Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، وزیر امور خارجه فرانسه در پایان ماه ژوئیه به کوبا سفر می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از هاوانا، ژان ایو لودریان قرار است اواخر ماه ژوئیه به کوبا سفر کند. به این ترتیب وی نخستین نماینده دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خواهد بود که به این کشور سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرنسا لاتینا، خبرگزاری کوبا به نقل از وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد دیدار با برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا و بازدید از مرکز تاریخی هاوانا بخشی از برنامه‌های لودریان در این سفر است.
این سفر که بیست و هشتم و بیست و نهم ماه ژوئیه انجام خواهد شد، نخستین سفر نماینده دولت فرانسه از زمان پیروزی مکرون در انتخابات سال دو هزار و هفده است. با این حال این نخستین دیدار دو جانبه نیست.
در ماه مه رودریگز که پنج سال است وزارت امور خارجه کوبا را بر عهده دارد به فرانسه سفر کرده بود. در آن زمان دو طرف بر تحولات مثبت روابط دو جانبه تاکید کردند. در سال‌های اخیر روابط میان فرانسه و کوبا به ویژه از زمان سفر فرانسوا اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه به کوبا در سال دو هزار و پانزده و یک سال پس از آن میزبانی از رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا در فرانسه وارد مرحله جدیدی شده است. فرانسه همچنین در سال دو هزار و پانزده معمار بزرگ توافق در مورد بدهی‌های کوبا بود.
طبق آمار رسمی منتشر شده از سوی کوبا، تبادلات تجاری میان دو کشور در سال دو هزار و شانزده افزایش یافت و به ۲۵۷ میلیون دلار رسید. در حال حاضر شصت شرکت فرانسوی در کوبا فعال هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزير خارجه فرانسه کوبا سفر لودريان مکرون رئيس جمهور رودريگز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با حضور در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، دیروز در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شده و با رییس جمهور کشورمان نیز دیدار کرده است.

امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار داردامیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند