Web Analytics Made Easy - Statcounter

این هنرمند در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: درست است که خیلی از مشکلات و دغدغه‌ها هم در داخل کشور و هم در جهان اسلام وجود دارد، ولی نباید حواس‌ها از موضوع فلسطین پرت شود؛ موضوعی که هم از نگاه امام خمینی(ره) و هم به گفته رهبر انقلاب مهمترین مسئله جهان اسلام است، این مسأله‌ای است که باید هم در جهان سیاست پیگیری شود، هم از جنبه نظامی و از طرف هنرمندان به آن پرداخته شود که از یاد‌ها نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چخماقی افزود: این نقاشی یک دیوار براق یا به قول یهودی‌ها یک دیوار ندبه را نشان می‌دهد که تعدادی یهودی صهیونیست آنجا در ظاهر مشغول دعا خواندن و عبادت هستند، ولی در باطن به قصد اینکه این سرزمین یعنی سرزمین قدس را تصرف کنند آنجا حاضرند.

وی گفت: در این تابلو نوجوانی وجود دارد که چفیه بسته و مصمم و محکم سنگ بدست دارد و روبروی صهیونیست‌ها ایستاده است؛ این نوجوان نماد همه جوانان و نوجوانانی است که با وجود اینکه ۷۰ سال از غصب سرزمین شان گذشته همان انرژی و توان نیاکان و حتی بیشتر از آن را از خود نشان داده اند و استقامت و ایستادگی را تنها راه موفقیت و به ثمر رساندن این مسیر تا ان شاء الله باز پس گیری سرزمین قدس می‌دانند.

چخماقی درباره ویژگی‌های فنی کار افزود: نزدیک به دو ماه زمان برد، کار ابعادش ۲۴۰ در ۱۲۰ سانت است و با تکنیک رنگ روغن روی بوم کار شده است.

تابلوی پشت دیوار سامری به مدت دو هفته در محل نگارخانه حوزه هنری به نمایش گذاشته شده است.

محسن چخماقی ۳۲ ساله، دارای مدرک کارشناسی صحنه‌آرایی نمایش و کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه آزاد تهران مرکز است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تابلوی نقاشی رونمایی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لطافت لحظه در «به وقت بهار»

تابلو نقاشی «به وقت بهار» اثر «کلود مونه» همسر این نقاش را به تصویر می‌کشد که در سایه یاس بنفش مطالعه می‌کند.

به گزارش ایسنا،‌ «کامیل دونسیو» سوژه تابلوهای نقاشی بسیاری از هنرمندان از جمله «آگوست رنوار» و «ادوارد مانه»‌ بود. او در حوالی ۱۸۶۰ تا ۱۸۷۰ میلادی سوژه برخی از نقاشی‌های «کلود مونه»‌، نقاش نامدار فرانسوی شد و با او ازدواج کرد.

«کامیل» پس از ازدواج با «مونه» به شخصیت اصلی اغلب نقاشی‌هایی تبدیل شد که «مونه»‌ با موضوع زندگی روزمره نقاشی می‌کرد.

در اواخر سال ۱۸۷۱ میلادی، «مونه» به همراه «کامیل»‌ و پسرشان در «ارژانتوی»، روستایی در شمال غربی پاریس ساکن شدند. «ارژانتوی» در آن زمان یک تفرجگاه محبوب برای پاریسی‌ها بود، چراکه به وسیله قطار به راحتی به شهر متصل می‌شد و همیشه انتخاب خوبی برای استراحت کردن در تعطیلات بود. امپرسیونیست‌هایی که روستا و طبیعت اطراف را دوست داشتند، اغلب با خانواده «مونه» ملاقات می‌کردند. خود «مونه»‌ نیز اغلب در باغ نقاشی می‌کرد و همسر و پسرش را به تصویر می‌کشید. این‌گونه بود که تابلو نقاشی «به وقت بهار»‌ خلق شد.

«به وقت بهار»‌ اثر «کلود مونه»‌ ۱۸۷۲

این تابلو نقاشی یک اثر هنری بسیار احساسی است که زیبایی زندگی و آرامش خانوادگی را به تصویر می‌کشد. کل ترکیب‌بندی این نقاشی از لطافت لحظه صحبت می‌کند. «مونه»، «کامیل» را با یک لباس صورتی زیبا زیر یک سایبان به تصویر می‌کشد. بارقه‌های نور با عبور از میان برگ‌ها نوعی طرح روی لباس و چمن ایجاد کرده‌اند (گویی که بارقه‌های نور شبیه گلبرگ‌های شکوفه گیلاس به نظر می‌رسند). در این نقاشی «کامیل»‌ حین مطالعه به تصویر کشیده شده است. این نقاشی در واقع یک صحنه بسیار ساده را به نمایش می‌گذارد، اما در آن زمان «مونه» زیبایی‌ای را که در چنین سادگی‌ای نهفته است، مورد توجه قرار داد.

چهار سال بعد از خلق این نقاشی، «به وقت بهار» در نخستین نمایشگاه امپرسیونیستی که در گالری «Durand Ruel‌»‌ واقع در پاریس به نمایش گذاشته شد. «مونه» در مجموع ۱۸ اثر را در آن نمایشگاه به نمایش گذاشت که ۶ مورد از آن‌ها همسرش «کامیل» را به تصویر می‌کشیدند.

تابلو نقاشی «به وقت بهار» که با نام «زنی که کتاب می‌خواند» نیز شناخته می‌شود اکنون در «موزه هنر والترز» نگهداری می‌شود.

 «کلود مونه» یکی از پرآوازه‌ترین هنرمندان جهان است. آثار او مظهر جنبش محبوب «امپرسیونسیم» محسوب می‌شوند. «امپرسیونیسم‌»‌ در حوالی ۱۸۶۰ میلادی در فضای شهری و صنعتی پاریس شکل گرفت. نقاشان امپرسیونیست همچون «مونه» بر ثبت لحظات گذرا تمرکز داشتند. این گروه از نقاشان تلاش می‌کردند تغییرات نور و رنگ در ساعات و آب و هوای مختلف را به تصویر بکشند. هدف در حقیقت به تصویر کشیدن یک لحظه مشخص بود. با در نظر گرفتن تمامی این ویژگی‌ها مجموعه «نیلوفرهای آبی» این هنرمند شاهکار امپرسیونسیت به شمار می‌رود. مجموعه «نیلوفرهای آبی» مونه بزرگترین مجموعه این هنرمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید با فرمول های ریاضی چهره کدام زن ایرانی را نقاشی کرد
  • بهانه عجیب؛ تابلوی ورود ممنوع زنان در پرتماشاگرترین بازی هفته!
  • تابلوی ورود ممنوع زنان در پرتماشاگرترین بازی هفته
  • در غرب تحصیل کرد اما آثارش به شدت ایرانی است
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • «کاروانسرای آوج» تابلوی سبک زندگی مردم عصر صفوی
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • ایرانی که عاشق ایران بود!
  • قارون‌ها و سامری‌های جهان امروز مانع از پیروزی مردم فلسطین هستند
  • لطافت لحظه در «به وقت بهار»