Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@11:15:29 GMT

3542 نخل خرما در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۱۶۳۳

3542 نخل خرما در آتش سوخت

2هزار و 454 نخل خرما و هزار و 88 اصله پاجوش از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان سراوان طعمه حریق شدند.

ایران آنلاین /شیرزاد کمالی  مدیر جهاد کشاورزی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت : 13 هزار هکتار نخلستان خرما در سروان وجود دارد.
وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته آتش سوزی این مدت افزون بر 10 میلیارد ریال به کشاورزان منطقه خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی سراوان تاکید کرد: از آنجایی که هرس نکردن اصولی نخیلات یکی از مهمترین علت آتش سوزی های گسترده در این شهرستان محسوب می شود ضروری است کشاورزان ضمن توجه به این موضوع ساخت باغات جدید خرما را مورد توجه قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: همه ساله تعداد زیادی از نخیلات و درختان سراوان طعمه ی حریق می شود و از بین می روند.
کمالی درعین حال مهمترین عوامل آتش سوزی در نخیلات سراوان را هرس و اصلاح نکردن اصولی نخیلات، عدم جمع آوری ضایعات پای نخل ها، پاتوق های معتادان در نخلستان ها، نبود راه دسترسی مناسب و احساس مسئولیت کشاورزان در اصلاح و جمع آوری و نهایتا عامل انسانی ذکر کرد.
به گزارش ایرنا شهرستان مرزی سراوان به عنوان یکی از نقاط مستعدد کشاورزی سیستان و بلوچستان دارای افزون بر 12 هزار و 851 هکتار انواع باغات و سه هزار و 409 هکتار زمین زراعی است.
سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است. / ایرنا
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند برای 600 هزار مترمربع زمین کشاورزی بابل

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، محسن آهنگری اظهار کرد: به منظور تثبیت مالکیت و صدور سند دار کردن زمین های کشاورزی، سال گذشته 162 فقره سند اراضی کشاورزی در شهرستان بابل صادر شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک، برای 600 هزار مترمربع از زمین های کشاورزی این شهرستان سند مالکیت صادر شد.
وی تصریح کرد: سنددار کردن اراضی کشاورزی، علاوه بر قانونی کردن حق مالکیت کشاورزان، آثار مثبت دیگری چون فراهم کردن امکان صدور مجوزات واحدهای تولیدی، جلوگیری‌ از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، حل اختلاف بین کشاورزان را در پی دارد.به گفته این مسؤول، سنددار شدن زمین‌های کشاورزی انگیزه فعالیت کشاورزان را بیشتر می‌کند و از سوی دیگر، آنها می‌توانند با سند زمین خود از تسهیلات بانکی برای توسعه کشت و زرع نیز بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • کاشت نهال در محدوده لندفیل سراوان رشت
  • تمهیدات ستاد بحران سراوان برای مقابله با سیلاب احتمالی اتخاذ شد
  • ۳۹ میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان
  • کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است
  • کشاورزان استان دغدغه تهیه کود شیمیایی نداشته باشند
  • صدور سند برای 600 هزار مترمربع زمین کشاورزی بابل