Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه نانوایی‌ها پرتخلف‌ترین صنف از سوی تعزیرات همدان شناخته شد گفت: پس از نانوایی ها، صنف خوار و بار فروش‌ها، میوه فروش‌ها و مرغ و ماهی و پوشاک بیشترین تخلف‌ها را داشتند. ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا حسن‌پور ظهر امروز در نشست خبری خود اظهار داشت: با توجه به اتفاقات اخیر و فشارهایی که از خارج بر کشور تحمیل می‌شود وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی بر تنظیم و نظارت بر بازار بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود که از دی ماه سال گذشته به طور مستمر برنامه گشت‌های سیار را در سطح استان برقرار کردیم و تمرکز بر مرکز استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال در مجموع 3هزار و 182 فقره پرونده توسط شعبه‌های تعزیرات حکومتی استان همدان مختومه شده که از این تعداد 2561 فقره در حوزه کالا و خدمات، 389 فقره قاچاق، 232 فقره نیز مربوط به بهداشت، دارو و درمان بوده است.

حسن پور اعلام کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده های کالا و خدمات 12 روز، پرونده های قاچاق 50 روز و پرونده های دارو، درمان و بهداشت نیز 11 روز است.

وی با بیان اینکه مجموع کل محکومیت ها 39 میلیارد ریال بوده است افزود: بیش از پنج میلیارد ریال آن در بخش کالا و خدمات، حدود 33 میلیارد ریال در بخش قاچاق و 403 میلیون ریال نیز در بخش دارو، درمان و بهداشت بوده است. ضمن اینکه بیش از 25 میلیارد از مجازات‌ها وصول شده که 64 درصد محکومیت‌ها را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان عنوان کرد: بخشی از پرونده‌ها زمانی که اجرا می‌شوند مشمول یک سری معافیت‌های قضایی می‌شوند که قانون برای آنها در نظر گرفته و به همین سبب اختلاف آماری بین محکومیت‌ها و وصولی‌ها وجود دارد و همدان در میزان وصولی‌ها وضعیت خوبی را در کشور دارد.

حسن پور گفت: در مدت زمان یاد شده تعداد 124 فقره تعطیلی واحدها را داشتیم که عمده آنها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیشتر در حوزه بهداشت، درمان و دارو و دامپزشکی شامل مراکز غیر قانونی سقط جنین، لیزر درمانی و غیره بوده است.

وی با اشاره به گشت های سیار گفت: از مجموع 2193 پرونده کالا و خدمات و بهداشتی تعداد 1124 فقره توسط گشت های سیار تشکیل و مختومه شده که بیش از 40 درصد وظیفه نظارتی سازمان انجام گرفته در حالی که این سازمان رکن قضایی تنظیم بازار است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان  با بیان اینکه 329 اکیپ بازرسی در چهار ماه گذشته در همدان تشکیل شده اعلام کرد: این تعداد اکیپ 1877 مورد بازرسی را انجام داده که از این تعداد 1124 واحد صنفی متخلف شناخته شده، 446 مورد بدون تخلف و 307 مورد با تذکر رفع شده است. مجموع محکومیت‌ها در حوزه گشت‌های سیار بیش از 4 میلیارد و 250 میلیون ریال است.

نانوایی‌ها پر تخلف ترین صنف از سوی تعزیرات همدان شناخته شد

حسن پور اعلام کرد: نانوایی‌ها با 321 فقره پرونده بیشترین تخلفات را در بین اصناف همدان در تعزیرات حکومتی داشتند و پس از آن  نیز خوار و بارفروش ها با 290 فقره، میوه فروش‌ها با 160 فقره، مرغ و ماهی 125، پوشاک 113 فقره، آرایشگاه زنانه، قصابی و لوازم آرایشی قرار دارند.

وی عنوان کرد: بیشترین تخلفات اصناف در همدان به ترتیب عدم درج قیمت با 917 مورد، گران فروشی با 498 مورد، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی 303 مورد، کم فروشی 222، تقلب، عدم صدور فاکتور خرید و غیره است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در مورد پرونده‌های قاچاق نیز اظهار داشت: در سال 97 تعداد 8 مورد پرونده قاچاق داشتیم که بیش از 20 میلیارد ریال مجموع محکومیت آنها بوده و پرونده‌های بزرگ ما در بخش سوخت، سیگار، گوشی موبایل و غیره بوده و در بخش کالا و خدمات نیز سه مورد پرونده قاچاق بوده است.

قانون گریزی در همه بخش ها در جامعه رواج دارد

حسن پور با اظهار تأسف از اینکه قانون گریزی در جامعه رواج بسیاری دارد بیان کرد: موارد متعددی برای بازدارندگی از تخلف وجود دارد ولی بیشترین معضل جامعه ما قانون گریزی در جامعه است که همه بخش ها را فرا گرفته و رسانه‌ها باید بیشتر به این بخش بپردازند.

وی اظهار داشت: الزام به درج قیمت طرحی است که اجرای آن از روز گذشته آغاز شده و یک هفته پیش به اصناف اعلام شد، مردم و همشهریان عزیز حتما از واحدهای صنغفی مطالبه فاکتور داشته باشند و در صورت عدم صدور و تحویل فاکتور و همچنین مشاهده احتکار، گران فروشی، کم فروشی و غیره از طریق سامانه 124 این موارد را که تخلف محسوب می شود اعلام کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه اصناف همدان جزء با انصاف ترین اصناف کشور هستند گفت: تعداد 42 کالا از جمله برنج، سیگار، لاستیک، لوازم خانگی و غیره در لیست الزام اجباری وجود دارد که طی آن واحدها باید موجودی خود را دقیق به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.

وی با اشاره به شرایط موجود گفت: طبیعی است که مردم گلایه مند و ناراضی باشند و ما این حق را به مردم می دهیم و خود را مسئول می دانیم.

حسن پور اعلام کرد: بیشترین شکایات مردمی در بخش های کابینت، تعمیرات خودرو، آسانسور و غیره بوده است. ضمن اینکه در مورد احتکار پرونده ای در همدان وجود نداشتو تنها چند گزارش مردمی بوده که بررسی شده و راستی آزمایی می شود و درخواست ما از شهروندان این است تا در این حوزه ابزار قوی باشند و مشاهدات خود را اعلام کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بیان کرد: بیشترین جریمه مربوط به پرونده قاچاق سوخت گازوئیل و نفت سفید به ارزش 34 میلیارد ریال در کبودراهنگ بوده که به پرداخت 56 میلیارد ریال محکوم شده و تا کنون یک میلیارد و 300 میلیون تومان آن وصول شده است.

وی افزود: کارخانه تولیدی مواد شیمیایی نیز به میزان 1.5 میلیارد ریال و پرونده قاچاق 6 تن لیمو امانی نیز به میزان 990 میلیون تومان جریمه شدند.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط ۱۹۰ کیلو گرم بذر آفتابگردان قاچاق در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حسین نجف زاده گفت: پرونده قاچاق 190 کیلوگرم بذر آفتابگردان خارجی به ارزش یک میلیارد و 249 میلیون ریال در شعبه چهارم ویژه مبارزه با قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط بذرهای کشف شده متهم را به پرداخت سه میلیارد و 120 میلیون ریال جریمه نقدی معادل 2 و نیم برابر ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف زاده افزود: همچنین شعبه متهم را به پرداخت یک میلیارد و 249 میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا از بابت حمل کالای قاچاق و در مجموع به پرداخت چهار میلیارد و 370 میلیون ریال محکوم کرد.

نجف زاده گفت: ماموران انتظامی گمرک سرو کالاهای کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس ورودی به کشور کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

 

دیگر خبرها

  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در استان فارس
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند و شکر
  • زیرمیزی پزشکان روی میز تعزیرات
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • ضبط ۱۹۰ کیلو گرم بذر آفتابگردان قاچاق در ارومیه
  • نقره داغ شدن قاچاقچی کود شیمیایی در نهاوند 
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • تلخ شدن کام قاچاقچی بادام