Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در طول سه ماهه اول امسال یعنی از بیست و یکم فروردین به این طرف که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا تخصیص پیدا کرد، بیش از ۵۰ میلیارد دلار ارز تخصیص پیدا کرده که در این رابطه افرادی در مظان اتهام قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول دستگاه قضا در نشستی که در پلیس آگاهی تهران بزرگ با موضوع جرایم اقتصادیِ در حال رسیدگی برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی که دشمن جنگ اقتصادی را علیه ما شروع کرده و به زعم خودش می‌خواهد از این فشار اقتصادی که به جمهوری اسلامی وارد می‌آورد، به کشور ما لطمه بزند، بعضی افراد سودجو و متخلف هم در این شرایط دست به اقدامات بعضا مجرمانه یا تخلف می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: خیلی بدیهی است که در این شرایط کسانی که مرتکب جرم یا تخلف اقتصادی شوند، عمل آنها قابل گذشت و اغماض نیست؛ بنابراین همه دستگاه‌ها موظف شدند که با رصد کردن امور و پیگیری مسائل، بصورت جدی با متخلفین در این حوزه برخورد داشته باشند که یکی از این دستگاه‌ها نیروی انتظامی و امنیتی است.


وی ادامه داد: نیرو‌های انتظامی و امنیتی، بعنوان ضابط  و قوه قضاییه هم بعنوان دستگاهی که باید مجرم را شناسایی و به تناسب جرم و شرایط فعلی با آن برخورد کند، در این زمینه تلاش می‌کند.


سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه تخلفاتی در دو حوزه اتفاق افتاده است، به تبیین این موضوع پرداخت و تصریح کرد: یکی از این تخلفات، مربوط به حوزه توزیع ارز است که از ناحیه بانک مرکزی و سیاست‌هایی که برای کنترل بازار بوده، در این حوزه اتفاقاتی افتاده و یکی هم در مورد ثبت سفارش برای وارد کردن کالاست که تخلفاتی در این زمینه هم صورت گرفته است.


معاون اول دستگاه قضا با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی در ماه‌ها و هفته‌های اخیر گفت: از اواخر سال گذشته تا به امروز، چه بر اساس دستوراتی که از ناحیه دستگاه قضایی به نیروی انتظامی ابلاغ شده و چه براساس وظایف ذاتی این مجموعه و همچنین انتظاراتی که دولت و بانک مرکزی از نیروی انتظامی داشته‌اند، به حق بنده شاهد هستم که تلاش بسیار زیادی داشتند و تعداد قابل توجهی از نیرو‌های خودرا به این کار اختصاص دادند و شب و روز تلاش کردند و حقیقتا به دنبال این هستند که به هرنحوی شده، اولا حق بیت‌المال استیفا شود و ثانیا مجرمین شناسایی و تحویل قوه قضاییه شوند.


حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ نفر در رابطه با تخلفات اخیر در بازداشت هستند. در رابطه با ثبت سفارش بطور مستقیم ۵ نفر تاکنون دستگیر شده‌اند و بعضی از دلال‌های مرتبط با این موضوع نیز شناسایی و دستگیر شدند. در خصوص توزیع ارز برای کنترل بازار هم چند نفر بازداشت هستند که از جمله یک نفری که خودش بعنوان عامل بانک مرکزی ارز را می‌گرفته و صراف نبوده است و آن را با یکی از همکارانش توزیع می‌کرده و تخلف کرده‌اند که حال باید ببینیم آیا بانک مرکزی از تخلفاتش اطلاع داشته یا خیر؛ ولی در هر حال خودش و همکارش بازداشت شده‌اند.


وی گفت: دو نفر از صرافان که ظاهرا از صرافی‌های مجاز هستند، تخلفاتی داشتند. دو صرافی که دستگیر شده‌اند، تخلفات مختلفی داشته‌اند؛ از جمله اینکه موظف بودند ارز را برای کنترل بازار بگیرند و در اختیار مشتری و کسانی که نیاز به آن ارز دارند، قرار دهند؛ اما از افراد متعددی کارت ملی‌شان را در ازای وجه ناچیزی بصورت روزانه اجاره کرده‌اند؛ ارز را گرفته و برای خودشان به هر نحوی که دلشان می‌خواسته یا نگه داشته و یا فروخته‌اند و ارز را به دست مصرف‌کننده به منظور کنترل بازار نداده‌اند. سه نفر از دلالان نیز که با این صرافی‌ها مرتبط بودند، بازداشت شدند.


معاون اول دستگاه قضا از تحت تعقیب قرار گرفتن کسانی که در رابطه با ثبت سفارش کالا بودند خبر داد و افزود: بعضی از کسانی که در رابطه با ثبت سفارش کالا بوده‌اند، تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و این کار ادامه دارد. در طول سه ماهه اول امسال یعنی از بیست و یکم فروردین به این طرف که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا تخصیص پیدا کرد، بیش از ۵۰ میلیارد دلار ارز تخصیص پیدا کرده که در این رابطه افرادی در مظان اتهام قرار گرفته‌اند و این موضوع در حال بررسی است که آیا ارزی که به آنها تخصیص داده شده، براساس آن اصلا کالا وارد کرده‌اند یا خیر. مواردی هست که فعلا در مرحله تحقیقات است و نمی‌توان بصورت صددرصد گفت که چند نفر از کسانی که ثبت سفارش کرده‌اند و بخشی از این ۵۰ میلیارد دلار را گرفته‌اند، اجمالا این تخلف را مرتکب شده‌اند.


حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: کسانی هستند که کالا را وارد کرده‌اند؛ اما نه به مقداری که ارز به آن‌ها تخصیص داده شده؛ کسانی هستند که در نوع کالای وارداتی مشکل دارند؛ مثلاً فلان کالا را با فلان مشخصات، در آن فرجه زمانی مشخص باید وارد می‌کردند که وارد نکردند و یا احیاناً کالایی با مشخصات دیگر وارد کرده‌اند که در این رابطه اجمالا مشخص شده که تخلفاتی داشته‌اند که در حال تحقیق است.

وی بیان داشت: از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست اطلاعات شده و آن‌ها طی نامه‌ای برخی از اطلاعات را فرستاده‌اند که در حال بررسی است. در نامه وزارت صنعت ادعا شده که خودمان در اواخر سال ۹۶ درباره بخشی از اقدامات مربوط به ثبت سفارش خودرو‌ها تحقیق کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تخلفی صورت گرفته است. حال سوال اینجاست که اگر به این نتیجه رسیدید که تخلفی صورت گرفته، چه اقدامی برای برخورد با آن کردید و آیا اقدام موثری انجام دادید یا خیر؟ توضیح فعلی آنها این است که این موضوع را هم به سازمان تعزیرات گفته‌ایم و هم به وزارت اطلاعات نامه رسمی نوشته‌ایم که شما این تخلفات را پیگیری کنید. حال ما داریم از این دو دستگاه سوال و پیگیری می‌کنیم که سازمان تعزیرات چه اقدامی انجام داده است و وزارت اطلاعات چه مواردی را پیگیری کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: تحقیقاتی که این روز‌ها ازسوی بازپرس ویژه و در هماهنگی با تحقیقات نیروی انتظامی انجام شده و مسائلی که به آن رسیده‌اند، نشان می‌دهد که آن دو دستگاه یا به موضوع رسیدگی نکرده‌اند یا حداقل نتایج را به دستگاه قضایی منتقل نکرده‌اند که هنوز نمی‌دانیم و از آنها استعلام شده و قرار است یک جلسه حضوری نیز با آنها داشته باشیم تا ببینیم که در این زمینه چه کرده‌اند.
معاون اول دستگاه قضا خاطرنشان کرد: یک سوال دیگر نیز در اینجا از وزارت صنعت باقی است که شما که به این موضوع رسیدید، نسبت به کارمندان خود چه اقدامی انجام داده‌اید؟ آن‌ها را معلق کرده‌اید؟ آن‌ها را به دادگاه تخلفات اداری معرفی کرده‌اید؟ به دستگاه قضایی معرفی کرده‌اید؟

خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضاییه معاون اول دستگاه قضا قوه قضاییه پلیس آگاهی جرائم اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۸۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، یک هفته بعد از سفر صدراعظم آلمان به پکن، دادستانی آلمان اعلام کرد که دستیار عضو پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر شده است.

در ادامه بازداشت افراد در آلمان به اتهام جاسوسی برای روسیه و چین، این بار دستیار عضو پارلمان اروپا در آلمان به همین اتهام بازداشت شده است.

دفتر دادستان‌های فدرال آلمان اعلام کرد که پلیس این کشور دستیار یک قانونگذار عضو  حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) را به این اتهام دستگیر کرد. به گفته دادستانی، شواهد زیادی درباره این اتهام وجود دارد.

روز گذشته دستگیری سه آلمانی به اتهام ارسال فناوری به چین رسانه‌ای شد. وزیر دادگستری آلمان مارکو بوشمان ادعا کرد که آنها در حال مذاکره درباره پروژه‌های تحقیقاتی بودند که می‌توانست برای توسعه قدرت رزمی دریایی چین مفید باشد.

طبق گزارش رویترز، نام فرد بازداتش شده، «جیان جی» اعلام شده که دستیار «ماکسیمیلیان کرا» نماینده پارلمان اروپا است است.

به گفته مقامات آلمانی، جیان جی به نهادهای جاسوسی چین اطلاعاتی درباره مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا داده است.

این فرد متهم شده که از شخصیت‌های اپوزیسیون چین در آلمان جاسوسی می‌کرد. وی در بروکسل و همچنین شهر درسدن آلمان اقامت داشت و دیروز بازداشت شد.

یکی از سخنگویان حزب آلترناتیو برای آلمان، خبر دستگیری این فرد را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرد و گفت که «ما هنوز اطلاعات بیشتری نداریم و باید منتظر تحقیقات بیشتر دادستانی بمانیم».

 

دیگر خبرها

  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج