Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی در افغانستان از امارات خواسته تا نیروهای ویژه خود را به افغانستان اعزام کند، مشاور امنیت ملی حکومت وحدت ملی به ابوظبی سفر کرده است. ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آسیای غربی نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که «حنیف اتمر» مشاور این شورا در راس یک هیئت بلندپایه به امارات سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که روز گذشته ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در یک کنفرانس خبری از امارات خواست تا نیروهای ویژه خود را به افغانستان اعزام کند.

گفتنی است که پیش از این «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان با وجود مخالفت پارلمان این کشور با حضور نظامی‌های اماراتی در افغانستان موافقت کرده بود.

اعضای پارلمان افغانستان درباره مخالفت خود با حضور نظامیان اماراتی تصریح کردند که با توجه به ارتباط امارات با گروه‌های تندرو حضور نظامیان این کشور نمی‌تواند به تامین امنیت در افغانستان کمکی کند و حضور نظامیان اماراتی می‌تواند افغانستان را به میدان جنگ‌های نیابتی بین قدرت‌های منطقه و فرا منطقه‌ای تبدیل کند.

اعضای پارلمان افغانستان همچنین تاکید کردند که اشرف غنی بدون تصویب و تایید پارلمان نمی‌تواند با حضور نظامیان اماراتی در خاک افغانستان موافقت کند.

چندی پیش نیز «ویسا» روزنامه چاپ کابل در گزارشی نوشت که حدود 90 نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی که به زبان عربی تسلط دارند در پوشش نیروهای اماراتی به افغانستان اعزام می‌شوند که این نگرانی‌ها درباره پیامدهای حضور نظامیان اماراتی در افغانستان را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,90,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۲۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند

یک منبع آگاه اعلام کرد نظامیان روسیه و آمریکا در نیجر در یک پایگاه واحد مستقر شده‌اند، اما به یکدیگر دسترسی ندارند.

به گزارش ایسنا یک مقام آمریکایی گفت نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آنها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

این مقام آمریکایی گفت که نیروهای روس چند هفته قبل به پایگاه هوایی ۱۰۱ آمده‌اند، پایگاه نیروی هوایی نیجر که در کنار فرودگاه بین‌المللی پایتخت این کشور واقع شده است.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد. فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند. آنها وظیفه آموزش نیروهای این کشور را بر عهده گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • بازخوانی یک جنایت
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • لاپید به امارات می‌رود
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد