Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با تاکید براینکه کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار کانون ها قرار دارد، گفت: باید همزیستی مومنانه در درون مساجد باشد تا بتوان با تهاجم فرهنگی مقابله نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام محمود علیخانی، سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در دیدار با امام جمعه شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه سال 71 شمسی همزمان با بیان دغدغه تهاجم فرهنگی ازسوی مقام معظم رهبری(دامت برکاته)،عده ای از مسئولان گردهم آمدند و بر اساس مصوبه 302 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، کانون های فرهنگی هنری در مساجد تشکیل شد تا جوانان در این پایگاه های دینی جمع شوند، گفت: بیش از 20هزار کانون فرهنگی هنری در کشور فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به فعالیت یکهزار و 130کانون فرهنگی هنری در بیش از چهار هزار مسجد شهری و روستایی استان اشاره کرد و افزود: مطابق برنامه ششم توسعه بایستی در تمامی روستاهای بالای هزارنفر جمعیت کانون تشکیل شود.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید براینکه کانون های مساجد قصد مدیریت مساجد را ندارند و مدیر طبیعی مسجد روحانی مسجد است و تصمیم اصلی را روحانی مسجد می گیرد، گفت: امروز حداقل 10هزار جوان مومن و انقلابی و آتش به اختیار در این کانون های فرهنگی هنری فعالیت دارند.

 

وی  ادامه داد: فعالان فرهنگی مساجد با انگیزه هستند از روحیه دینی و انقلابی برخوردارند.

 

حجت الاسلام علیخانی به فعالیت 17 کانون فرهنگی هنری در مساجد سیمرغ اشاره کرد و یاد و خاطره شهید خلبان احمد کشوری را گرامی داشت.

 

وی به اهمیت فعالیت بخش هنری کانون های مساجد اشاره کرد وگفت: طلاق، حاشیه نشینی،آسیب های اجتماعی زیاد است باید مهارت های زندگی و سبک زندگی اسلامی ایرانی با بکارگیری ابزار هنر  به مردم ارائه شود.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به اینکه هنر اسلامی و معماری اسلامی در مساجد تازه ساخت رعایت نمی شود، افزود: هنراسلامی باید در لوای این کانون ها به مساجد برگردند.

 

وی با بیان اینکه مدیران کانون ها بیشتر از فرماندهان پایگاه ها هستند، ادامه داد: باید همزیستی مومنانه در درون مساجد باشد تا بتوان با تهاجم فرهنگی مقابله نمود.

 

حجت الاسلام علیخانی خاطرنشان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار کانون ها قرار دارد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس شورای شهر تهران وزارت خارجه زلزله کرمانشاه امام رضا ع امام رضا سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار تهاجم فرهنگی کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود

محمدعلی سعیدی نژاد گفت: امام جعفر صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشت و ۵۰ درصد از احادیث شیعه را آن حضرت بیان کرده اند، همانگونه که ۲۵درصد از روایات از امام باقر، پدر آن حضرت نقل شده است. یعنی ۷۵درصد احادیث ما از این دو امام نقل شده درحالی که ما برای شناخت امام صادق (ع) کم کار کرده ایم.

وی افزود: در راستای شناخت امام ششم طرح پیوند صادق از منازل و مدارس تا محله‌ها و مساجد اجرا می‌شود تا در روز شهادت امام صادق که تعطیل رسمی است، در‌های مدارس باز باشد و مراسم مختلف مانند عزاداری آن حضرت با حضور مردم و دانش آموزان برگزار شود.

سعیدی نژاد اضافه کرد: از ساعت ۱۱ دسته عزاداری از مدارسی که به مسجد نزدیک هستند، آغاز می‌شود و بعد از عزاداری نماز جماعت ظهر برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها از مدرسه پیام غدیر تهران آغاز می‌شود و در استان‌های دیگر مانند کرمانشاه، قزوین و لرستان شاهد برپایی چنین تجمعاتی خواهیم بود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و ستاد برگزاری نماز جمعه برای برپایی هرچه بهتر این مراسم اعلام آمادگی کرده اند و در شبکه شاد برای دانش آموزان اطلاع رسانی انجام شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی پیام غدیر اضافه کرد: در کنار این مراسم دو برنامه فرهنگی نیز برگزار می‌شود که یکی مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب پند‌های امام صادق نوشته مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی است و دیگری ارائه ۶ داستان در قالب کتاب صوتی است.

وی از برگزاری مراسمی دیگر در سالروز ولادت امام ششم خبر داد و گفت: هفدهم ربیع الاول مصادف با سالروز میلاد پیامبر اکرم و هفته وحدت است و کمتر به معرفت افزایی امام صادق پرداخته می‌شود. به همین منظور در ۱۷ ربیع نیز مراسم جشن آن حضرت در مدارس و مساجد برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود