Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی، احیا و صیانت از حقوق عامه را جزو اولویت ها و رئوس برنامه های این مجموعه و دستگاه قضایی استان برشمرد.

موسی خلیل اللهی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ورود دادستانی به موضوع فوق را جدی و با حساسیت کامل بیان و اضافه کرد: بر همین اساس کارگروه ویژه ای ایجاد شده است تا موارد مختلف و متنوع اعم از مسایل قضایی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی در آن کنکاش و آسیب شناسی شده و راهکارهای مربوطه ارایه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه و تلاش برای احیای آن از طریق ورود قضایی به تخلفات در حوزه آب و محیط زیست، آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها از افراد فرصت طلب و سودجو و رسیدگی و بررسی آسانسورهای مجتمع ها و اماکن عمومی و بازرسی های متعدد از آنها را از جمله اقدامات دادستانی مرکز استان در راستای احیا و صیانت از حقوق عامه عنوان کرد.
خلیل اللهی اظهار داشت: به منظور احیای دریاچه ارومیه برنامه زمان بندی شده ای با مشارکت و همراهی جهاد کشاورزی و سازمان آب منطقه ای آذربایجان شرقی در دست اجرا است و مقابله با ایجاد و حفر چاه های غیرمجاز در اولویت این برنامه قرار دارد.
وی افزود: در همین رابطه از ابتدای امسال تاکنون تعداد 57 حلقه چاه در شهرستان تبریز بازرسی و تاکنون 17 حلقه از آنها پلمپ شده و مراحل اداری پلمپ 40 حلقه دیگر از این چاه های غیرمجاز در حال انجام است.
خلیل اللهی با اشاره به اینکه آزادسازی حریم رودخانه ها نیز به موازات اقدامات فوق و برای تامین آب دریاچه ارومیه اجرا می شود، ادامه داد: تاکنون مسیل میدان چایی تبریز به طول 4.5 کیلومتر و به مساحت پنج هکتار پاکسازی شده است .
وی گفت: آزادسازی حریم خلعت پوشان با همکاری شهرداری تبریز نیز به طول یک کیلومتر و به مساحت دو هکتار صورت گرفته است و مقرر شده محل های آزادشده به تفرجگاه تبدیل شود.
خلیل اللهی، بازرسی و پیگیری وضعیت آسانسورهای تبریز را از دیگر فعالیت های دادستانی مرکز استان بیان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 349 بازدید از مجتمع های مسکونی به عمل آمد و از این تعداد آسانسورهای 49 مجتمع به دلیل ایراد فنی و مهندسی پلمپ شد.
وی افزود، از مجموع بازدیدهای فوق تعداد 616 مورد مربوط به مجتمع های تجاری بود که منجر به پلمپ 10 آسانسور شد و از مجتمع های پزشکی نیز تعداد 484 مورد بازدید و منجر به پلمپ هفت واحد شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز از ورود این مجموعه به موضوع زنان بد سرپرست و بی سرپرست خبر داد و با تاکید بر اینکه رسیدگی به وضعیت زندگی و معیشت این افراد باید با همکاری و همسویی سایر دستگاه ها باشد، گفت: بانک اطلاعاتی این قشر در دادستانی مرکز استان در دست راه اندازی است.
خلیل اللهی ادامه داد: در این زمینه طرح تحقیقاتی با مشارکت دادستانی تبریز، دانشگاه تبریز و تعدادی از تشکل های مردمی با هدف بررسی وضع عمومی زنان بد پرسرست و بی سرپرست در حال انجام است.
3038/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قضايي حقوق عامه دادستاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه

دادستان گناوه تسریع در راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی را از نیازهای مهم شهرستان دانست و گفت: همراهی دستگاه‌ها با هلال احمر امری مهم در توسعه خدمات امدادی محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر گناوه، حسین مسلم‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در نشست با مسئولان جمعیت هلال احمر استان بوشهر توجه به حقوق عامه را یکی از رسالت‌های مهم دستگاه قضا خواند و اظهار داشت: در تحقق مطالبات مردم در همه بخش‌ها دستگاه قضایی ورود می‌کند.

وی گناوه را شهرستان گردشگری در تمام فصول دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین طرح‌های گردشگری گناوه سواحل این شهرستان است که ایجاد زیرساخت امدادی یک ضرورت است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گناوه با اشاره به حوادث یک سال گذشته ، راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی این شهرستان را مهم خواند و افزود: همه دستگاه‌های شهرستان گناوه در این مسیر و اجرایی شدن این طرح باید با جمعیت هلال احمر همراهی کنند.

نقش حیاتی راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر هم از روند پیگیری راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی و همچنین نقش حیاتی آن در کاهش حوادث دریایی و ساحلی نکاتی بیان کرد و گفت: جمعیت هلال احمر همواره در همه حوادث طبیعی و غیرطبیعی حسب وظایف و مأموریت‌های خود حضور داشته و امیدواریم در راه‌اندازی مجدد پایگاه دریایی شهرستان گناوه دستگاه‌های مرتبط این جمعیت را یاری کنند.

احسان ایزدپناه ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در ایام نوروز از همکاری دستگاه‌ها با این مجموعه قدردانی کرد و با بیان اینکه بیشترین آمار حوادث دریایی و ساحلی در نوروز امسال در گناوه رخ داده است تصریح کرد: راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی و ساحلی هلال احمر گناوه بسیار مهم است .

وی افزود: امیدواریم که دستگاه‌های همکار در راه‌اندازی هر چه سریع‌تر پایگاه امداد دریایی گناوه جمعیت هلال احمر را یاری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: اقدامات ساخت و راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی گناوه از سوی جمعیت هلال احمر استان صورت گرفته که برخی موارد نیازمند مساعدت دیگر دستگاه‌ها است.

پیگیر راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه در دستور کار قرار دارد

فرماندار گناوه هم خدمات امدادگران جمعیت هلال احمر استان بوشهر را مورد ستایش قرار داد و گفت: جمعیت هلال احمر طی سالیان گذشته همواره پیش‌قدم در عرصه خدمت‌رسانی بوده است.

محمدتقی صفری با تقدیر از عملکرد جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی یادآور شد: به عنوان خادم مردم در شهرستان گناوه پیگیر راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه خواهیم بود و تا تحقق این مطالبه مهم مردم در این مسیر جمعیت هلال احمر را یاری می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر همچنین در جلسه با مسئولان شرکت اسکله سازی و سازه‌های دریایی در راستای ایجاد زیر ساخت‌های پایگاه امداد دریایی گناوه راهکارهای لازم برای این مهم بررسی کرد.

انتهالی پیام/190/.

دیگر خبرها

  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد