Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری خود خوانده اوستیای جنوبی در سفرش به دمشق، پس از امضای توافقنامه دوستی، عالی‌ترین نشان این کشور را به رئیس‌جمهوری سوریه اعطا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت سیریا نیوز، در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری اوستیای جنوبی آناتولی بیبیلوف، رئیس‌ جمهوری خودخوانده اوستای جنوبی درباره سفرش به دمشق آمده است: بیبیلوف در دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه پس از امضای توافقنامه دوستی نشان واتسامونگ، عالی‌ترین نشان این کشور را به بشار اسد اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، بیبیلوف اظهار داشت: این نشان را به نمایندگی از مردم اوستیا جهت تقدیر از حمایت شما از استقلال این جمهوری اهدا می‌کنیم.

در مقابل بشار اسد نیز نشان اموی که عالی‌ترین نشان سوریه برای خدمات نظامی یا مدنی است را به بیبیلوف اهدا کرد.

در ادامه رئیس‌جمهوری خودخوانده اوستیای جنوبی و بشار اسد هدایای دیگری را با یکدیگر ردوبدل کردند.

بیبیلوف روز دوشنبه برای سفری سه روزه وارد دمشق شد و در دیدار با بشار اسد توافقنامه‌ای را برای آغاز روابط دیپلماتیک مشترک میان دو کشور به امضا رساند.

همچنین ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه با همتای اوستیایی خود توافقنامه‌ای برای روابط دیپلماتیک میان دو کشور به امضا رساند.

در مه گذشته، سوریه با جمهوری‌های خودخوانده آبخازیا و اوستیای جنوبی توافقنامه‌ای برای روابط دیپلماتیک در سطح سفارتخانه‌ها به امضا رساند و هر دو کشور استقلال یکدیگر را به رسمیت شناختند.

این اقدام دمشق به عنوان اولین کشور عربی که استقلال این دو جمهوری را به رسمیت شناخته انتقاد کشورهای اروپایی و آمریکا را به همراه داشت.

در توافق امضا شده میان دو طرف درباره توسعه روابط دوجانبه و همکاری در زمینه‌های مختلف توافق و تاکید شد: تقویت روابط دوستانه براساس اصل برابری به تحقق منافع اصلی مردم دو کشور کمک می‌کند.

در این دیدار بشار اسد از موضعگیری رهبر اوستیای جنوبی در حمایت از مردم سوریه در دفاع از خود و کشورشان در برابر تروریسم و کشورهای حامی آن تشکر کرد.

بشار اسد گفت: این سفر و موضع‌گیری اوستیای جنوبی در حمایت از سوریه و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن ثابت می‌کند که رویکرد سوریه درباره کشورهای شرق که اصول قوانین بین‌المللی را بر خلاف بیشتر کشورهای غربی رعایت می‌کنند، صحیح است.

بیبیلوف نیز در ادامه از موضع‌گیری دمشق در حمایت از استقلال این جمهوری خودخوانده تشکر و تاکید کرد: تقویت روابط میان دو کشور برای هر دو مفید بوده و به تقویت صلح در کل جهان کمک می‌کند.

دو طرف در ادامه تاکید کردند: توافقنامه دوستی و همکاری امضا شده و سایر توافقنامه‌هایی که در طول این سفر سه روزه به امضا خواهند رسید، اصلی برای دستیابی به سطوح بالاتری از روابط میان دو طرف محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد