Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه القدس العربی، کارکنان کمیته سرویس‌های مسلح در مجلس سنای آمریکا ساختار نهایی قانون "اقدام مجوز دفاع ملی" را فاش و اعلام کرد که یک نسخه از این ساختار از ائتلاف عربی به رهبری عربستان می‌خواهد قبل از اینکه ارتش آمریکا به جنگنده‌های این ائتلاف در یمن سوخت‌رسانی کند به معیارهای مشخصی پایبند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارمندان ارشد این کمیته اعلام کرد که یمن همچنان مورد توجه تعدادی از اعضای کمیته است.

ائتلاف عربی از سال ۲۰۱۵ حملاتی را علیه انصارالله یمن آغاز کرد و در این عملیات آمریکا به عربستان کمک تسلیحاتی، اطلاعاتی و لجستیکی نظیر سوخت‌رسانی به هواپیماهای ائتلاف ارائه می‌کند.

انتقاد اعضای کنگره از ائتلاف عربستان با افزایش کشته شدن غیرنظامیان در حملات آمریکا، رو به افزایش است. به موجب حکمی که در قانون مذکور آمده، وزیر خارجه باید به کنگره اعلام کند که ائتلاف عربی برای پایان جنگ و کاهش فاجعه انسانی تلاش می‌کند. بدون اذعان به این مساله آمریکا مانع سوخت‌رسانی به جنگنده‌های عربستان در مأموریت‌های جنگی خواهد شد اما در مأموریت‌های دیگر مثل هدف قرار دادن القاعده یا داعش می‌تواند به جنگنده‌های عربستان سوخت‌رسانی کند.

وزیر خارجه همچنین می‌تواند دلیلی ارائه کند که به دلایل امنیت ملی اجازه سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف عربی را بدهد اما نمی‌توان بدون ارائه توجیهات کافی به کنگره این اقدام را انجام داد.

کارمندان کمیته سرویس‌های مسلح همچنین فاش کردند که براساس این قانون جنگنده‌های امارات نمی‌توانند بدون رعایت این حکم به حمایت آمریکا درباره سوخت‌رسانی دست یابند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که دولت آمریکا نگرانی کنگره درباره اوضاع انسانی یمن را درک می‌کند اما کنگره در حل مشکل حمایت مالی ایران از انصارالله و نتایج آن شکست خورده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عربستان سعودی آمریکا جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!

به گزارش جماران؛ رئیس کنگره آمریکا به «آکسیوس» گفته است: ویزای دانشجویان خارجی که در تظاهرات نقش دارند، پس گرفته می‌شود و تخفیف‌های مالیاتی اعمال شده برای دانشجویانی که در اعتراضات شرکت کرده‌اند لغو می‌شود.

«آکسیوس» همچنین گزارش داده که نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا درصدد تصویب طرحی هستند که به‌موجب آن تدابیر تنبیهی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها اتخاذ می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • سناریوهای تجاوز به رفح و واکنش جبهه‌های حامی غزه
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • مرور یک تجاوز شیمیایی