Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه ما اجازه نخواهیم داد در مناقشات تجاری با ترامپ تهدید شویم، وی را به اتخاذ موضع سخت اروپایی در این مناقشات تهدید کرد. ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه مذاکرات مقامات اروپایی با "دونالد ترامپ" درباره مناقشات تجاری، رئیس جمهور آمریکا را به اتخاذ موضع سخت اروپا در این مناقشات  تهدید کرده و تصریح کرد که امیدواریم امکان حل این مسئله به وسیله اجماع فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال تصریح کرد که اما ما اجازه نخواهیم داد در این مناقشات تهدید و کوچک شویم. وی درباره عواقب مناقشات تجاری بین دو سوی آتلانتیک هشدار داده و گفت: این مسئله مهم است که همه اروپا و بخصوص آلمان و فرانسه موضع مشترکی را در این راستا اتخاذ کنند. وگر نه اروپا موفق نخواهد شد در این راستا قابلیت خود را به اثبات برساند.

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان هم در مصاحبه‌ای با سایت رادیو آلمان به مناقشات تجاری با آمریکا پرداخته و با اشاره به تهدیدات ترامپ برای قراردادن تعرفه‌های گمرکی روی تولیدات خودرو از اروپا همچنین گفت: ما در برابر شرایط بسیار جدی قرار داریم. ما در چهل سل اخیر تعرفه های بین المللی روی کالاها را کاهش داده ایم نه اینکه آن را افزایش دهیم و ما موانع تجاری را برداشته ایم. ما بازارها را گشوده‌ایم که این امتیازات زیادی برای شهروندان و مصرف کنندگان داشته است. بنابراین ما به این مسئله علاقه‌ای نداریم که یک مسابقه در افزایش تعرفه های گمرکی شکل گیرد.

وی افزود: ما علاقمند هستیم که از مناقشات تجاری سخت جلوگیری به عمل آید. این یک چالش بزرگ است؛ بنابراین ما از یک طرف به انسجام اتحادیه اروپا که به لطف خدا تا به حال داشته ایم و از طرف دیگر مذاکرات با آمریکا که یان کلود یونکر برای این منظور این هفته به واشنگتن سفر خواهد کرد نیاز داریم.

آلتمایر افزود: من امیدوارم راه حلی در این مناقشات یافت شود که برای هر دو طرف جذاب و قابل قبول باشد. این برای ما بدین مفهوم است که ما مدافع بازارهای آزاد هستیم و خواهان تعرفه های پایینیم و به شدت درباره هر پیشنهادی که دراین رابطه از طرف آمریکا ارائه شود بحث می کنیم.

وزیر اقتصاد آلمان درباره عواقب اعمال تعرفه های بالا روی واردات خودروی اروپایی برای آلمان نیز گفت: در یک نگاه هیچ کس نمی تواند این مسئله را دقیقا پیش بینی کند، چرا که ما هنوز دقیقا نمی دانیم آیا و در چه وسعتی این تعرفه ها اعمال می شوند.

وی همچنین در ادامه مجددا ابراز امیدواری کند که بتوان از این مسئله و خطراتی که می تواند برای جایگاه های شغلی ایجاد کند جلوگیری به عمل آورد و گفت" تجارت بین اروپا و آمریکا تقریبا یک سوم کل تجارت جهانی را در بر می گیرد و این مناقشات و عواقب آن را از این رو مسئله‌ای بسیار حساس ارزیابی کرده و گفت: این مناقشات باید هر چه سریع تر خاتمه یابد.

"کریستین لاگارد"، رئیس صندوق بین‌المللی پول هم اخیرا درباره عواقب مناقشات تجاری تشدید شده بین آمریکا و چین و اتحادیه اروپا هشدار داده و در سخنانی در نشست وزرای دارایی گروه بیست در "بوینس آیرس" آرژانتین گفت که این مناقشات می تواند به کل اقتصاد جهانی آسیب برساند.

رئیس جمهور آمریکا علیه بسیاری از کالاهای چینی تعرفه های گمرکی بالایی را اعمال کرده است. پکن هم به این گونه اقدامات ترامپ واکنش نشان داده است. ترامپ همچنین تعرفه های گمرکی علیه محصولات فولاد و آلومینیوم کانادا و اروپا اعمال کرده است. در مقابل نیز کشورهای اروپایی تعرفه هایی را روی محصولات آمریکایی از جمله شلوار جین، موتورسیکلت، و محصولات کشاورزی اعمال کرده‌اند.

در این میان ترامپ همچنین تهدید کرده است که تعرفه‌های گمرکی بالا علیه تولیدات خودرو از اروپا اعمال می کند. تولید کنندگان خودرو در دو سوی آتلانتیک از این رو درباره تشدید مناقشات تجاری به ترامپ هشدار داده اند.

چندی پیش هم اتحادیه اروپا به "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا درباره تشدید مناقشات تجاری هشدار داد.

"سسیلیا مالمستروم"، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا روز پنج شنبه در سخنانی اظهار داشت: اگر آمریکا تعرفه های گمرکی ویژه برای واردات خودرو از اروپا را اعمال کند این امر فاجعه بار خواهد بود و یک واقعیت تلخ جدید را ایجاد می کند.

وی افزود: اتحادیه اروپا به شدت نگران تحقیقات در حال انجام از طرف مقامات آمریکایی درباره چنین تعرفه‌هایی است. مالمستروم اجرای احتمالی چنین تعرفه هیی را به عنوان یک گام غیر قانونی از طرف آمریکا دانست تا در مذاکرات تجاری با اتحادیه اروپا فشار بر بر بروکسل را افزایش دهد.

وی همچنین در این باره هشدار داد که مشترکا با کشورهای عضو این اتحادیه روی لیستی از تولیدات آمریکایی که می تواند علیه آن ها تعرفه های گمرکی متقابل اعمال شود کار می کند.

مالمستروم به منظور حل احتمالی مناقشات تجاری با آمریکا روز چهارشنبه همراه با "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به واشنگتن سفر می کند و مذاکراتی را در این باره با رئیس جمهور آمریکا خواهد داشت.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد