Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير صنعت، معدن و تجارت در يک برنامه تلويزيوني، فهرست 100 نفره شرکت ها و افرادي را که بنا به ادعاي اين وزارتخانه با اعمال تغييرات در سامانه ثبت سفارش، نسبت به واردات غيرقانوني خودرو اقدام کردند، منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «محمد شريعتمداري» صبح سه شنبه در برنامه «حالا خورشيد»سخن مي گفت، خاطر نشان کرد: اين 100 شرکت يا شخص، با بکارگيري متخصصان خبره فناوري اطلاعات وارد سامانه ثبت سفارش واردات کالا (ثبتارش) شدند و با اعمال تغييراتي در نام کالاها، تاريخ ثبت سفارش، تاريخ مجوزها، تاريخ تمديد ثبت سفارش ها و غيره، آنها را تبديل به «واردات خودرو» کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي، «اينها افراد يا شرکت هايي هستند که نمايندگي فروش خودروي خارجي داشته يا متقاضي خريد اين خودروها بودند».
وزير صنعت، معدن و تجارت بيان داشت: اين تخلف با همکاري عده اي واردکننده، کاربران رايانه و کارمنداني متخلف در دولت هاي دهم و يازدهم اتفاق افتاده و اينجانب به عنوان وزير صنعت، معدن و تجارت بابت اين تخلف و فساد از محضر همه ملت شريف ايران اسلامي عذرخواهي مي کنم.
شريعتمداري ابراز اميدواري کرد با تمهيدات انديشيده شده، مجموعه اقدام هاي فسادآميز در دولت به صفر ميل کند.
وي افزود: بررسي ها نشان داده در مجموع 6 هزار و 481 رکورد در سامانه ثبت سفارش مورد دستکاري قرار گرفته که طبق نامه گمرک تاکنون هزار و 934 دستگاه از اين خودروها وارد کشور شده است که در نهايت از شماره گذاري 300 دستگاه خودرو جلوگيري شد.
به گزارش ايرنا، موضوع واردات بيش از 6 هزاردستگاه خودروي خارجي در زماني که ثبت سفارش خودرو ممنوع بوده، درحالي توسط رسانه ها در مرکز توجه و تمرکز خبر قرار گرفت که ابتدا وزارت صنعت اين تخلف را کشف و به دستگاههاي نظارتي منعکس کرده بود ضمن آنکه در 30 بهمن 96 و پنجم تير 97 در اطلاعيه هاي جداگانه اين موضوع را به اطلاع مردم رساند.
همچنين، مرکز حراست وزارتخانه با هماهنگي نهادهاي مرتبط از جمله گمرک جمهوري اسلامي ايران، سازمان تعزيرات حکومتي، وزارت اطلاعات و ديگر مراکز مرتبط اقدام هايي را در توقف ورود اين خودروها و پيگيري تخلف انجام داد که منجر به توقف ادامه عمليات و ترخيص چهار هزار و 500 دستگاه خودرو از مجموع 6 هزار و 481 دستگاه خودرو از گمرکات شد.
اقتصام*3065*2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، یادگار احمدی اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفند سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، تعداد ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط از واحدهای صنفی استان انجام شد، تعداد ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه و ارائه نکردن فاکتور به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

احمدی تصریح کرد: در این طرح نظارتی، تعداد ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام شد که از این تعداد، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی است.

کد خبر 748758

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد