Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@15:59:19 GMT

درخشش غول ایرانی در سرزمین گل‌های لاله

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۱۲۴۹

درخشش غول ایرانی در سرزمین گل‌های لاله

به گزارش جهان نيوز، دوازدهمین دوره رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی مردان جهان شب گذشته خاتمه یافت و تیم ملی ایران با پیروزی 3 بر صفر مقابل بوسنی مقتدرانه به مقام قهرمانی دست یافت.
  این قهرمانی در حالی به دست آمد که تیم بوسنی در چهار دوره قبلی این مسابقات که در قرن بیست و یکم برگزار شده، سه بار قهرمان شده بود و فقط در سال 2014 با شکست مقابل ایران به مقام نایب قهرمانی رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این تیم در پارالمپیک 2012 لندن نیز با برتری مقابل ایران قهرمان شده، هر چند که ملی‌پوشان ایران انتقام این شکست را در فینال پارالمپیک 2016 ریو گرفتند و بر سکوی نخست ایستادند.

قهرمانی ملی‌پوشان کشورمان به نوعی بر سلطه بوسنی در والیبال نشسته جهان نیز پایان داد. هواداران بوسنی معتقد بودند که کشورشان، برترین تیم این رشته در دنیا است، اما حالا با توجه به قهرمانی ایران در پارالمپیک، لیگ جهان و سپس مسابقات جهانی هلند، باید به قدرت والیبال نشسته کشورمان اعتراف کنند.

«امیر اوبرالیچ» یکی از خبرنگاران اهل کشور بوسنی درخصوص فینال مسابقات قهرمانی جهان، با اشاره به عملکرد درخشان مرتضی مهرزاد و در حالی که نام ملی‌پوش کشورمان را نیز نمی‌دانست، گفت: تیم ایران خوب بازی کرد، اما باید به عملکرد «غول» ایران در ترکیب این تیم اشاره کنم.

او هر زمان که از زمین بیرون می‌رفت، ایران در کسب امتیاز دچار مشکل می‌شد، اما هر زمان که «غول» به میدان بازمی‌گشت، آنها همه امتیازات را می‌گرفتند. من نام این بازیکن را نمی‌دانم، اما می‌خواهم او را «غول» صدا بزنم. او برای اولین بار در مسابقات جهانی شرکت کرد و به همین دلیل هم ایران قهرمان شد.
  منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| دو عضو ایرانی AFC در مسابقات انتخابی المپیک

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۴ آسیا از ماه آینده در قطر برگزار خواهد شد و تیم های برای رسیدن به پاریس با یکدیگر رقابت خواهند کرد. تیم ملی المپیک ایران با هدایت رضا عنایتی نتوانست به مرحله نهایی برسد و از دور مسابقات کنار رفت.

به گزارش خبرورزشی، کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این مسابقات از موعود بنیادی فر به عنوان داور وسط و سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک های او دعوت کرده است. این بازی ها قرار است با VAR برگزار شود.

همچنین دو عضو ایرانی AFC هم در این مسابقات حضور دارند. سیامک آبی‌زاده و سجاد ایمانیان به عنوان مدیا آفسیر و مسئول سوشال مدیا به قطر دعوت شدند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888962

دیگر خبرها

  • حضور بازیکن جوان ایرانی در کنار ستارگان جهان در المپیک
  • عکس‌| دو عضو ایرانی AFC در مسابقات انتخابی المپیک
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • عبور کشتی از سالِ سنگین با یک رفتن غیرمنتظره و ۷ سهمیه
  • هندبال در سال ۱۴۰۲| شکست پشت شکست، ناکامی پشت ناکامی/ روز‌های دور از سکو و سهمیه
  • مروری بر کارنامه ورزش قم در تابستان ۱۴۰۲
  • ترکیب کاملا روس بحرین برای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا/قهرمان جهان به بیشکک می‌آید
  • دعوت از ۹ تیرانداز به اردوی تیم ملی تپانچه
  • بانوی ایرانی، مدیر مسابقات انتخابی تنیس روی میز آسیای میانه شد
  • ادامه صدرنشینی نابغه ایران در رنکینگ جهانی تنیس روی میز/ بانوی ایرانی مدیر مسابقات قهرمانی جوانان آسیای میانه شد