Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان هنری و طراح صحنه پروژه موسیقایی نمایشی «طرحی نو دراندازیم» از حضور متفاوت نوازندگان و سایر عوامل اجرایی این کنسرت نمایش در روی صحنه سخن گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا موسوی کارگردان هنری و طراح صحنه پروژه موسیقایی نمایشی «طرحی نو در اندازیم» به آهنگسازی مهیار علیزاده و خوانندگی سالار عقیلی درباره این اثر توضیح داد: مدتی است که با مهیار علیزاده برنامه ریزی هایی را انجام می دهیم که کنسرت ها و اجراهایی که پیش رو داریم با حال و هوایی متفاوت به مخاطبان ارایه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهیار علیزاده هم به دلیل علاقه مندی هایی که به حوزه تئاتر و سینما دارد همواره به این موضوع تاکید می کند که از این هنرها در جریان برگزاری کنسرت ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: چنین رویکردی چندی پیش در پروژه «دخت پری وار» به خوانندگی علیرضا قربانی روی صحنه تالار وحدت اجرا شد و مخاطبان هم از این فضا استقبال کردند به همین منظور تلاش کردیم تا در کنسرت پیش رو نیز از این تمهیدات صحنه ای برای اجرای کار استفاده کنیم. در این پروژه که روزهای سوم تا پنجم مرداد ماه با عنوان «طرحی نو دراندازیم» به خوانندگی سالار عقیلی در تالار وحدت تهران برگزار می شود، آثار جدیدی با ترانه سرایی اهورا ایمان و آهنگسازی مهیار علیزاده در قالبی کاملا متفاوت به مخاطبان ارایه می شود. البته ما برای بخش هایی از کنسرت که با طراحی صحنه ای ویژه ای برگزار می شود داستانی را به صورت اپیزودیک نوشته و طراحی کرده ایم که مارال فرجاد به عنوان بازیگر در آن حضور خواهد داشت.

این کارگردان هنری بیان کرد: در این اجرا شاهد اجرای یک متن نمایشی هستیم که در آن به پرداخت روایتی نوستالژیک از زندگی یک زن از بچگی تا مرگ پرداخته ایم. این زن در لابه لای داستان با مردی آشنا شده و روایت عشق به او و ازدواج با وی مطرح می شود، اما همسر او در میانه داستان به جنگ می رود، جنگی که در کنار روایت داستانی نمایش از زیرزمین یک خانه شروع می شود و خواننده، بازیگر و نوازندگان در این قاب صحنه ای فضای کار را به مخاطب معرفی می کنند.

موسوی در پایان گفت: نوازندگان در یک طراحی متفاوت پشت یک میز نشسته اند و همراه با خواننده در کنار آنها، فضای موسیقایی نمایشی را روایت می کنند که بازیگر و گروه کر نیز در این روایت همراه با آنها حضور دارند؛ حضوری که به اعتقاد من می تواند دربرگیرنده جلوه ای متفاوت از اجرای یک اثر موسیقایی باشد که در آن نمایش نیز نقش بسیار جدی دارد و می تواند آن را با برخی دیگر از برنامه ها متمایز کند. البته سالار عقیلی نیز در بخش های مختلف کار غیر از اجرای این آثار، متناسب با رپرتواری که در نظر گرفته شده آثار منتخب خود را نیز به مخاطبان ارایه می دهد که فکر می کنم می تواند دارای جذابیت باشد.

پروژه موسیقایی نمایشی «طرحی نو دراندازیم» به آهنگسازی مهیار علیزاده، خوانندگی سالار عقیلی و کارگردانی رضا موسوی روزهای سوم تا پنجم مرداد ماه در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

بهنام ابوالقاسم نوازنده پیانو و سرپرست آنسامبل، شقایق صادقیان نوازنده فلوت، پیمان حاتمی نوازنده گیتار، مهیار طهماسبی نوازنده ویولنسل، فرشید پاتینیان نوازنده کنترباس، بهتاش ابوالقاسم نوازنده پرکاشن، امیرحسین علیرضایی دستیار آهنگساز به همراهی گروه کُر ۲۱ نفره تُنال به رهبری میلاد عمرانلو گروه اجرایی این پروژه را تشکیل می دهند.

 

منبع:مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود

دور جدید برگزاری کنسرت‌های پاپ در استان خوزستان، شب گذشته ۷ اردیبهشت با کنسرت مجید رضوی در سینما فردوسی اهواز از سر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، تیرماه سال ۱۴۰۱ بود که حواشی و اتفاقات عجیب در مقابل سینما هلال اهواز، باعث شد که کنسرت سیروان خسروی با جنحال‌های فراوان لغو شود و از آن روز تاکنون، به جز چند اجرای جسته و گریخته، روند برگزاری کنسرت در این استان با اختلال مواجه شده بود و حتی مدیرکل ارشاد در این استان تغییر کرد. 

اما شب گذشته پس از حدود دو سال بار دیگر روند برگزاری کنسرت در این استان به ادعای فعالین موسیقی در خوزستان از سر گرفته شده است و قرار است هر ماه دو خواننده در اهواز و شهرهای اطراف روی صحنه بروند. 

مجید رضوی شب گذشته نخستین کنسرت دور جدید اجراهای زنده در این شهر را روی صحنه برد و با استقبال جالب توجه مردم اهواز رو به رو شد.

این خواننده با اجرای بیش از ۲۰ قطعه در این کنسرت، شب ویژه‌ای را برای دوستدارانش ساخت و در اواسط کنسرت رو به حاضرین در سالن گفت: «اهواز و خوزستان جزو بهترین مردمان ایران هستند که در فضای فرهنگ و هنر کارنامه ایدرخشان دارند. امیدوارم با همکاری مسئولین، سالن‌های در خور شأن این مردم برای کنسرت ساخته شود.»

حمزه صحرایی تهیه کننده کنسرت مجید رضوی در اهواز درباره آغاز مجدد روند برگزاری کنسرت در این استان معتقد است: «برگزاری کنسرت در خوزستان پس از اتفاقات کنسرت سیروان خسروی که من تهیه کننده آن اجرا هم بودم، به مشکلاتی خورد که با تدبیر مدیران فرهنگی استان بالاخره تصمیم بر این شد که بار دیگر شاهد برگزاری کنسرت در استان باشیم. تلاش و همدلی مدیران فرهنگی استان و فعالین و تهیه کننده‌های موسیقی باعث شده که ما با اطمینان در این حوزه فعالیت‌هایمان را از سر بگیریم و قطعا دیگر ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» تکرار نخواهد شد.»

صحرایی افزود: «برنامه‌ریزی‌های فراوانی برای برگزاری کنسرت در خوزستان صورت گرفته که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد و بی‌شک استان خوزستان که دارای پیشینه‌ای فرهنگی و هنری در همه این سال‌ها بوده، برای ادامه روند کاری در سال پیشرو، کارنامه‌ای پربار را با همکاری مدیران ارشاد در استان تجربه خواهد کرد.»

در هفته‌های آینده خوانندگانی از جمله معین زد، سهراب پاکزاد، حامیم و... در این استان روی صحنه خواهند رفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر