Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اولین یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان و شهدای بمباران نمازجمعه استان همدان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه با حضور سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در همدان برگزار می‌شود .

‌به‌گزارش ایسنا، سردار مظاهر مجیدی ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه8000  شهید استان همدان، اعلام کرد: اولین یادواره شهدای عملیات رمضان و شهدای بمباران استان همدان و یادبود امیر سرلشگر شهید عباس دوران روز پنجشنبه چهارم مرداد ماه ساعت 10 صبح در حسینیه امام خمینی(ره ) استان همدان برگزار می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنران ویژه این مراسم نیز سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خواهد بود .

به گفته سردار مجیدی، رونمایی از کتاب «رقص خاکریز» با موضوع نقش استان همدان در عملیات رمضان به نویسندگی محسن صیفی‌کار و تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مراسم است .

وی در ادامه با اشاره به جانفشانی نیروهای همدانی در دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات رمضان 3 گردان توسط سردار شهید «حاج حسین همدانی» از همدان به این عملیات اعزام شدند که مسئول محور سردار شهید «علیرضا حاجی بابایی » ، جانشین سردار شهید «حبیب مظاهری» و فرماندهان گردان‌ها نیز شهید «محمد دلاوری» از تویسرکان و سردار «حاج جعفر مظاهری» و دکتر «جعفر علی‌ئی» بودند که تحت امر سردار «سلیمانی» در این عملیات با شرکت داشتند .

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه عملیات رمضان اولین عملیات برون مرزی ایران در دفاع مقدس بود که با مشارکت ارتش و سپاه صورت گرفت، افزود: استان همدان در این عملیات 160 شهید تقدیم کرد که تاکنون بیش از 64 شهید مفقودالاثر هستند .

وی همچنین با اشاره به بمباران نمازجمعه استان همدان در سال 61 اظهار کرد: در این حادثه که در آخرین جمعه ماه رمضان سال 61 به وقوع پیوست جنگنده‌های عراقی با شلیک موشک به نمازگزاران روز قدس همدان حمله کردند و نمازجمعه همدان را به خاک و خون کشیدند .

سردار مجیدی یادآور شد: در این واقعه خونین نیز 105 نفر شهید و بیش از 650 نفر مجروح شدند که بیشتر شهدا نیز از بانوان بودند .

وی با تأکید بر ضرورت تبیین این وقایع برای نسل جوان عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای مقابله با دشمنان و خنثی‌سازی نقشه‌ها و توطئه‌های شوم آنان یک ضرورت است که باید با برگزاری این برنامه‌ها و یادواره‌ها در این زمینه بیشتر همت کنیم .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دفاع مقدس عملیات رمضان منطقه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای رودشتی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • یادواره شهدای رودشتی
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود