Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@00:29:54 GMT

بحران خشکسالی زیان فراوانی به مزارع نیشکر زده است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۵۸۴۸

بحران خشکسالی زیان فراوانی به مزارع نیشکر زده است

مدیرعامل کشت و صنعت امیرکبیر گفت: پشتوانه مالی کشت و صنعت‌های نیشکر چیزی جز کشت گیاه نیشکر نیست و اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، مزارع نیشکر نابود خواهد شد و برای پرداخت حقوق پرسنل با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم.

محمد فتحی مکوند در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم فعال بودن واحدهای تولیدی ازجمله صنعت توسعه نیشکر اظهار کرد: در صورت فعال بودن این واحدها، اشتغال ایجاد می‌شود و دولت باید برای نگهداری اشتغال پایدار، از واحدهای تولیدی حمایت کند و در غیر این صورت باید هزینه‌های بالایی برای ایجاد شغل صرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معیشت ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و حدود ۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم به کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر وابسته است، تصریح کرد: قبل از ایجاد کشت و صنعت امیرکبیر در مسیر خرمشهر بخش زیادی از منطقه بیابانی و غیرقابل سکونت بود اما با ایجاد این شرکت، حیات و زندگی در منطقه جریان پیدا کرد و گسترش یافت.

مدیرعامل کشت و صنعت امیرکبیر با بیان اینکه بحران کنونی خشکسالی ضرر و زیان فراوانی را متوجه مزارع نیشکر کرده است، گفت: بروز آفات گیاهی، یکی از مشکلات عمده‌ای است که به دلیل خشکی مزارع نیشکر ایجاد شده است و مبارزه با این آفات به دلیل اینکه دارای چندین نسل است، حدود چهار تا پنج سال زمان می‌برد.

فتحی مکوند گفت: گیاه نیشکر نسبت به سال قبل با ۲۰ سانتی‌متر کاهش ارتفاع روبه‌رو شده است و در این شرایط  تولید و کارکرد مزارع نیشکر نیز کاهش زیادی پیدا کرده است. با توجه به اینکه پشتوانه مالی کشت و صنعت‌های نیشکری چیزی جز پرورش گیاه نیشکر نیست، برای پرداخت حقوق پرسنل با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم و در صورت عدم تامین آب مزارع، مشکلاتی نظیر کارگران گروه ملی برای کارگران نیشکر نیز پیش خواهد آمد.

وی با بیان اینکه مزارع نیشکر به شدت آسیب دیده‌اند، عنوان کرد: کشت و صنعت‌های نیشکر جدا از استان خوزستان نیستند و علی‌رغم خسارت‌هایی که دیده‌اند خوزستان را برای گذار از بحران خشکسالی و بی‌آبی همراهی کرده‌اند. به عنوان مثال در کشت و صنعت امیرکبیر ضمن کاهش سطح زیر کشت، بخشی از برق تولید شده توسط این شرکت نیز در اختیار شرکت برق قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کشت و صنعت امیرکبیر خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ هزار خوزستانی معیشت خود را از صنعت نیشکر تامین می‌کنند از این رو باید از نابودی مزارع نیشکر جلوگیری کرد تا اشتغال، تولید و امنیت پایدار در استان خوزستان حفظ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام کشت و صنعت نیشکر منطقه خوزستان نیشکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان گفت: ظرفیت پارکینگ‌های مسکن مهر و ۲ پارکینگ شهرداری در پشت باغ فین تکمیل شد و به همین دلیل، ورودی کاشان از سمت آزادراه امیرکبیر به بلوار امام رضا و آزادراه امیرکبیر به سمت روستای دره برای مدت چند ساعت مسدود شده بود.

سیدهادی مسعودی علوی  افزود: در حال حاضر این جاده ها بازگشایی شده است.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • (عکس) قوی‌ترین مردان نیشکر
  • قوی‌ترین مردان نیشکر
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند