Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - وزیر دفاع دولت یازدهم و مشاور فرماندهی کل قوا در صنایع دفاعی درباره احتمال جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران گفت: اگر دیوانه‌ای اولین شلیک را انجام داد، دایره آتش فقط محدود به منطقه نمی‌شود و فراتر خواهد رفت.

سردار حسین دهقان گفتگوی مشروحی با خبرگزاری خبرآنلاین به سوالات مختلفی درباره چرایی پذیرش قطعنامه 598 پاسخ گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از این گفتگو را در ادامه بخوانید.

گاهی برخی از افراد می گویند ممکن است دوباره جنگی علیه ما توسط امریکا یا اسرائیل سر بگیرد؟
منطقه می تواند آبستن حوادث بزرگ باشد و است اما چه کسی اولین شلیک را می کند؟ اگر دیوانه ای اولین شلیک را انجام داد، دایره آتش فقط محدود به منطقه نمی شود و فراتر خواهد رفت. آیا چنین جنگی در نظر کسی با کمترین بهره از عقل و هوشمندی سیاسی معقول است؟

آیا کسانی که این حرف را مطرح می کنند بیشتر به دنبال این هستند که سلاح های بیشتری در منطقه فروخته شود.
این بحث دیگری است. بحث ثبات و امنیت است که فرضا الان بگویند یک عامل بی ثباتی در منطقه وجود دارد که در منطقه تزریق ناامنی می کند و باید این را مراقبت کرد که نتواند این کار را بکند. از طرف ما این بحث موازنه است و موازنه که منجر به تغییر معادله قدرت نشود. حالا یک عده آدم هستند که هم پولدارند و عقل هم ندارند، این را باور می کنند لذا یک عده هم که زرنگ و تاجر هستند از این وضعیت استفاده می کنند. آنها کاسبی خودشان را می کنند.

مشروح گفتگو با سردار حسین دهقان را (اینجا) بخوانید.

29214

کلید واژه‌ها : ایالات متحده آمریکا - جنگ - حسین دهقان - ایران و اسرائیل -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند: اسرائیل در حال استفاده از قحطی به عنوان یک سلاح جنگی است

ایرلند به دلیل آنکه سال‌ها تحت ظلم و ستم انگلیس قرار داشته است، همواره به عنوان بزرگترین حامی مردم فلسطین در اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. جنگ غزه بار دیگر نشان داد مقامات دوبلین برخلاف سایر کشور‌های غربی، همچنان بر باور‌های بشردوستانه خود استوار هستند. 

به گزارش الجزیره، مایکل مارتین، وزیر خارجه ایرلند امروز (دوشنبه) با انتقاد از عملیات نظامی گسترده رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و کشتار غیرنظامیان در غزه گفت: اسرائیل در حال استفاده از قحطی به عنوان یک سلاح جنگی است. 

وی در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اقدام اسرائیل در جلوگیری از ارسال کمک‌های آنروا به شمال غزه کاملا غیرقابل پذیرش است. در مورد دسترسی بشردوستانه به غزه آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل کاملا شفاف اعلام کرده است که مسدود کردن ارسال کمک‌های بشردوستانه یک اقدام غیراخلاقی آشکار است. 

این پیام می‌افزاید: استفاده از قحطی به عنوان یک سلاح جنگی نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین المللی است. 

آنتونیو گوترش ساعاتی قبل با اعلام نگرانی از خطر قحطی زدگی در غزه، خواستار ارسال کمک‌های گسترده بشردوستانه به این باریکه به ویژه به مناطق شمالی آن شد. 

برخلاف قطعنامه امروز شورای امنیت که خواستار ارسال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غزه شده است، مقامات صهیونیست از تصویب این قطعنامه خشمگین هستند، به ویژه آنکه این قطعنامه موفق نشده است استقرار آتش بس و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را مشروط به آزادی اسرای صهیونیست کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به حومه دمشق پایتخت سوریه
  • جنایات رژیم صهیونیستی در غزه فراتر از نسل کشی است
  • جنایات رژیم صهیونیستی در غزه فراتر از نسل کشی
  • بخشی غم‌انگیز از نسل کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه غزه
  • عملیات موشکی حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم اسرائیل
  • کشف اشیای عتیقه در رودبار
  • گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل از مجازات فرار می‌کند
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی
  • یکی از وزرای کابینه نتانیاهو استعفا داد
  • ایرلند: اسرائیل در حال استفاده از قحطی به عنوان یک سلاح جنگی است