Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@23:17:38 GMT

برج پارامیس‌ فاقد پایان کار و گواهی ایمنی است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۶۸۹۰

برج پارامیس‌ فاقد پایان کار و گواهی ایمنی است

رکنا: عضو شورای شهر تهران با اشاره به حادثه آتش سوزی در برج مسکونی پارامیس گفت: این برج پایان کار ندارد و فاقد تأییدیه‌ و گواهی ایمنی از سازمان آتش نشانی است.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، زهرا صدراعظم‌ نوری عضو شورای شهر تهران در هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به حادثه Incident آتش سوزی برج مسکونی پارامیس‌ در منطقه 22 شهرداری تهران که صورت گرفت، اظهار کرد: حادثه در ساعت 15 و 26 دقیقه روز یکشنبه‌ رخ داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان نیروهای آتش نشانی و امداد و نجات به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه گروه‌های امدادی همراه با دستگاه‌ نردبان‌، بالابر هیدرولیکی‌ و خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه اعزام شدند، تصریح کرد: ساختمانی که آتش گرفت، متعلق به تعاونی هیئت علمی دانشگاه‌ تهران است که دارای 20 طبقه و 240 واحد مسکونی است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه تنها 2 سال از زمان ساخت این ساختمان گذشته بود، افزود: به گفته رئیس کمیته ایمنی و بحران، آتش سوزی در قسمت رایزر‌های این برج رخ داده و سپس به واحدهای دیگر سرایت کرده بود.

وی تصریح کرد: آتش سوزی از طبقات پایین آغاز و به طبقات بالا سرایت کرده بود و شدت آتش و دود به حدی بود که از طبقه دوم به بعد امکان نفوذ آتش نشانان بسیار سخت شده و تنها با استفاده از دستگاه‌های تنفسی امکان پذیر بوده است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه تعداد زیادی از ساکنان در طبقات فوقانی ساختمان در میان حجم بسیار زیاد دود غلیظ‌ محبوس شده بودند، تصریح کرد: گروه‌های دیگر آتش نشانی به سرعت به محل حادثه می‌رسند و پس از قطع جریان اصلی برق و گاز با بکارگیری‌ تجهیزات خاموش کننده عملیات مهار آتش را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود 120 نفر را با کمک بالابر به سلامت از میان دود غلیظ خارج می‌کنند،گفت: در میان افراد نجات یافته کودک چند روزه و افراد سالخورد‌ه به چشم می‌خوردند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه عملیات مهار آتش در ساعت 20:30 پایان یافت، خاطرنشان کرد: این برج پایان کار ندارد، لذا فاقد تأییدیه‌ و گواهی ایمنی از سازمان آتش نشانی است، اما عده زیادی در آن سکونت داشتند و دیدیم که سیستم‌های اطفای حریق نصب شده در ساختمان آماده کار نبودند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی به عنوان بازرسان ایمنی اجازه ورود به ساختمان‌های مسکونی را نداشته و بدین جهت امکان صدور و ابلاغ اخطار برای موارد نا ایمن ساختمان با کاربری مسکونی را ندارند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت حادثه Incident سلامت آتش سوزی سازمان آتش نشانی شورای شهر تهران پایان ایمنی عکس فیلم ایران جوان کودک دختر تهدید تهران پرونده حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: دوره‌های آموزش ایمنی و آتش نشانی در پارک‌ها و بوستان‌های شهر برای شهروندان انجام می‌شود.

شهرام مومنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز آموزش ایمنی و آتش نشانی برای شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌های شهر، اظهار کرد: در ابتدای اجرای این طرح تیم عملیات آتش نشانی رشت با هدف افزایش علم ایمنی و آتش نشانی در میان شهروندان نسبت به آموزش ایمنی و آتش نشانی در بوستان ملت اقدام کرد.

وی با بیان اینکه داشتن شهری ایمن با وجود شهروندانی آگاه ساختنی است، افزود: تیم‌های عملیاتی آتش نشان از ۱۵ ایستگاه آتش نشانی نسبت به آموزش‌های عمومی اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: تیم‌های عملیاتی آتش نشانان در بوستان‌ها و پارک‌های شهر رشت  نسبت به آموزش و نشر ایمنی و آتش نشانی اقدام می‌کنند.

مومنی، آموزش به کادر درمان و پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آموزش و بازدید ایمنی از مراکز پرخطر شامل رستوران‌ها، هتل‌ها و غیره توسط کارشناسان آتش نشانی شهر رشت را از دیگر اقدامات این سازمان برای آگاهی بخشی به شهروندان بیان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • نجات جوان کوهنورد با کمک آتش نشانی وامداد کوهستان
  • تصاویری از بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه