Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  مهدی مخبر معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان این که برنامه ایمن سازی مدارس روستایی حاشیه جاده از سال ۷۹ در سطح کشور آغاز شده است و سالیانه هزار مدرسه تحت پوشش برنامه‌ها قرار می‌گیرند ، افزود: حدود هفت هزار و ۵۰۰ باب آموزشگاه روستایی در حاشیه جاده‌های استان باید ایمن سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها نیمی از اعتبارات ایمنی ترافیک و حمل و نقل را به خود اختصاص داده است و سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در این زمینه اختصاص می‌یابد.
مخبر با بیان اینکه مدارس حاشیه جاده‌ها به صورت فیزیکی و آموزشی ایمن سازی می‌شوند ، اظهار کرد: ایمن سازی فیزیکی شامل اقدامات همچون آرام سازی ترافیک و ایمن کردن عبور و مرور دانش آموزان است و ایمن سازی آموزشی نیز با ارائه آموزش‌های لازم اجرا می‌شود.
وی کمبود اعتبار را از دغدغه‌ها در این زمینه عنوان کرد و گفت: سالانه در هر استان بطور متوسط حدود ۳۰ مدرسه تحت پوشش این برنامه‌ها قرار می‌گیرد.
وی افزود: با اقدامات انجام شده شمار تلفات دانش آموزان عبوری از جاده و تصادفات بشدت کاهش یافته و در برخی استان‌ها به صفر رسیده است.
مخبر درباره همکاری آموزش و پرورش در اجرای ایمن سازی مدارس گفت: در ارائه آموزش‌ها توفیق مورد نظر بطور کامل حاصل نشده است و برای توسعه و گسترش برنامه ها، نیاز به همکاری بیشتر آموزش و پرورش است.
انتهای پیام / ب. / ایرنا


ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مصدقی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع آموزش و فرهنگ نقش مهمی در ایمنی شبکه حمل و نقل بر عهده دارد که آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ درصد فوتی‌ها سال قبل در استان گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند که گواهینامه نداشتند، افزود: این موضوع نشان می‌دهد در بحث آموزش و فرهنگ سازی باید به طور جدی وارد شویم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه ۵۶ درصد جان باختگان تصادفات استان گلستان مربوط به عابرین پیاده و راکبان موتورسوار است، گفت: عامل انسانی می‌تواند در بیش از ۷۰ درصد ایمن سازی شبکه حمل و نقل نقش داشته باشد.

وی یادآور شد: در حوزه زیر ساخت راه‌های استان ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

مصدقی اظهار کرد: گلستان با ۹۵ نقطه حادثه خیز بعد از استان تهران دومین استان حادثه خیز کشور بود که تا پایان سال گذشته ۴۷ نقطه ایمن سازی شد که سعی داریم ۴۸ نقطه باقی مانده را تا پایان سال ایمن سازی کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ دانش آموز و هفت هزار راننده موتور سیکلت تحت آموزش قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: در سفرهای نوروزی امسال ۶۱ در صد کاهش تلفات داشتیم که نشان می‌دهد در بحث آموزش توانستیم به خوبی ورود کنیم.

کد خبر 6090476

دیگر خبرها

  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران