته اند.

عضو بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه هم نمایندگان و هم دانشجویان بسیجی از مباحث مطرح شده در خصوص طرح مالیات عایدی بر سرمایه راضی بودند، افزود: حرف‌های تخصصی توسط دانشجویان در این نشست‌ها مطرح شد به گونه‌ای که نمایندگان انتظار طرح چنین مباحث تخصصی را نداشتند.

رحیمی پور با اشاره به اینکه نمایندگان در این نشست‌ها تاکید داشتند که مجلس برای تصویب طرح مالیات عایدی بر سرمایه همراهی نمی‌کند، افزود: برخی از نمایندگان استان کرمان معتقد بودند که مجلس ناکارآمد است با این وجود تاکید دانشجویان بر این بود که اگر آن‌ها در هر مکانی در مورد طرح مالیات عایدی بر سرمایه بحث و آن را تکرار کنند بالاخره طرح مباحث اثرگذار است و نخبگان متوجه می‌شوند چه خبر است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان با بیان اینکه در نشست‌ها مطرح شد که نمایندگان به دلیل منافع شخصی خود مانع تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه شده اند، افزود: به گفته آقای زاهدی معلوم نیست در مجلس چه اتفاقی می‌افتد که مثلا در مورد سوال از رئیس جمهور نمایندگان پای کار می‌آیند و روز طرح سوال امضای خود را پس می‌گیرند. مجلس در مورد اهمیت طرح‌هایی مانند طرح مالیات عایدی بر سرمایه توجیه است، اما نمایندگان به خاطر منافع شخصی خود آن را تصویب نمی‌کنند.

رحیمی پور با اشاره به اینکه طرح مالیات عایدی بر سرمایه یک بار با نامه وزیر راه و شهرسازی از دستور کار مجلس خارج شد، بیان کرد: در مجلسی که آخوندی سه بار از آن رای اعتماد می‌گیرد نباید توقعی بیش از آن داشت.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های تصویب این طرح با پیگیری‌های مرکز پژوهش‌های مجلس آماده شده، اما لاریجانی و آخوندی مانع تصویب آن شده اند، افزود: اگر این طرح مصوب و اجرایی شود سریع روی بازار تاثیر می‌گذارد به گونه‌ای که هم نقدینگی به سمت تولید می‌رود و هم منجر به کاهش سریع تورم می‌شود در واقع اگر سوداگران بفهمند چنین قانونی تصویب شده سریع پول خود را در بخش‌هایی مثل زمین، طلا و ارز خارج می‌کنند و به سمت تولید می‌روند به همین دلیل جنبش دانشجویی اصرار دارد این طرح تصویب شود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه امروز کسانی مانع تصویب طرح مالیات عایدی بر سرمایه می‌شوند که نسبت به منافعشان احساس خطر می‌کنند، گفت: اگر این طرح اجرای شود گریبان صاحبان خانه‌های خالی، ویلا‌ها و مالکان زمین از جمله مسئولان کشور را می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مالیات بسیج دانشجویی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقان و مخالفان تشدید مجازات سرقت زیر ۲۰ میلیون چه گفتند؟

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و با اکثریت آرا کلیات و جزئیات طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی درباره تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان را تصویب کردند که در این گزارش نظرات موافقان و مخالفان آن را می‌خوانیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رسیدگی به طرح اصلاح ماده 104 قانون مجازات اسلامی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 28 فروردین ماه) قرار داشت که نمایندگان پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات و جزئیات آن موافقت کردند که بر اساس آن مجازات سرقتهای کمتر از 20 میلیون تومان تشدید یافت که در ادامه نظرات

موافقان و مخالفان طرح را می‌خوانیم:

*ضرورت توجه به جنبه عمومی جرم در سرقت کمتر از 20 میلیون تومان

علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به عنوان نماینده موافق با تصویب کلیات طرح مذکور، گفت: متاسفانه سرقت‌ها بعد از تصویب قانون مجازات اسلامی و قابل گذشت کردن سرقت‌های کمتر از 20 میلیون تومان به شدت افزایش یافته است چرا که نیاز به شاکی خصوصی دارد اما سارقان به روش‌های مختلف شاکیان را منصرف می‌کنند، همچنین وضعیت کلاهبرداری‌های کمتر از 100 میلیون تومان نیز به همین صورت است.

وی تصریح کرد: واضح است که این قانون باید اصلاح شود و هر سرقتی جنبه عمومی جرم نیز داشته باشد تا بتوان سارقان را مجازات کرد ضمن اینکه تصویب این طرح منافاتی با برخورد با دانه درشت‌ها ندارد بنابراین حتما باید با سرقت و کلاهبرداری‌های کوچک نیز برخورد شده و مجازات شوند.

نماینده سبزوار افزود: تعیین مجازات برای این سارقان فقط زندان نیست بلکه تعزیری است بنابراین باید با تصویب این طرح شرایطی برای ضابطین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی ایجاد شود تا بتوانند به موقع، سریع و قاطعانه با این سارقان مقابله کرده و آنها را مجازات کنند.

*دست نیروی انتظامی و دادگاه‌ها برای مجازات سرقت‌های کمتر از 20 میلیون تومان بسته است

همچنین رحمت‌الله نوروزی نماینده علی‌آباد به عنوان نماینده موافق با طرح اصلاح ماده 104 قانون مجازات اسلامی، گفت: از کمیسیون قضایی و حقوقی تشکر می‌کنم چرا که امروز دست دادگاه‌ها بسته است و حتما در سرقت‌های کمتر از 20 میلیون باید مردم شکایت کنند تا تحت تعقیب قرار گیرد که این باعث بی‌نظمی و نارضایتی عمومی و سوءتعبیر در بین ضابطین شده است.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: متاسفانه بررسی اولیه این سرقت‌ها بدون شکایت شاکی قابل تغییر است و این در حالیست که در شهرستان‌ها کابل چاه‌های کشاورزی و تیرهای برق را به راحتی سرقت می‌کنند و در رابطه با گوشی تلفن همراه و تجهیزات آبفا، مخابرات و اداره برق هم چون کمتر از 20 میلیون تومان می‌شود با این مشکل مواجه بوده و از این وضعیت گلایه دارند.

وی افزود: این وضعیت باعث بالا رفتن حجم این نوع سرقت‌ها در شهرستان‌ها شده است بنابراین ما با تصویب این طرح به ماموران زحمتکش نیروی انتظامی و قضات محترم این اختیار را می‌دهیم که با صلابت کارها را برای مجازات این سارقان پیش ببرند.

 نظرات مخالفان طرح

در ادامه نیز معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مخالفت با کلیات طرح مذکور با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی با فردی که سابقه کیفری دارد برخورد لازم صورت می‌گیرد، گفت: علت این سرقت‌ها باید از ریشه‌یابی شود که اصل موضوع آن به مشکلات اقتصادی باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه‌های امنیتی و نظامی از اقتدار کافی برخوردار هستیم، عنوان کرد: این در حالیست که در حوزه اقتصادی از اقتدار کافی برای کنترل شرایط برخوردار نیستیم.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس هم به عنوان دیگر مخالف کلیات این طرح با بیان اینکه نظام اسلامی ثابت کرده است که با دانه درشت‌های فساد اقتصادی برخورد می‌کند، گفت: تاکنون با بردار یکی از رؤسای جمهور که از جمله افرادی بود که اعتقاد داشت ما به موشک نیازی نداریم و همچنین با فرزندان معاون رئیس قوه قضائیه برخورد شده و محکوم شده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه باید دید ارزشمندی مال به چه میزان است که عنوان سرقت برای آن استفاده شده است، گفت: همچنین باید دید در بحث مجازات، موضوع تعزیر مد نظر است یا حبس که اگر حبس باشد با قانون حبس زدایی در تضاد است از این رو باید این مباحث به صورت دقیق، کارشناسی شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • موافقان و مخالفان تشدید مجازات سرقت زیر ۲۰ میلیون چه گفتند؟
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • افقه در گفت و گو با قدس: مجلس برای تحقق شعار سال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تصویب کند
  • تقلای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب بسته کمکی به رژیم صهیونیستی
  • درخواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب بسته حمایتی از اسراییل
  • صدقی: وزیر ورزش از تصویب و اجرای مقررات ضدورزشی جلوگیری کند
  • کاهش فرار مالیاتی با اجرای مالیات بر مجموع درآمد
  • صدقی: وزیر ورزش از تصویب و اجرای مقررات ضد ورزشی جلوگیری کند
  • مجلس نمایندگان آمریکا طرح حمایت از اسرائیل را تصویب می‌کند