Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه در انتقال گروه دوم از کلاه‌سفیدها به اردن موانعی ایجاد شد، مدیر سازمان کلاه‌سفیدها از تلاش برای انتقال گروه باقی مانده از اعضای این سازمان به شمال سوریه خبر داد. همزمان کلاه‌سفیدهای سرگردان در جنوب سوریه نیز نسبت به آینده خود ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایسنا، رائد الصالح، مدیر سازمان کلاه‌سفیدها امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با روزنامه الغد چاپ اردن اظهار داشت: با نظارت سازمان ملل روز یکشنبه ۹۸ فعال به همراه خانواده‌هایشان با عبور از جولان اشغالی به اردن منتقل شدند و به این ترتیب تعداد کل کسانی که تاکنون به اردن منتقل شده‌اند، به ۴۲۲ تن از مجموع ۸۰۰ تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنترل ارتش سوریه بر مناطق جنوب این کشور مانع از انتقال گروه دوم کلاه‌سفیدها شد و اکنون قرار است آنها به شمال سوریه منتقل شوند.

پیشتر اردن به صورت رسمی اعلام کرده بود، در چارچوب توافقنامه‌ای ۴۲۲ تن از کلاه‌سفیدها و خانواده‌هایشان را پذیرش کرده و قرار است آنها را از اراضی خود به کشورهای غربی منتقل کند.

در حال حاضر صدها تن از کلاه‌سفیدها همچنان در مناطق تحت کنترل گروه‌های مخالف سوری در جنوب سوریه سرگردان هستند.

دو تن از آنها در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه نسبت به آینده خود ابراز نگرانی کردند.

سازمان کلاه‌سفیدها در بیانیه روز دوشنبه خود اعلام کرد، انتقال نیروها تنها گزینه برای جلوگیری از خطر بازداشت یا کشته شدن آنها به دست نیروهای وابسته به دمشق و هم‌پیمانان روس آنها است.

سزار ۲۳ ساله یکی از نیروهای کلاه‌سفید در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: چند روز قبل به شکل تصادفی از وجود طرحی برای خروج نیروهای کلاه‌سفید از سوریه باخبر شدم، زمانی که برای ثبت نام به شهر درعا آمدم، به من گفتند که امکان ارسال اسامی برای مسؤولان بین‌المللی مربوطه وجود ندارد.

سزار در ادامه نسبت به سرنوشت و آینده خودش و دوستانش که اکنون در جنوب سوریه سرگردان هستند، ابراز نگرانی کرد و گفت: خروج گروهی از کلاه‌سفیدها و باقی ماندن گروهی دیگر از آنها در جنوب سوریه بیشتر از آنکه به نفع ما باشد، به ضررمان تمام شد.

این در حالی است که دمشق حرکت رژیم صهیونیستی در انتقال کلاه‌سفیدها به اردن را اقدامی مجرمانه و کلاه‌سفیدها را ابزاری در دست حامیانشان دانسته و آنها را به پیوستن به صفوف گروه‌های تکفیری متهم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سوريه کلاه سفیدها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی

به گزارش جام جم آنلاین، ارتش رژیم صهیونیستی از تداوم شلیک موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت فلسطین اشغالی خبر داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که از صبح امروز تاکنون نزدیک به ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

بنابراین گزارش، دقایقی قبل نیز ۱۵ موشک به سمت الجلیل غربی شلیک شد.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در الجلیل غربی و شلیک ۱۵ موشک از خاک لبنان خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که یک هدف نظامی در عرب العرامشه واقع در شمال فلسطین از سمت لبنان هدف آتش قرار گرفت.

همچنین یکی از مواضع رژیم صهیونیستی در حومه پادگان زرعیت واقع در الجلیل غربی و یکی از مواضع این رژیم در اطراف پایگاه برکه ریشه، هدف قرار گرفت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از شلیک یک موشک ضد زره از لبنان به سمت پادگان زرعیت خبر دادند.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • بارسلونا مردد شد؛ چرا آینده ژائو فلیکس و ژائو کانسلو مبهم است؟