Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ احسان هادی پور رئیس محیط زیست شهرستان بندر انزلی گفت:بیش از هزار برگ تراکت با موضوع ممنوع بودن چیدن لاله‌های تالابی با هدف حفظ اکوسیستم تالاب بندرانزلی میان شرکت‌های تعاونی مجاز قایقرانی توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بندر انزلی بخاطر موقعیت جغرافیایی مناسب و جاذبه‌های گردشگری بسیار، در همه فصول سال میزبان گردشگران فراوانی است افزود: یکی از این جاذبه‌های بسیار مهم، اکوسیستم تالاب محل رویش گیاه لاله تالابی است و شرکت‌های قایقرانی گردشگران زیادی را در تالاب بین المللی انزلی به این مناطق می‌برند تا گردشگران لحظات زیبایی را در دفتر خاطراتشان ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس محیط زیست شهرستان بندر انزلی خاطر نشان کرد: لاله تالابی دارای برگ‌هایی برآمده از آب به شکل مدور قلبی شکل به رنگ سبز و نیز گلی زیبا که داخل آن دانه‌هایی شبیه به باقلا دارد که جوامع محلی آن را سله باقلا یا ثعله باقلا و نیز پسته دریایی می‌نامند و محل رویش این گیاه در مناطقی از جمله پناهگاه حیات وحش سرخانکل، سلکه و نیز سیاه کشیم به صورت کلنی‌های بزرگ است.

احسان هادی پور از همه گردشگران و همشهریان خواست که از چیدن این گیاه زیبا و باارزش در تالاب انزلی خودداری کنند و در صورت رویت چیدن آن مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م.ع

چیدن لاله‌های تالابی در بندرانزلی ممنوع است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا با چشم پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعتراضات دانشجویان آمریکا را یهود ستیزانه خواند.نمایندگان کنگره آمریکا نیز لایحه‌ای را برای مقابله با تظاهرات حمایت از فلسطین تصویب کردند.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • درخشش زیر نظر مسعود: این مرادی مهارناپذیر
  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی
  • فیلم| نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • فیلم/ نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • تالاب پرآب شیرین سو