Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر نفت درباره واردات تجهیزات مورد نیاز وزارت نفت قانع شدند.

سه سوال نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران از وزیر نفت در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مطرح شد. این سوالات شامل علت واردات بی‌رویه پمپ‌های صنعتی بی کیفیت از چین و عدم حمایت از شرکت‌های تولیدکننده داخلی، علت عدم نظارت وزارت نفت بر پالایشگاه‌ها جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان قیر و دلیل واردات لوله‌های گاز و به دنبال آن تعطیلی کارخانه‌های لوله‌سازی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از توضیحات مفصل قاضی‌پور نماینده سوال‌کننده و پاسخ‌های وزیر نفت در نهایت قاضی‌پور گفت که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده است و این سوال را به رای مجلس می‌گذارد.

نمایندگان با ۸۷ رای موافق، ۸۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در مجلس، سوال را وارد ندانسته و از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در صحن علنی مجلس و در خصوص علت واردات بی‌رویه پمپ‌های صنعتی بی‌کیفیت از چین و عدم حمایت از شرکت‌های تولیدکننده داخلی که دارای توان و محصولی باکیفیت‌تر هستند، اظهار داشت: البته در ابتدای سخنانم بگویم بسیاری از صحبت‌ها و اظهارات آقای قاضی‌پور ربطی به سؤال نداشت. 

وی افزود:‌در خصوص واردات لوله باید بگویم هر چند این مسئله بسیار طویلی است که آقای قاضی‌پور از سالهای قبل آن را دنبال می‌کند اما در حال واردات میلیاردها دلار لوله در کشور قابل کتمان نیست. 

وزیر نفت ادامه داد:  ما به انواع لوله‌ها ن یاز داریم که یکی از رایج‌ترین آنها لوله‌های فولادین درزدار است که ما در داخل کشور به میزان یک میلیون تن لوله سفارش داده‌ایم. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: کدامیک از لوله‌های درزدار داخلی را می‌توانستیم از داخل بخریم اما از خارج وارد کردیم؟ 

وی افزود: پیچیده‌ترین لوله‌های بدون درز با آلیاژهای بسیار مقاوم نسبت به خوردگی هستند که به صدها تن از آنها نیاز داریم، البته ما این مقدار از نیاز را قبل از تحریم‌ها داشتیم.

وزیر نفت در ادامه خاطرنشان کرد:‌ ما به میزان 550 میلیون یورو با شرکت‌های داخلی و البته با شریک معتبر خارجی برای لوله بدون درز قرارداد بستیم که طی آن صد میلیون یورو سرمایه‌گذاری داخلی در کشور داشت که این یکی از افتخارات ماست. 

وی همچنین عنوان کرد: خرید از شرکت فولاد اسفراین فراز و نشیب بسیار دارد اما در هر صورت ما جلو می‌رویم و مسیر را در حال طی کردن هستیم و در واقع واردات تولیدات این شرکت را به صورت کلی ممنوع کردیم. 

زنگنه در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: برخی فکر می‌کنند چون در شرکت‌های داخلی سفارش نمی‌دهیم بنابراین از خارج لوله وارد می‌کنیم، اما لازم است بدانیم که 3 هزار میلیارد تومان بدهی قطعی پیمانکاران روی دست ما مانده است که نمی‌توانیم آن را پرداخت کنیم و این یعنی اعتبار لازم وجود ندارد، نه اینکه از خارج لوله وارد می‌کنیم. 

وی همچنین با اشاره به اینکه در بحث فاز 11 خرید خاصی انجام نشده است، گفت: البته من وزیر نفت هستم و کلیه عملیات بخش خصوصی را نباید پاسخگو باشم. 

وزیر نفت در ادامه یادآور شد: مرتب از اقتصاد مقاومتی گفته می‌شود که این اقتصاد یک بسته به هم پیوسته است و فقط ارجاع به داخل کشور نیست، یعنی افزایش برداشت از میدان‌های مشترک، سوخت داخل و مواردی از این قبیل هم جزو اقتصاد مقاومتی محسوب میشود. 

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون گفت: با تکمیل ۲۲ پروژه با اعتبار حدود ۸۳۷ میلیارد ریال، گام‌های مؤثری به‌منظور پایداری تولید در سال ۱۴۰۲ برداشته شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، قباد ناصری با بیان اینکه ۲۲ پروژه با اعتبار حدود ۸۳۷ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ تکمیل شد، بیان کرد: ۱۱ پروژه دیگر با اعتبار ۶۸۹ میلیارد ریال در حال اجراست و به‌زودی بهره‌برداری می‌شوند. همه زیرساخت‌های موردنیاز در بخش عملیات و مسئولیت اجتماعی رضایت‌بخش ارزیابی می‌شوند و امیدواریم دیگر پروژه‌های مرتبط با تولید نیز به‌زودی تکمیل شوند.

وی جابه‌جایی خطوط لوله چاه‌های نزدیک به روستاهای همجوار، ایمن‌سازی روستاهای همجوار، احداث دیوارهای حائل، احداث یا بهسازی جاده‌های دسترسی، حفاظت فیزیکی از تجهیزات و کالاهای شرکت، مقاوم‌سازی سازه‌های حامل، استقرار یا جابه‌جایی جرثقیل‌های فرآیندی، احداث فونداسیون ماشین‌آلات فرآیندی و تأسیسات فرآورشی، احداث، تخریب و بازسازی پل‌های مواصلاتی، محوطه‌سازی، احداث گودال‌های جمع‌آوری و ساخت مخازن را از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور تضمین تولید پایدار شرکت در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

محمد نوری ممبینی، سرپرست امور مهندسی و ساختمان نفت و گاز مارون نیز گفت: احداث یا بهسازی مدارس، ترمیم مسیرهای دسترسی روستایی، احداث پل‌های دسترسی برای تسهیل کشاورزی و تردد دام و خودروهای روستائیان، زیرسازی و آسفالت خیابان‌های روستاهای همجوار تأسیسات به‌منظور عمل به مسئولیت‌ اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم از سوی امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون انجام شد.

وی همچنین جایگزینی خطوط لوله فلزی با لوله‌های غیرفلزی بعضی چاه‌ها، رنگ‌آمیزی خطوط درون تأسیسات در مجتمع‌های صنعتی، احداث مخازن آب صنعتی در سه مجتمع، احداث خط لوله ۱۰ اینچ انتقال نفت نمکی کم‌فشار مجتمع صنعتی کوپال به مجتمع صنعتی شماره یک مارون، احداث حوضچه‌های استاندارد برای دفع سلج، توسعه سکوهای مواد شیمیایی، بهسازی فونداسیون‌های بتنی در تأسیسات، احداث دیوارهای پیش‌ساخته بتنی اطراف تأسیسات، محوطه‌سازی و آسفالت واحدهای عملیاتی و احداث بالگردنشین در واحدهای عملیاتی را از مهم‌ترین برنامه‌هایی دانست که برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار امور مهندسی و ساختمان نفت و گاز مارون قرار گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی