Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان البرز گفت: با همه مشکلات موجود اما اجازه تعطیلی بیمارستان رحیمیان را نمی‌دهیم و با هر ابزاری شده این اتفاق نخواهد افتاد و تصمیمات نهایی چهارشنبه صبح انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ طی روزهای گذشته خبری مبنی بر تعطیلی بیمارستان رحیمیان شهر الوند منتشر شد که علت این تعطیلی عدم پرداخت مطالبات از سوی مراکز بیمه ای اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


در این خبر آمده است؛ براساس اخبار واصله متولیان بیمارستان رحیمیان الوند بنا دارند از ابتدای مردادماه از پذیرش بیمار خودداری کنند. 

کمبود نقدینگی و ناتوانی در پرداخت حقوق پرسنل اعم از پزشکان متخصص، عمومی و پرسنل درمانی و اداری و معوقه شدن حقوق آنان از ۲ ماه تا 2 سال و عدم وصول طلب حدودا ۵میلیارد تومانی از سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین به عنوان دلایل اصلی این تصمیم مطرح شده است. 

دکتر ابوالفضل محمدزاده در گفت‌وگو با  صبح قزوین درباره مشکلات مالی این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان رحیمیان شهر الوند یک سری مطالبات از سازمان‌های بیمه گر همچون تامین اجتماعی، بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی قزوین دارد که تا به امروز پرداخت نشده است.

وی افزود: مطالبات ما از سازمان‌های بیمه گر 5میلیارد و 800 میلیون تومان و بدهی ما در حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی و کارکنان 6 میلیاردتومان است. 
برای پیگیری این موضوع مصاحبه ای با فرماندار شهرستان البرز صورت گرفته که در ادامه می‌خوانید: 

رضا گروسی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: از ماه گذشته در جریان مشکلات بیمارستان هستم و مذاکراتی نیز با تامین اجتماعی و علوم پزشکی قزوین انجام شده است. 

وی افزود: حل مشکلات بیمارستان باید از طریق استان حل شود تا بیمارستان از این وضعیت مشکل دار خارج شود و هیچ بخشی از مشکلات مربوط به داخل شهرستان البرز نیست. 

فرماندار شهرستان البرز با بیان اینکه بخشی از مشکلات بیمارستان رحیمیان مربوط به آیین نامه و دستورالعمل‌های کشوری است، گفت: در حوزه قیمت دارو و مطالبات تامین درمان و نیروهای مسلح مباحثی است که در حوزه درمان کشوری باید حل شود که دستورات استانی و فرااستانی را می‌طلبد. 

مدیریت بیمارستان تا به امروز ایثار و تدبیر داشته اند
وی ادامه داد: ما 2جلسه با استاندار و معاون سیاسی استاندار درباره حل مشکلات بیمارستان رحیمیان برگزار کردیم و نشست‌هایی با تامین اجتماعی و علوم پزشکی انجام شده تا بخشی از مشکلات این بیمارستان رفع شود. 

این مسئول بیان کرد: امیدواریم مدیریت بیمارستان کمی همت کند با تدبیری که در حوزه خیریه وجود دارد از این منابع هم تزریق شود که این موضوع هم پیگیر هستیم. 

وی با بیان اینکه بیمارستان عنوان کرد: البته با توجه به مشکلات حوزه بهداشت و درمان که به صورت کشوری است، بخشی از مشکلات در همه بیمارستان‌ها به صورت یکسان وجود دارد و بیمارستان رحیمیان هم از این امر مستثنی نیست. 

فرماندار البرز تصریح کرد: با همه مشکلات موجود اما اجازه تعطیلی بیمارستان رحیمیان را نمی‌دهیم و با هر ابزاری شده این اتفاق نخواهد افتاد و تصمیمات نهایی چهارشنبه صبح انجام می‌شود. 

وی تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت طی 45 روز گذشته به همراه مرحوم طهماسبی امام جمعه فقید الوند به دنبال پیگیری مشکلات بیمارستان رحیمیان بوده ایم. 

گروسی ابراز کرد: مدیریت بیمارستان تا به امروز با همه مشکلات ایثار و تدبیر داشته اند که تا به امروز این بیمارستان را سرپا نگه داشته اند و یقین بدانید با پیگیری‌های صورت گرفته این بیمارستان تعطیل نخواهد شد. 


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری سه شنبه شب در دیدار رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از بزرگ‌ترین خدمات را دانشگاه علوم پزشکی ارائه می دهد و با تلاش هایی که در استان شده شرایط به سمت پیشرفت است اما با افق شایسته هنوز فاصله وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: نگاهمان به مراکز استراتژیک در استان همچون آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی و بهداشت درمان که دستگاه هایی هستند که زیربنای تمدن را تولید می کنند باید تغییر کند.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) امنیت و سلامت را زیر ساخت تمدن عنوان کردند، به همین خاطر باید به حوزه سلامت فوق العاده توجه کرد و به لحاظ اعتبارات در حوزه تامین تجهیزات، زیرساخت و نیروی انسانی نیاز است این عرصه دیده شود و نیز مدیریت اقتصاد سلامت بر مساله پیشگیری متمرکز باشد، لذا باید روی خیرین پیشگیری در عرصه درمان کار و طراحی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: اگر خیریه ها و وقف های پیشگیری از بیماری داشته باشیم هم هزینه آن کمتر است و هم اثر آن بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید انجام داد استفاده از طب دریا برای سلامت است، در حالیکه می توان با آماده سازی عمق و کف دریا به راحتی پیاده روی دریایی داشته باشیم که در نشاط و شادابی و سلامت مفاصل بسیار موثر است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: استان بوشهر به خاطر شرایط خاصی که دارد و به ویژه در جنوب استان، باید بیش از جمعیت به لحاظ نیازهای درمانی توانمند باشد و جغرافیایی در عرصه سلامت موفق است که بیش از نیازهای استاندارد جمعیت بیمار، دارای توانمندی باشد.

وی با بیان اینکه به حوزه بهداشت و درمان مثل عرصه امنیتی باید کمک کرد گفت: پیشگیری، درمان، هم زیر ساخت و هم حوزه نرم افزار گران است، لذا کار سخت اما شدنی است و می طلبد مسئولان اعتبارات لازم را برای زیرساخت تامین کنند و به مساله درمان همانند مسائل استراتژیک نگاه داشته باشند.

وی با اشاره تصمیماتی در خصوص ساخت بیمارستان صنعت نفت در استانی دیگر گفت: نباید طوری باشد که صنعت و انرژی در این استان به همراه آلاینده ها باشد و بیمارستان نفت در استان دیگری احداث شود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین خواستار تجهیز بیمارستان های شهرستان های دیگر شد و گفت: نباید تمرکز درمان روی مرکز استان باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مراجعه برخی از مردم به دیگر استان ها جهت درمان گفت: برخی از مردم برای درمان به خارج از استان مراجعه می کنند، در استان نباید کمبودی باشد که منجر به این شود بیمار به خاطر این کمبود امکانات به استان دیگری برود؛ اگر بیمار به خارج از استان مراجعه می کند به صورت اختیاری باشد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: بایستی طراحی استاندارد صورت گیرد که در یک بازه زمانی این کمبودها تمام شود.

کد خبر 6093649

دیگر خبرها

  • واکاوی مشکلات نواحی مینودر، مهدیه و شهیدبهشتی در شورای شهر قزوین
  • آغاز «ماه پنهان» با لیندا کیانی و آرمین رحیمیان
  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است