Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با داغ شدن موضوع تغییر در کابینه و اصرار نمایندگان به تغییر تیم اقتصادی دولت، خبرهایی از تغییرات در برخی از قسمت‌های غیراقتصادی کابینه از سوی بعضی نمایندگان هم جدی‌تر به گوش می رسد.

به گزارش «تابناک»؛ برخی نمایندگان بر این باورند که بعضی عوامل گروه اقتصادی در دولت باعث فعال شدن استیضاح برخی از وزرای غیراقتصادی شده‌اند تا استیضاح‌ها از مسیر اصلی خود منحرف شود، ولی در مقابل عده ای نیز بر این اعتقاد هستند که شاید استیضاح وزرای غیراقتصادی یک تداخل بوده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این‌ حال موضوع استیضاح وزرای اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، یکی از داغ‌ترین موضوعات مطرح است و بسیاری از نمایندگان با جدیت به دنبال ایجاد تغییر هستند؛ اما در عین‌ حال، فشار را بر دولت در حدی نگه‌ داشته‌اند که قبل از اینکه مجلس بخواهد کاری کند، دولت خود مجبور به ایجاد تغییرات در کابینه شود.

از سوی دیگر، گویا دولت نیز تمایل چندانی به تغییر ترکیب ندارد و یا اگر تمایلی هم داشته باشد، ترجیح می‌دهد، این تغییر توسط نمایندگان اعمال شود و درواقع هزینه انجام تغییر به گردن نمایندگان مجلس باشد تا رئیس دولت و کابینه.

محمود صادقی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: به نظر می‌رسد، حوزه وزارت علوم بیشتر مربوط به یکسری خواسته‌های منطقه‌ای که شامل عزل و نصب‌ها و مواردی از این ‌دست است، باشد که نمایندگان آن را به استیضاح از وزیر تبدیل کرده‌اند.

این نماینده مجلس گفت: البته از وزرای اقتصادی هم سؤالات جدی وجود دارد و استیضاح به‌ صورت جدی مطرح است؛ اما اینکه موضوع وزیر علوم عامدانه باشد جای شک است و شاید یک تداخل باشد.

این نماینده مجلس درباره تغییرات کابینه نیز افزود: به نظر می‌رسد که کابینه دوازدهم نسبت به کابینه یازدهم تنزل پیدا کرده است. انتظار می‌رفت که یک کابینه جوان‌تر طراح‌تر و چابک‌تری در این کابینه باشد اما متأسفانه کل این کابینه دچار کرختی و پیری و خستگی شده است!

وی همچنین یادآور شد: وزارت اقتصاد هم جزو این دسته است؛ اما موضوعی که باید به آن دقت کرد، این که صرف تغییر نمی‌تواند چاره‌ساز باشد و برخی از گزینه‌هایی هم که بر سر زبان ها افتاده، اگر بخواهند وزیر شوند، بدتر از گزینه‌های فعلی هستند؛ بنابراین، این تغییرات باید در جهت پویاتر کردن و بانشاط کردن و حتی منضبط کردن باشد.

وی افزود: باید بگویم برخی از نام ها که گفته می شود، به ‌عنوان گزینه وزارتخانه‌های در حال تغییر مطرح می‌شوند، بعد از یک سال صد رحمت به پارسال؛ این افراد اصلاً توانایی کار در این شرایط را ندارند و اگر قرار است تغییری ایجاد شود، باید با دقت زیادی کار شود.

این نماینده در پاسخ به این که فکر می‌کنید دلیل این تعلل در تغییر کابینه چیست، گفت: احساس می‌شود، دولت نمی‌خواهد هزینه این تغییر را خود به گردن بگیرد و از سوی دیگر مجلس هم خیلی تمایلی ندارد با تغییر در کابینه هزینه آن را پرداخت کند چون ممکن است در شرایط موجود، فردی هم که جایگزین می‌شود نتواند کاری از پیش ببرد؛ بنابراین دو طرف نمی‌خواهند پاسخگوی شرایط آتی شوند.

این نماینده در پاسخ به این که این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت، گفت: زمزمه تغییر در کابینه به گوش می‌رسد و من فکر می کنم در روزهای آینده هم خبرهایی بشود ولی به‌هرحال باید منتظر ماند و دید چه خواهد شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌خواست لیورپول را بازی بدهد، بدجور بازی خورد!‏

به گزارش "ورزش سه"، زمانی که ژابی آلونسو رسما اعلام کرد که در ‏لورکوزن خواهد ماند لیورپول گزینه اصلی خود برای جانشینی یورگن ‏کلوپ را از دست داد. لیورپولی‌ها به سرعت دست به کار شده و روبن ‏آموریم، سرمربی جوان اسپورتینگ را به عنوان گزینه جدید خود ‏انتخاب کردند. ‏

آموریم علاوه بر لیورپول تماس‌هایی از طرف وستهم دریافت کرده ‏بود. او حتی در روزهای گذشته به لندن پرواز کرد تا با وستهم مذاکره ‏کند. این حرکت آموریم استراتژی‌ای بود که از نظر او خیلی زیرکانه بود. ‏سرمربی جوان پرتغالی گمان می‌کرد با انتشار خبرهای رسانه‌ای درباره ‏سفر او به لندن و مطرح شدن نام وستهم، مدیران لیورپول تحت ‏فشار قرار می‌گیرند تا هر چه زودتر با او به توافق برسند و همه ‏شرایطش را قبول کنند. ‏

اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد این بازی روبن آموریم کاملا بر ‏خلاف تصور او پیش رفته است. دیروز لیورپول ضدحمله خود را علیه ‏آموریم آغاز کرد و رسانه‌های ورزشی دنیا پر شد از اخبار و گزارش‌هایی ‏درباره اینکه لیورپول حالا گزینه اول جدیدی دارد: آرنه اسلات، سرمربی ‏فاینورد. ‏

درخشش اسپورتینگ با هدایت آموریم و بازی‌های چشم‌نواز این تیم ‏در پرتغال باعث شده آموریم مورد توجه باشگاه‌های بزرگ دنیا قرار ‏بگیرد. او پیش‌تر قهرمانی در لیگ پرتغال را تجربه کرده و در این فصل ‏هم شانس زیادی برای قهرمانی دارد. تیم او در حال حاضر که چهار ‏بازی به پایان فصل باقی مانده با اختلاف چهار امتیاز در صدر جدول ‏قرار دارد. ‏

دیگر خبرها

  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • می‌خواست لیورپول را بازی بدهد، بدجور بازی خورد!‏
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول