Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-03@04:48:12 GMT

رسواییِ افزایش بی‌خانمان‌های شاغل در انگلیس

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۲۹۱۴۷

به گزارش وانانیوز، 

 تحلیل داده‌های رسمی در انگلیس نشان می‌دهد ۳۳ هزار خانواده با وجود اشتغال در سال ۲۰۱۷ در پناهگاه‌های موقت سکونت دارند که این تعداد به نسبت سال ۲۰۱۳ افزایش ۷۳ درصدی داشته است.

این تحلیل‌ها هم‌چنین نشان می‌دهد ۵۵ درصد از خانواده‌هایی که به دنبال از دست دادن خانه‌هایشان به پیشنهاد مقامات به پناهگاه‌های موقت منتقل شده‌اند، شاغل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موسسه خیریه اجاره بهای گران خانه‌های خصوصی، رکود مزایای مسکن و کمبود شدید مسکن‌های اجتماعی را مقصر این معضل دانسته است. دولت انگلیس در عین حال اعلام کرده مبلغ ۱.۲ میلیارد پوند برای حمایت از افراد بی‌خانمان اختصاص داده است.

مدیر اجرایی این موسسه خیریه با تاکید بر اینکه بی‌خانمان بودن بسیاری از خانواده‌های انگلیسی با وجود کار سختِ اعضای خانواده، ننگ آور است گفت: این خانواده‌ها مجبورند پس از اختصاص دادن تمام روز یا حتی شب را به کار به یک اتاق کوچک بدون هیچ امکاناتی بازگردند که تمام اعضای یک خانواده در آن سکونت دارند.

او در ادامه افزود: ما نمی‌توانیم بگذاریم این خانواده‌های در حال تلاش بسیار، گرفتار شکاف ایجاد شده توسط بحران مسکن شوند. دولت باید فورا طراحی جدید برای مسکن‌های اجتماعی ارائه کند تا خانه‌های مقرون به صرفه‌ای که به شدت به آن‌ها نیاز است را فراهم آورد.

به گزارش بی بی سی، از سوی دیگر سخنگوی وزارت مسکن جوامع و دولت محلی (MHCLG) انگلیس با بیان اینکه قانون کاهش بی خانمانی از حمایت افراد بی‌خانمان بیشتری اطمینان حاصل می‌کند، اظهار کرد: شوراها وظیفه دارند برای افرادی که به مسکن نیاز دارند منازل موقت تهیه کرده و خانواده‌هایی که فرزند دارند را در اولویت قرار دهند. هم‌چنین دولت ۹ میلیارد پوند را برای تهیه تسهیلات مقرون به صرفه برای خانواده‌ها و دو میلیارد پوند برای مسکن‌های اجاره‌ای اجتماعی اختصاص داده تا خانواده‌ها بتوانند خانه‌های دائم داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: انگلیس بی خانمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،تقی رضایی در همایش تخصصی منطقه‌ای پایش برنامه‌های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن که در شیراز برگزار شد افزود: علاوه بر این، حدود ۱۳ هزار هکتار زمین نیز برای ایجاد شهرک‌های جدید در کشور مکان یابی شده که مجموع این زمین‌ها عدد بسیار قابل توجه است.
وی ادامه داد: یکی از روش های تامین زمین از طریق توافقات است که با توجه به اهمیت موضوع ضمن کوشش همکاران در تحقق این امر باید در سلامت کار دقت شود تادر آینده با چالش و مشکل مواجه نشویم.
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در بحث تامین زمین، طی دهه‌های گذشته شاهد یک عقب ماندگی در کشور بوده‌ایم اما در ۲ سال گذشته توانستیم میزان قابل توجهی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین کنیم.
رضایی افزود: در استان فارس در بحث تامین زمین به ویژه در آنجا که با کمبود مواجه بوده‌ایم در قالب توافقات و تغییر و تحول اراضی اقدامات خوبی انجام شده و این اقدامات باید ادامه داشته باشد.
وی، انتقال تجارب موفق استان‌ها به یکدیگر، پایش برنامه اجرایی ادارات کل راه و شهرسازی و پیگیری برنامه اجرایی آنها و همچنین پیگیری تامین زمین در قالب نهضت ملی مسکن و سیاست‌های تبیینی دولت خدمتگزار و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی را از جمله اهداف برگزاری همایش تخصصی منطقه‌ای پایش برنامه‌های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن برشمرد.

دیگر خبرها

  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد