Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:10:38 GMT

خسارت حمله پلنگ به 6 دامدار الموتی جبران شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۷۶۲۱

خسارت حمله پلنگ به 6 دامدار الموتی جبران شد

قزوین - ایرنا - رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: با پیگیری های انجام شده خسارت حمله پلنگ به 6 دامدار بخش الموت غربی جبران و پرداخت شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، سیاوش رضا زاده روز سه شنبه افزود: با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت های بیمه گر، خسارات ناشی از حمله پلنگ از سال 95 تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول اضافه کرد: در سال جاری در راستای اجرای این طرح خسارت 22 دامدار آسیب دیده پرداخت شده است.
رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین اضافه کرد: استان قزوین یکی از زیستگاه های مهم پلنگ ایرانی در کشور محسوب می شود.
رضا زاده افزود: تخریب زیستگاه ها، کمبود غذا و کاهش طعمه پلنگ گاهی اوقات تعارض بین انسان و پلنگ را فراهم می کند.
به گفته وی حضور دامداران در زیستگاه های پلنگ و عدم مراقبت های اولیه و اصولی از دام ها توسط چوپانان موجب تشدید این موضوع و افزایش خسارت به دامداران شده است.
وی ادامه داد: حفاظت از زیستگاه ها و پیشگیری از تخریب گسترده آنها در کنار مدیریت تعارضات این گونه ارزشمند حیات وحش با همکاری روستاییان از مهمترین اقداماتی است که می تواند به بقای نسل این حیوان کمک کند.
رضا زاده تصریح کرد: رعایت مقررات چرای دام و عدم ورود دام به زیستگاه های حساس همچنین حفاظت صحیح از دام ها از مواردی هستند که نقش بسزایی در کمک به حفاظت از این گونه دارد.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و دو منطقه حفاظت شده الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع است.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بویین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر دولت به لرستان انجام ۳۰۰ میلیارد تومان آسفالت راه روستایی بوده است، اظهار داشت: این مصوبه ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است.

وی عنوان کرد: در این راستا آسفالت ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه در حوزه جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ قرار بوده که ۳۰۹ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کند که هنوز یک ریال از آن اختصاص پیدا نکرده است، گفت: این اعتبار باید از سوی سازمان مدیریت و همچنین مدیریت بحران اختصاص پیدا می‌کرد.

شیروانی، عنوان کرد: از محل پروژه‌های سیلاب، هزار و ۳۰۰ متر پل ساخته شده است.

کد خبر 6087686

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم)
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟