Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه داروی جدید شرکت داروسازی عبیدی با خاصیت آنتی هیستامین و همچنین کاهش دهنده قند خون صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، داروی نئوتادین با نام ژنریک دس لوراتادین از دسته داروهای آنتی هیستامین است که به عنوان جدیدترین آنتی هیستامین نسل دوم با تایید FDA توسط شرکت داروسازی عبیدی، تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دارو که سه حلقه‌ای و متابولیت فعال لوراتادین است، به علت عدم عبور از سد خونی – مغزی دارای کمترین اثر خواب آلودگی در مقایسه با سایر آنتی هیستامین‌های نسل دوم جدید است و به دو صورت قرص (5 میلی گرم) و شربت (2.5 میلی گرم در هر 5 میلی لیتر) تولید شده است.

براساس این گزارش، تاثیر بالینی این دارو در کمتر از یک ساعت از مصرف دارو آغاز می‌شود و حدودا 3 ساعت بعد از مصرف، به حداکثر می‌رسد و اثر آن تا 24 ساعت بعد باقی است. نیمه عمر این دارو 27 ساعت است و دفع کبدی – کلیوی دارد و در صورت مصرف همزمان با هرگونه مواد غذایی و آشامیدنی، تاثیر دارو کم یا زیاد نمی‌شود. همچنین موارد مصرف داروی نئوتادین برای رینیت آلرژیک و کهیر مزمن است و قابلیت مصرف در کودکان بیشتر از 6 ماه با طعم میوه را دارد.

گلوریپا؛ داروی کاهش دهنده قند خون

بنابر این گزارش، داروی گلوریپا با نام ژنریک امپاگلیفلوزین از دسته داروهای خوراکی کاهش دهنده قند خون و از کلاس دارویی جدید SGLT2 inhibitors دارای تاییدیه از FDA، برای اولین بار در ایران توسط داروسازی عبیدی تولید می‌شود. گلوریپا اولین داروی خوراکی کنترل قند خون است که می‌تواند میزان مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را به طور چشمگیری کاهش دهد. همچنین این دارو موجب جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های کلیوی ناشی از دیابت و کاهش فشار خون نیز می‌شود. گلوریپا فقط یک بار در روز و به صورت خوراکی مصرف می‌شود که برای بیماران، سهولت درمان را به همراه دارد. این دارو در دو دوز 10 و 25 میلی گرم تولید و در داروخانه‌های کشور توزیع شده است.

سینوریپا؛ داروی خوراکی کاهش دهنده قند خون

براساس این گزارش، داروی سینوریپا با نام ژنریک امپاگلیفوزین + متفورمین از دسته داروهای خوراکی کاهش دهنده قند خون و محصولی قدرتمند با ترکیب دو داروی کنترل قند خون در یک قرص است.

همچنین از مزیت‌های این داروی جدید می‌توان به کاهش تعداد قرص‌های بیماران، سهولت مصرف و کمک به نتایج درمانی بهتر و موثر اشاره کرد. این دارو نیز، در چهار دوز 5 میلی گرم در هر 500 میلی لیتر، 5 میلی گرم در هر 1000 میلی لیتر، 12.5 میلی گرم در هر 500 میلی لیتر و همچنین 12.5 میلی گرم در هر 1000 میلی لیتر تولید و در داروخانه‌های سراسر کشور توزیع شده است.

انتهای پیام/4044

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده