Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@06:50:45 GMT

تازه عروس تهرانی اعدام می شود!

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۲۳۲۱

تازه عروس تهرانی اعدام می شود!


دوم فروردین ماه سال ۹۴ سجاد ۳۰ ساله در خانه اش در محله نعمت آباد کشته شد. همسر وی به نام طاهره به ماموران گفت: وقتی من و شوهرم با هم درگیر شدیم او با چاقو به سینه اش زد و خودکشی Suicide کرد.

 

گزارش پزشکی قانونی که اعلام کرده مرد جوان بر اثر اصابت تیغه چاقو از سوی یک نفر دیگر به قتل Murder رسیده است پرونده را وارد مرحله تازه ای کرد و طاهره به اتهام قتل بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و مادر شوهرش برای وی حکم قصاص خواست.

 

در آن جلسه زن جوان گفت: من و سجاد ۸سال قبل در شهرستان با هم ازدواج کردیم و برای زندگی به تهران آمدیم. چون بچه دار نمی شدیم خانواده سجاد در زندگی مان دخالت می کردند وخیلی اوقات باعث درگیری بین ما می شدند.

 

سجاد مدتی بود معتاد Addicted و عصبی شده بود. چون روز ششم عید جشن عروسی برادر زاده ام بود، از سجاد خواستم تا برای شرکت در جشن عروسی به شهرستان برویم اما او بهانه گیری کرد و سر همین موضوع با هم درگیر شدیم. دعوا تا نیمه شب ادامه داشت و به کتک کاری هم کشیده شد. صبح وقتی از خواب بیدار شدم برای خرید بیرون ر فتم تا وسایل صبحانه را آماده کنم.

 

وی ادامه داد: اما وقتی برگشتم و سجاد فهمید برای صبحانه کره نخریده ام بار دیگر بهانه گیری را از سر گرفت.اوحال طبیعی نداشت که به آشپزخانه رفت و یک کارد به دست گرفت و به سینه اش زد. من چاقو را از سینه اش بیرون کشیدم و با داد و فریاد همسایه ها را خبر کردم .

 

با دفاعیات این زن قضات دادگاه طاهره را به قصاص محکوم کردند.اما این حکم در دیوان عالی کشور تایید نشد. به این ترتیب پرونده بار تحت رسیدگی قرار گرفت. سرانجام قضات دادگاه پس از مشورت این پرونده را لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری قسامه دادند. قرار بود اولیای دم ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را برای اثبات گناهکاری طاهره به دادگاه معرفی کردند اما توانستند ۴۶نفر را به دادگاه معرفی کنند.به این ترتیب از دادگاه مهلت گرفتند. انها دیروز ۴نفر دیگر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کردند تا تعداد قسم ها به ۵۰ نفر رسید.

 

با اتمام برگزاری مراسم قسامه قضات دادگاه آن را پذیرفتند و قرار شد طاهره در جلسه بعدی دادگاه آخرین دفاعش را مطرح و قضات برای وی حکم صادر کند.

 

طبق قانون Law چنانچه اولیا دم بتوانند مراسم قسامه را برگزار کنند برای متهم پرونده، حکم قصاص صادر خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اعدام دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟

به گزارش «تابناک»، توماج صالحی خواننده رپ و اعتراضی در ایران است. ترانه‌های رپ او بیشتر ابعاد سیاسی و اعتراضی دارد و بعضاً در متن ترانه هایش توهین هایی را علیه مسئولان ارشد نظام مطرح می کند.

 «ترکمنچای»، «سوراخ موش»، «نرمال» و «بازمانده» از جمله ترانه‌های اعتراضی منتشر شده از صالحی هستند که مورد توجه رسانه های معاند قرار گرفته اند.

بازداشت ها

صالحی در ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ به دلیل ترانه هایش بازداشت شد. او همچنین در ۸ آبان ۱۴۰۱ به دلیل انتشار فیلم های اعتراضی و تحریک جوانان به حضور در اعتراضات باردیگر بازداشت شد.

در همین رابطه خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، به‌نقل از سید محمد موسویان دادستان اصفهان، خبر بازداشت توماج صالحی را تأیید کرد و مدعی شد که او «در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به اغتشاش و آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر نقش کلیدی داشته است».

۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ خبر رسید که حکم بدوی محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شده است. 

همین موضوع سبب شد تا نام او در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار بگیرد و بسیاری تلاش کنند تا زمینه لغو صدور حکم اعدام برای او را فراهم کنند. 

توضیح بیشتر اینکه دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است هرچند که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تأیید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد