Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@16:30:11 GMT

بسته‌بندی موادغذایی با پوست خرچنگ!

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۶۵۲۹

رویداد۲۴-محققان انستیتوی فنی جورجیای آمریکا با استفاده از پوست خرچنگ و فیبر درختان ماده جدیدی را ساختند که جایگزین مناسبی برای بسته‌بندی پلاستیکی مواد غذایی محسوب می‌شود.

میزان نفوذپذیری این ماده جدید در برابر اکسیژن در مقایسه با برخی از انواع پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) که متداول‌ترین نوع پلاستیک مورداستفاده در صنایع بسته‌بندی مواد غذایی است، ۶۷ درصد کمتر بوده و درنتیجه این ماده گزینه بسیار مناسبی برای نگهداری مواد غذایی برای مدت طولانی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سلولز و کیتین متداول‌ترین انواع پلیمر زیستی موجود در طبیعت هستند. محققان به‌منظور به‌کارگیری این مواد برای بسته‌بندی ابتدا نانوفیبر‌های سلولز و کیتین را در دو محلول آبی مجزا مخلوط کرده و سپس این محلول‌ها را به‌صورت لایه‌ای روی یکدیگر اسپری کردند. پس از خشک شدن، این لایه‌ها یک ماده انعطاف‌پذیر و مستحکم را ایجاد کردند.

ازآنجاکه نانوفیبر‌های کیتین دارای بار مثبت بوده و نانوکریستال‌های سلولز بار منفی دارند، این مواد پیوند‌های بسیار قوی برقرار می‌کنند که مانع ورود هرگونه گاز به ساختار آن‌ها می‌شود.

این ماده با محیط‌زیست سازگار است و کارآیی بهتری از PET دارد. باوجوداین برای استفاده صنعتی از این ماده لازم است روش‌های اقتصادی برای تولید انبوه آن به کار گرفته شود و توسط صنایع بسته‌بندی نیز موردقبول واقع شود.

محققان گزارش کامل این تحقیقات را در نشریه ACS Sustainable Chemistry & Engineering منتشر کردند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 پوست خرچنگ روش های جدید بسته بندی بسته بندی رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند خشک کردن و بسته بندی پرتقال در یک کارخانه کره‌ای (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوسیس مرغ (سالامی) توسط آشپز آلمانی (فیلم) طرز پخت نان بربری به شیوه افغان ها (فیلم) آموزش گلاب گیری (فیلم)

دیگر خبرها

  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • فرایند خشک کردن و بسته بندی پرتقال در یک کارخانه کره‌ای (فیلم)
  • (ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه
  • اختراعی که «مرد عنکبوتی» را بی‌اعتبار می‌کند!
  • نقشه ژنتیکی پرواز: پستانداران چگونه تکامل یافتند تا در هوا شناور بمانند؟