Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-مراسم اختتاميه دومين جشنواره ملي فيلم ايثار با معرفي و تقدير از آثار برگزيده برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت‌الاسلام محمدحسن کاوياني راد در مراسم اختتاميه دومين جشنواره ملي فيلم ايثار ضمن تبريک دهه کرامت، با بيان اينکه دفاع مقدس صحنه عظيم و درخشاني بود که با خون شهدا و ايثارگران نقاشي شده است افزود: بي‌شک حفظ اين تابلوي ارزشمند با ابزاري جز منطق و هنر ممکن نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود:اين صحنه عظيم با طراحي بزرگ‌مردي شکل گرفت که امروز همه جهان در چهلمين سال انقلابي که ايشان پايه‌گذاري کرد، سر تعظيم فرود آورده‌اند و افتخار مي‌کنيم که در چهلمين سال اين انقلاب شکوهمند شاهد برگزاري جشنواره‌اي هستيم که هدف آن حمايت از آثاري است که هنر و عشق را به بينندگان معرفي و به آيندگان منتقل مي‌کنند.
معاون فرهنگي و آموزشي بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به ارسال 1150 اثر به اين جشنواره گفت: اين استقبال نشان‌دهنده اهميت بسيار زياد فرهنگ ايثار و شهادت در کشور است.همچنين ميانگين سني شرکت‌کنندگان در اين جشنواره حکايت از آن دارد که امروز جوانان کشورمان با وجود تمام ابزارهاي نااميدکننده از سوي دشمن، به راه و رسم جوانمردي باور دارند.
حجت‌الاسلام کاوياني راد ضمن تشريح موضوعات آثار اين جشنواره گفت: در رأس موضوعات اين جشنواره موضوع ايثار اجتماعي قرار دارد که توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمين شهيدي با هدف نهادينه کردن اين فرهنگ در تمام لايه‌هاي اجتماع مطرح شده است.
وي در پايان از تمام شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران برگزاري اين جشنواره تقدير و تشکر کرد.
بيانيه هيئت داوران اين جشنواره نيز توسط محمدتقي فهيم به نمايندگي از هيئت‌داوران قرائت شد.
در بخش مستند اين جشنواره جايزه بهترين کارگرداني براي «زناني با گوشواره‌هاي باروتي» به کارگرداني رضا فرهمند، بهترين تهيه‌کنندگي براي «کويرس» (وطن کوچک من) به تهيه‌کنندگي مرتضي شعباني، بهترين فيلم مستند براي «مرز مه‌آلود» ساخته آبتين حسيني و بهترين تصويربرداري براي «لوتوس» به تصويربرداري محمدرضا وطن‌خواه تعلق گرفت.
در بخش فيلم کوتاه داستاني نيز جايزه بهترين کارگرداني براي فيلم «ولد» به کارگرداني اميرعباس ربيعي، بهترين تهيه‌کنندگي براي «باز هم سکوت» به تهيه‌کنندگي حوزه هنري خراسان رضوي و بهترين فيلم کوتاه داستاني براي «ملاقات شيشه‌اي» به يوسف حاتمي کيا اهدا شد.
بخش فيلم‌هاي 120 ثانيه‌اي نيز برگزيده اول «تالار آبي» ساخته مرتضي علي ميرزايي، برگزيده دوم «عبور» ساخته رضا آزادي و برگزيده سوم «ته ته (گهواره)» ساخته سيد جواد هادي اصل بودند.
جايزه بهترين نماهنگ نيز به «آغوش امن» ساخته محمدمهدي فکريان و بهترين نماهنگ مدافع حرم به «مدافع حرم شهيد باغباني» ساخته فاطمه رضوان فر تعلق گرفت.
جايزه بهترين پويانمايي نيز به «آنتراکت» ساخته محمدرضا خردمندان اهدا شد.
در بخش فيلم‌نامه نيز برگزيده اول «آرايش نسبتاً غليظ» نوشته مسعود شعباني، برگزيده دوم: «فرودگاه» نوشته محمد قاسم پور و برگزيده سوم «قايق‌هاي کاغذي» نوشته محمدرضا خضري بودند.
همچنين در اين مراسم از خانواده شهيد مدافع حرم شهيد هادي باغباني تجليل به عمل آمد.
گفتني است، اين مراسم با حضور مهدي ايزدي معاون تعاون و امور اجتماعي بنياد شهيد و امور ايثارگران، سيد منصور ميرمرادي معاون توسعه مديريت بنياد شهيد و امور ايثارگران،محمود پاکدل دستيار ويژه و مشاور عالي رييس بنياد، سيد مرتضي حسيني مديرکل امور هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران و دبير دومين جشنواره ملي فيلم ايثار، حجت الاسلام احمد مازني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، جمعي از مديران و کارکنان بنياد شهيد و امور ايثارگران و خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران در تالار ايوان شمس برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنياد شهيد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۲۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، «پله های آسمان» عنوان جشنواره قرآنی است که همزمان با دهه فجر و در دو بخش «تقلیدی و تحقیق» و «حفظ یک و سه جز» با هدف نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و به صورت حضوری و مجازی در آذربایجان شرقی برگزار شد.

«زمینه سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی» از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی بود که بخش حضوری آن به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی در دو زمینه حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

«نماز، امانت دهی، حجاب و عفاف، ادب و خوش رفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار دریافتی و احترام به والدین و بزرگترها» محورهای جشنواره «پله های آسمان» بوده که بخش مجازی آن نیز در زمینه‌هایی چون نقاشی، عکس نوشته و کاریکاتور، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ با ۵۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری برگزار شد.

آئین اختتامیه این جشنواره قرآنی پس از برگزاری بخش‌های مختلف و مشخص شدن منتخبان آن یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ عصر در بوستان قرآن کریم واقع در جلالیه تبریز و با حضور آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

در آئین اختتامیه جشنواره «پله های آسمان» که به همت مجمع قاریان تبریز و شهرداری منطقه ۷ و با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی و نیز جمعی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6088626

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد