Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:49:21 GMT

فیزیوتراپی پاسخی موثر برای ماشینی شدن زندگی

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۸۵۹۱

فیزیوتراپی پاسخی موثر برای ماشینی شدن زندگی

عضو هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی گفت: با توجه به افزایش امید به زندگی و پدیده سالمندی و ماشینی شدن زندگی، کم تحرکی و چاقی شاهد رشد بیماریها و اختلالات اسکلتی عضلانی در سطح کشور هستیم که درمانهای فیزیوتراپی یک پاسخ موثر و شایسته به این مشکلات است. ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ اجتماعی خانواده و جوانان پزشکی نظرات

دکتر احمد موذن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه دوم مرداد ماه روز ملی فیزیوتراپی است، اظهار داشت: در دوم مرداد ماه سال 1378 حق مسئولیت فنی فیزیوتراپیست‌ها با ابلاغ آیین نامه تاسیس مراکز فیزیوتراپی توسط وزیر وقت بهداشت جناب آقای دکتر فرهادی به رسمیت شناخته شد و از این رو این روز را به عنوان روز ملی فیزیوتراپی در ایران نامگذاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

یک قطره خون و 22 فایده

وی ادامه داد: فیزیوتراپی از رشته‌های گروه توانبخشی است و در سطح کشور در 15 دپارتمان دانشگاهی زیرمجموعه وزارت بهداشت در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و اخیرا دکترای حرفه ای آموزش داده می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران تصریح کرد: تعداد فیزیوتراپیست‌های ایران در حال حاضر حدود هشت هزار نفر هستند و با توجه به افزایش امید به حیات و پدیده سالمندی و ماشینی شدن زندگی، کم تحرکی و چاقی شاهد رشد چشمگیر بیماریها و اختلالات اسکلتی عضلانی در سطح کشور هستیم که درمانهای فیزیوتراپی یک پاسخ موثر و شایسته به اینگونه مشکلات خواهد بود.

موذن‌زاده خاطرنشان کرد: فیزیوتراپیست‌ها در سه سطح پیشگیری، درمان و توانبخشی بیماران نقش آفرینی کرده و در کشور عزیزمان نیز روز به روز جایگاه مطلوب تر و رفیع تری را در نظام سلامت کسب می‌کنند.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,18,24,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد، رییس همایش آموزش علوم پزشکی و معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: اگر امروز ما در حوزه های علوم پزشکی سر آمد هستیم به برکت وجود اساتید است،باید انگیزه را در دانشجویان زیاد کنیم تا کار آموزش درست انجام بشود اگر انگیزه ایجاد کنیم دانشجو خودش به دنبال آموزش می رود ایجاد انگیزه با آموزش مرتبط است.

وی افزود: ما در حوزه آموزش علوم پزشکی عدالت و بهره وری را دنبال می کنیم و تکریم اساتید از اولویت های ما است،همچنین توسعه زیر ساخت های آموزشی در دستور کار امسال وزارت بهداشت قرار دارد که اقدامات عملی را در روزهای آتی در دانشگاه علوم پزشکی شاهد خواهید بود.

باقری ادامه داد: از وظایف ما این است که باید در سازوکار خودمان به آموزش های نوین و تکنولوژی های نوین توجه کنیم آموزش اصلی ما حضوری است و در این حضور است که دانشجو اخلاق حرفه ای را یاد می‌گیرد.

خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت:کارهای بزرگی در آموزش پزشکی کشور انجام شده از این رو امروز می توانیم ادعا کنیم هیچ بیماری قابل درمان در دنیا نیست که در ایران نتوانیم درمان کنیم.

وی افزود: من اسم آموزش علوم پزشکی کشور را آموزش حکمت بنیان می نهم چون یک پیوند نظر و عمل در آموزش پزشکی وجود دارد در بعضی الگوهای آموزشی در کشور فقط نظر محور و تئوری محور است ولی الگوی آموزش پزشکی نظر و عمل را باهم جمع می کند.

سیر پزشکی ایران یک ساله و دو ساله و یک قرن نیست سیر پزشکی ایران یک عمر پیشینه قبل از اسلام دارد،ایران را باید اینگونه معرفی بکنیم

کد خبر 6094563

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • خبر خوش به گوش جواد نکونام رسید/ هافبک استقلال فیزیوتراپی را شروع کرد
  • قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور