Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - دبیر هشتمین کنگره بین المللی و بیستمین کنگره ملی زیست شناسی ایران با اشاره به میزبانی مراغه از این رویداد علمی گفت: از بین مقالات علمی ارائه شده به این کنگره، 895 مقاله پذیرفته و انتخاب شده است.

صالح شهابی وند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با برگزاری فراخوان علمی، یک هزار و 150 مقاله در دبیرخانه این کنگره اعلام وصول شده که از این تعداد 806 مقاله به صورت پوستر، 112 مقاله به صورت سخنرانی و 23 مقاله به عنوان سخنرانی محوری و کلیدی ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست شناسی گیاهی، زیست شناسی جانوری و نیز زیست شناسی کاربردی چهار محور اصلی این رویداد بین المللی است.
وی اضافه کرد: در این کنگره، سخنرانانی از دانشگاه های مختلف دنیا از جمله ایتالیا، ترکیه، آلمان، کانادا، بنیاد علمی اکو و دانشگاه های سراسر کشور به بیان مقالات علمی خواهند پرداخت.
شهابی گفت: در این کنگره بین المللی علاوه بر بخش سخنرانی های علمی و پژوهشی، کارگاه ها و پنل های تخصصی در بخش های مختلف علوم زیست شناسی برگزار می شود.
وی افزود: کارگاه های کروماتوگرافی گازی، نانوحسگرهای زیستی در تشخیص بیوسارکرها، مدل سازی پروتئین، آشنایی مهندسی ژنوم مخمر سرطانی، روش های شناسایی تراریخته ژنتیکی و محصولات غذائی در این کنگره برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین پنل های تخصصی در زمینه سلول های بنیادی، دریاچه ارومیه و محیط زیست، کرسی یونسکو در تحقیقات بین رشته ای دیابت، زیست فضا و فسیل شناسی مهره داران مراغه نیز در این رویداد علمی برپا می شود.
وی با بیان اینکه برای اولین بار دانشگاه مراغه میزبان این رویداد علمی در بین دانشگاه های خارج از مراکز استان است اضافه کرد: این کنگره بین المللی، از 31 مرداد و همزمان با عید قربان آغاز و تا دوم شهریور امسال ادامه خواهد داشت.
وی افزود: با همکاری ادارات و مراکز علمی و فرهنگی، شهر مراغه آماده میزبانی از محققان ملی و بین المللی زیست شناسی در این رویداد بزرگ علمی شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كنگره زيست شناسي مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیشترین ارتباط بین المللی را دانشگاه‌های بزرگ در کشور دارند، گفت: هرساله یک ارزیابی در وزارت علوم از وضعیت همکاری بین‌المللی دانشگاه، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام می‌شود که در این ارزیابی‌ها، رتبه دانشگاه تهران اول شده است.

مسعود صدری نسب، رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بیشترین ارتباط بین المللی و پروژه های مشترک بین المللی را دانشگاه های بزرگ در کشور دارند. هرساله یک ارزیابی در وزارت علوم درباره وضعیت همکاری بین المللی دانشگاه، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی انجام و دانشگاه ها رتبه بندی می شوند.

وی افزود: دانشگاه تهران در این ارزیابی رتبه اول را کسب کرده است. این دانشگاه به دلیل قدمت، دانشجو و  اعضای هیات علمی زیادی که دارد در اکثریت سال ها رتبه نخست را کسب می کند.

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ما با همه کشورهای دنیا به جز رژیم اسرائیل پروژه های مشترک دارند و تحریم مانعی برای انجام این همکاری بین المللی به وجود نیاورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی