Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با اعلام این مطلب گفت: از خردادماه امسال و در راستای رسیدگی به مطالبات و مشکلات رانندگان بیش از ۱۴ هزار شکایت توسط سامانه‌های ویژه‌ای که به این منظور پیش‌بینی و فعال شده، دریافت شده است که برای رسیدگی و حصول نتیجه به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارجاع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ثبت این حجم از شکایات در مدت زمان کوتاه حاکی از این موضوع است که رانندگان و فعالان این صنف، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را به عنوان مرجعی برای حل مشکلات خود می‌شناسند و به آن اعتماد دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از مدیران زیرمجموعه خود خواست با تمام توان و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در ادارات کل راهداری و حملونقل جاده‌ای در جهت احقاق حقوق رانندگان تلاشگر حوزه حملونقل جاده‌ای کالا تلاش کنند و بدین منظور نظارت لازم بر عملکرد واحدهای مختلف داشته باشند و هیچ‌گونه مماشاتی در این خصوص قابل پذیرش نخواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که به منظور رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل کمیسیون ویژه ماده ۱۲ در محل پایانه‌های بار تشکیل می‌شود و رأی صادر می‌کند، خاطرنشان کرد: در این مدت پرونده ۵۰۲ شرکت حمل‌ونقل متخلف بررسی شده که منجر به ۸۱ مورد لغو پروانه فعالیت، ۲۷۷ مورد جریمه نقدی، ۸۸ مورد تذکر و ۵۶ مورد برائت شده است.

وی افزود: در پی درخواست‌های مطالبات صنفی رانندگان، سامانه‌های اطلاع‌رسانی شامل تلفن گویای ۱۴۱ (داخلی ۵)، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱، سایت WWW.۱۴۱.ir و صندوق پستی ۳۷۷۳-۱۴۱۵۵ برای دریافت شکایات و انتقادات رانندگان فعال‌سازی شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ابراز امیدواری کرد با حمایت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، بستر حل مشکلات رانندگان و تأمین رفاه این قشر تلاشگر در جامعه فراهم شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معاون وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با جابه‌جایی ۱۲ میلیون و ۲۲۷ هزار تن کالا عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در حوزه حمل بار در سال گذشته حدود ۱۰ درصد درصد رشد داشته است.

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از رشد حدود ۱۰ درصدی حمل کالا در این استان خبر داد و اظهار کرد: با جابه‌جایی ۱۲ میلیون و ۲۲۷ هزار تن کالا عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در حوزه حمل بار در سال گذشته حدود ۱۰ درصد درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد صدور بارنامه هم به ۸۰۴ هزار و ۸۹۷ برگ رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ با رشد حدود ۷ درصدی همراه بوده است که رشد مناسبی به شمار می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین با اشاره به راهکارهای بهبود فضای کسب‌وکار در صنعت حمل‌ونقل استان گفت: جلوگیری از فرار بار، ترغیب صاحبان کالا به بهره‌گیری از عملیات حمل قانونمند بار تحت صحابت بارنامه، ارتقای فضای قانونمداری در پایانه عمومی بار و توزیع عادلانه کالا از جمله این راهکارهاست.

حق‌لطفی ادامه داد: بهسازی فضای فیزیکی پایانه، تعامل انجمن‌ها و بخش خصوصی برای برخورد با هرگونه تخلف احتمالی، ارتقای حفاظت فیزیکی پایانه از طریق نصب دوربین‌های نظارتی و بهبود روشنایی پارکینگ‌ها از دیگر راهکارهای این حوزه به شمار می‌رود.

وی همچنین درباره روند پیشرفت طرح‌های قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حوزه احداث و بهسازی راه‌های روستایی این استان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین استان قزوین با این قرارگاه ۶۶۷ کیلومتر راه روستایی با بیش از ۲۰ خانوار در استان قزوین طی مدت سه سال احداث، اصلاح و بهسازی خواهد شد.

کد خبر 745597

دیگر خبرها

  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند
  • پاسخگویی به بیش از ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در چهارمحال و بختیاری
  • ◄ لیست پروژه های حمل ونقلی که در سال 1403 بودجه گرفتند+جدول
  • حجم سنگین برف گردنه تته کردستان در بهار ۱۴۰۳