Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:14:39 GMT

حمله هکرها با سرقت رمز عبور قربانیان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۱۴۴۷

حمله هکرها با سرقت رمز عبور قربانیان

مجرمان سایبری روزبه‌روز راه‌های بیش‌تری از حملات فیشینگ و نرم‌افزارهای جاسوسی برای سرقت اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند و اما چاره‌ی این حملات محافظت بیش‌تر از رمزهای عبور و استفاده از نکات امنیتی لازم است.

به گزارش ایسنا، شرکت ورایزون سال گذشته، نشان داد ۸۰ درصد از هک‌ها، مربوط به رمزعبور به سرقت‌رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجرمان سایبری از رمز عبور قربانی برای دسترسی به سیستم آن‌ها استفاده کرده و اطلاعاتشان را به سرقت برده‌اند. براساس این نقص، این نیاز در سازمان‌ها بوجود می‌آید تا تدابیری اتخاذ کنند که از سرقت رمزعبور شناسایی جلوگیری شود.

اما با گذشت یک سال به نظر می‌رسد اتفاق جدیدی رخ نداده است؛ مجرمان سایبری روزبه‌روز در حال افزایش هستند و اعتبار کاربران را به سرقت می‌برند. آن‌ها روش‌های مختلفی برای سرقت کلمات ‌عبور دارند، مانند حملات فیشینگ، گزارش‌گیر صفحه‌کلید و نرم‌افزارهای جاسوسی. تقریبا هر تکنیک برای سرقت گذرواژه شامل نوعی بدافزار است. ای‌میل‌های مخرب با استفاده ازURL های جعلی برای سرقت به منظور فریب دادن کاربران به دریافت اطلاعات می‌پردازند.

نوع جدیدی از نرم‌افزارهای مخرب، باج‌افزارهای توزیع‌شده هستند. همچنین تروجان‌ها و نرم‌افزار ارز دیجیتال مخرب نیز وجود دارد. سایت‌های فیشینگ به صورت پراکنده‌ای فعال بوده و کاربران را فریب می‌دهند. ضمیمه مایکروسافت ورد حامل آخرین آپدیت نرم‌افزارهای مخرب است. آن‌ها ترفندی را به کاربر نشان می‌دهند تا ماکرو و Smoke Loader را در سیستم آسیب‌دیده نصب کنند.
با توجه به گزارش سایت پلیس فتا، محققان اطلاعاتی به دست آورده‌اند که نصبSmoke Loader ها و  TrickBotیک فریب بزرگ است. این ابزار یک تروجان است که اعتبار بانکی و سایر اطلاعات حساس را از بین می‌برد. این بدافزار به گونه‌ای طراحی شده که به نظر می‌رسد یک درخواست فاکتور از یک شرکت را درخواست کرده است.

بسیاری از این نوشتارها تنها این تئوری را بیان می‌کنند که رمز عبور دزدیده‌شده کلید بسیاری از نقص‌های داده است. بنابراین بسیار مهم است که سازمان‌ها و افراد اقدامات و ابزار خود را بهبود بخشیده و از خود و داده‌های خود محافظت کنند. همچنین، ضروری است که یک سیستم وجود داشته باشد که هرگونه آسیب‌دیدگی شبکه یا فعالیت‌های جنایتکاران اینترنتی را شناسایی کند.

به گزارش ایسنا، هر زمان که مجرمان سایبری یک گروه از اطلاعات را سرقت می‌کنند، اطلاعات حساب کاربر شامل نام کاربری و رمز عبور نمایان می‌شود. اهمیتی ندارد که رمز عبور تا چه میزان سخت باشد، به‌محض آنکه رمز عبور روی رایانه مجرمان سایبری ظاهر شود، از آن رمز عبور در راستای اعمال مجرمانه بهره می‌برند.

کارشناسان به کاربران توصیه دارند که برای بالا بردن امنیت خود از دادن رمز عبور خود به سایر افراد جداً اجتناب کنند. از نوشتن رمز عبور بر روی کاغذ و گذاشتن آن بر روی میز محل کار، نزدیک کامپیوتر و یا چسباندن آن بر روی کامپیوتر، جداً خودداری کنند. تعداد زیادی از برنامه‌ها امکان به خاطر سپردن رمزهای عبور را ارائه می‌کنند، زمانی که سیستم را ترک می‌کنید، این قابلیت را غیرفعال کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش امنیت حساب‌های کاربری متعدد در فضای مجازی انتخاب یک گذرواژه و رمز عبور ایمن است که تا حد زیادی راه را برای نفوذ هکرها دشوار می‌کند. متخصصان امنیت سایبری به کاربران پیشنهاد می‌کنند که از کلمات قابل حدس زدن همچون نام، نام خانوادگی، سال و تاریخ تولد، نام همسر و غیره اکیدا خودداری کنند و درصورتی که می‌خواهند از این کلمات، عبارات و اعداد استفاده کنند، باید در میان آن از حروف اختصاری و نشانه‌گذاری استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اينترنت حمله سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

متأسفانه قرآن در جامعه ما مهجور است و گاهی ما در نحوه نگهداری به قرآن اهانت می‌کنیم. چنانچه گاهی برخی مساجد قرآن‌هایی که ورق‌های آن جدا شده یا فرسوده است را به بازیافت می‌دهند و با این کار به قرآن اهانت می‌کنند؛ چراکه ادعیه‌ و قرآن‌ها در بازیافت‌ها با زباله‌های کاغذی دیگر با آب حل شده و به مقواهایی مثل شانه تخم‌مرغ تبدیل می‌شود.  بر همین اساس، برای بهره‌مندی مطلوب از مصاحف شریف (قرآن، کتب مذهبی و ادعیه) طرح ملی «نورباران» به همت سازمان دارالقرآن الکریم آغاز به کارکرد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانیان، مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت (ع) طی گفت و گویی جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران را تشریح کرد. حجت‌الاسلام قربانیان یکی از اهداف اجرای این طرح را حفظ حرمت قرآن عنوان کرد و گفت: «گاهی ما در مساجد شاهد نگهداری قرآن‌ها به طرز نامناسبی هستیم و هیئت‌امنای مساجد اغلب نمی‌دانند که با قرآن‌های اضافی یا فرسوده چه‌کار کنند؛ گاهی برخی برای‌آنکه حرکتی انجام داده باشند این قرآن‌ها را در  مزارع خاک می‌کنند که با این کار قرآن خوراک موریانه می‌شود. بعضی دیگر از افراد قرآن را داخل آب می‌ریزند؛ درحالی‌که برخی کاغذهای قرآن قابلیت حل شدن در آب  را ندارد و یک جایی بالاخره سر از خشکی در می‌آورد؛ لذا اینها معضلی بود که ما نتوانستیم بی‌تفاوت از کنار آنها رد شویم و بر همین اساس طرح نورباران را به اجرا در آوردیم.»

وی تأکید کرد: «در این طرح ما به دنبال ترمیم و صحافی قرآن هستیم. لازم به ذکر است که طرح نورباران طرح شخصی، استانی و حتی کشوری نیست و افرادی از کشورهای سودان، سوریه و عراق طی بازدید از مجموعه، از  این طرح استقبال کردند تا آن را در کشورهای قطب اجرا کنند.»

مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت (ع) اصفهان یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح را جلوگیری از قطع درختان برای چاپ قرآن دانست و افزود: «اگر قرآن‌های فرسوده در منازل یا مساجد ترمیم و صحافی شده و دوباره در مساجد و منازل قرار گیرید، ما تا بیست سال آینده نیازی به قطع درخت برای چاپ قرآن نخواهیم داشت.»

حجت‌الاسلام قربانیان سومین هدف از اجرای این طرح را فرهنگ‌سازی در این زمینه عنوان کرد: «با اجرای این طرح می‌توان قرآن، نهج‌البلاغه و مفاتیح در سراسر کشور را تأمین کرد. در برخی مساجد کشور مثل سیستان و بلوچستان حتی یک قرآن هم وجود ندارد و آنها خواستار حتی قرآن‌های نصف نیمه و قدیمی هستند.»

نحوه دریافت و توزیع قرآن و ادعیه

حجت‌الاسلام قربانیان درباره نحوه توزیع قرآن، ادعیه و کتاب‌های مذهبی توضیح داد: «طبق توافقنامه با سازمان دارالقرآن الکریم قرار است کلیه قرآن‌ها به مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) ارسال شده و بعد از ترمیم و صحافی، مجدد به سازمان دارالقرآن الکریم اعلام شود. در نهایت، سازمان دارالقرآن الکریم با استعلام از سازمان تبلیغات استان‌ها تصمیم می‌گیرد که قرآن‌ها در کدام مناطق توزیع شود.»

وی در خصوص نحوه ارسال گفت: «سازمان‌های تبلیغات اسلامی سراسر کشور جهت دریافت قرآن و ادعیه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین مردم می‌توانند با تماس به مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) به شماره ۳۵۱۰۵-۰۳۱ داخلی ۶ درخواست دریافت قرآن و ادعیه خود را نمایند یا خودشان قرآن و ادعیه‌شان را به موسسه دارالقرآن اهل بیت (ع) واقع در خمینی شهر، بلوار شهید محمد منتظری ارسال کنند.»

حتی برای یک ورق قرآن احترام قائل شوید

حجت‌الاسلام قربانیان صفحات قرآن را قابل‌احترام بالایی دانست و گفت: «ما در مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) قرآن‌هایی که تنها یکی – دو صفحه از آنها باقی‌مانده و قابل صحافی نیستند را داخل پاتیل‌هایی شسته و پاک‌کرده و بعد از آن به‌عنوان جلد قرآن استفاده می‌کنیم.»

وی تأکید کرد: «این یک نوع فرهنگ‌سازی است که مردم حتی برای یک ورق قرآن احترام قائل شده و آن‌قدر راحت آن را داخل آب یا بازیافت نگذارند.»

به گفته حجت‌الاسلام قربانیان، هیچ کجای کشور حتی اماکن متبرکه دستگاه خمیرکن مجزا ندارند. او گفت: « طرح جمع آوری قرآن و ادعیه پیش‌ازاین با روش‌های دیگر اجرا شده است و قرآن کهنه را با قرآن نو تعویض می‌کردند اما در نهایت این قرآن کهنه به بازیافت می‌رفت. در حالی که ما با اجرای این طرح درصدد ترمیم و صحافی قرآن‌های کهنه برآمدیم.»

وی دررابطه‌با میزان جمع‌آوری قرآن، ادعیه و کتب مذهبی مازاد در مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی و منازل یا اهدای قرآن‌های نو بیان کرد: «این طرح به‌صورت محدود از اسفند ۱۴۰۱ و بعد از آن به طور سراسری اجرا شد اما متاسفانه به دلیل تبلیغات محدود استقبالی از این طرح صورت نگرفت. با این وجود، حدود ۱۰۰ هزار جلد کلام الله مجید، مفاتیج و ادعیه مذهبی مثل نهج البلاغه را جمع آوری کردیم و از این تعداد حدود ۲۰ هزار قرآن توزیع شده است.»

حجت‌الاسلام قربانیان در پایان تأکید کرد: «وظیفه شرعی هر مسلمانی است که از هر طریقی که می‌تواند این طرح را اطلاع‌رسانی کند تا اگر حتی یک برگه مفاتیح یا قرآن داشتند آن را بازیافت نکنند؛ بلکه جمع‌آوری کرده و برای ما ارسال نمایند.»

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت
  • فروش سوالات کنکور ترفند شیادان سایبری برای کلاهبرداری
  • دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور
  • بی‌بی‌سی: عبور موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل
  • بی‌بی‌سی: موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل عبور کردند