Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی،  حمیدرضا علومی یزدی دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: باتوجه به فصل  سوم قانون اساسی، حق ها و آزادی های تثبیت و تضمین‌شده در نظام حقوقی ایران و منشور حقوق شهروندی ابلاغی رئیس‌جمهور، دانشگاه علامه طباطبایی جایزه حقوق شهروندی را در چند حوزه مختلف به‌صورت سالانه اعطا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دانشگاه به‌عنوان یکی از مراکز علمی سطح یک جمهوری اسلامی ایران و قطب پژوهشی علوم انسانی و با برخوردار بودن از گنجینه دانشمندان و حقوقدانان به نام کشور باهدف ارتقا حقوق شهروندی در کشور و فعالیت های چهره های مختلف حقوقی، دانشگاهی و سیاسی کشور این جایزه را در نظر گرفته است.

این استاد دانشگاه، هدف اعطا این جایزه فرهنگ‌سازی در اجرای مفاد مطرح‌شده در منشور حقوق شهروندی در تمامی دستگاه‌های اجرایی با رویکرد بررسی میزان موفقیت در اجرای مفاد این منشور و تشویق و ترغیب هرچه بیشتر بخش‌های مختلف دستگاه اجرایی کشور درزمینه اجرای حقوق شهروندی است.

علوم یزدی خاطرنشان کرد: نشست معرفی جایزه و آغاز تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم‌نهاد در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.

وی افزود: در این نشست از تمامی فعالان حوزه حقوق شهروندی، دستگاه های دولتی، جامعه مدنی، دستیاران حقوق شهروندی دستگاه های دولتی ازجمله وزارتخانه ها، موسسات دولتی، شهرداری، شورای شهر و اتحادیه کانون وکلا دعوت به‌عمل‌آمده تا با هیات رئیسه جایزه هم اندیشی کرده و زمینه های همکاری و تعامل در برگزاری این جایزه سالانه فراهم شود.

علومی یزدی تاکید کرد: امیدواریم با اعطای «جایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبایی» ضمن حمایت از دستگاه های حامی و مجری حقوق شهروندی، الگو و نهادهای موفق به جامعه معرفی شود.

وی عنان کرد: نشست معرفی اعطای این جایزه با حضور فعالان حوزه حقوق شهروندی، دستگاه های دولتی، جامعه مدنی، دستیاران حقوق شهروندی دستگاه های دولتی ازجمله وزارتخانه ها، موسسات دولتی، شهرداری، شورای شهر و اتحادیه کانون وکلا روز چهارشنبه ۳ مردادماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.

کد خبر 4355947 زهرا ساختمانیان

منبع: مهر

کلیدواژه: حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبایی صیانت از حقوق شهروندی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران منصور غلامی حکم انتصاب دانشگاه های ایران خوابگاه دانشجویی کارشناسی ارشد دوره دکتری کلاس درس دانشگاه خوارزمی اعضای هیات علمی طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان خواست خدایی ظهر یکشنبه در نشست روابط عمومی‌های استان افزود: ستاد گرامی داشت کنگره ملی شهدای این استان نیازمند همکاری و پای کار بودن روابط عمومی‌ها در مستند سازی برنامه و ثبت در سامانه دولت است.

وی بیان داشت: برای برگزاری کنگره شهدا، در سامانه دولت پنج نهاد به ۳۰ اداره و سازمان در این مدت افزایش یافت.

خواست خدایی تصریح کرد: جلسات ستاد روابط عمومی‌ها در راستای کنگره ملی شهدا به شکل ماهانه برگزار می‌شود.

وی افزود: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان اولویت اصلی برنامه‌های کنگره ملی شهدا است.

کد خبر 6091262

دیگر خبرها

  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد