Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم زراعت‌کار در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، درمورد کیفیت آرد توزیعی به نانوایی‌ها گفت: کیفیت آرد بسیار پایین است با آنکه استان تهران بیشترین حجم مصرف را دارد اما 35 درصد گندم تولیدی در کشور از نوع درجه یک، 35 درصد درجه 2 و 30 درصد درجه 3 است که معمولا گندم درجه یک که در استان‌ها تولید می‌شود با نظر استانداران در همان استان مصرف می‌شود و مابقی وارد کارخانجات آرد می‌شود که آنها نیز نول آرد را می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: طبق قوانین بین‌المللی جدا کردن نول از آرد خلاف است یعنی روغن زرد گندم را از آن جدا می‌کنند و با روغن نباتی می‌خواهند آرد را غنی‌سازی کنند و همین آردها روانه نانوایی‌های تهران می‌شود در نتیجه گلوتن آرد کاهش می‌یابد. 

او به نتیجه آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه‌های اتحادیه نانوایان انجام می‌شود اشاره کرده و گفت: برای آنکه نانوایان بتوانند این آرد بی‌کیفیت را عمل‌آوری کنند مجبورند مدام با گلوتن صنعتی و آب در تماس باشند که در یک مدت کوتاه تمام پوست دست آنها دچار آسیب‌ جدی شده و از بین می‌رود. 

رئیس اتحادیه نانوایان در مورد استفاده از خمیرمایه برای به عمل آوری خمیر نان هم گفت: برای استفاده از خمیرمایه چندین جلسه با شرکت بازرگانی دولتی و انجمن صنفی سندیکای خمیرمایه داشته‌ایم و چون نانوایی‌های بربری و سنگکی استقبال بیشتری از یک برند خاص خمیرمایه دارند اما متاسفانه این محصول در دسترس نیست. 

وی افزود: تاکنون چند بار نامه‌هایی را به ریاست جمهوری و ارگان‌های مرتبط با این موضوع نوشته‌ایم اما هنوز نتوانسته‌ایم به نتیجه برسیم. قبلا تعاونی نانوایان سهمیه‌ای از این خمیرمایه را داشت که بین نانوایان این خمیرمایه را توزیع می‌کردیم اما اکنون این موضوع دیگر انجام نمی‌شود علاوه بر آنکه دو تفاهم‌نامه با سندیکای خمیرمایه امضا کرده‌ایم که ماهانه به هر نانوایی یک کیسه از ا ین خمیرمایه مرغوب را تحویل دهند اما این اتفاق نیفتاده است. 

زراعت‌کار به صراحت گفت: اکنون نانوایی‌ها مجبورند که خمیرمایه مورد نیاز خود را از بازار سیاه تهیه کنند. چون در صورت فروش رسمی خمیرمایه باید 9 درصد ارزش افزوده بپردازند که برایشان مقرون به صرفه نیست و ترجیح می‌دهند که خمیرمایه را از طریق دلال و غیررسمی بفروشند. 

رئیس اتحادیه نانوایان گفت: اکنون نانوایان مجبورند هر کیسه خمیرمایه را در بازار سیاه 50 هزار تومان خریداری کنند و ما آمادگی داریم که ماهانه 100 تن از خمیرمایه مرغوب را خریداری کنیم. 

به گزارش فارس، کیفیت پایین آرد و نان طی سالهای گذشته همواره مورد بحث بوده که عده‌ای علت آن را قیمت دستوری دولتی و توزیع آرد دولتی می‌دانند و معتقدند برا ی افزای کیفیت نان باید قیمت نان آزاد شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است

ایسنا/ایلام مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به موفقیت سازمان ملی استاندارد و تلاش‌های رییس سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران در تمدید و افزایش عضویت کامل در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا-اقیانوسیه گفت:  بی شک این موفقیت جریان ساز جهش تولید و رشد اقتصادی کشور در راستای تحقق شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب‌ خواهد بود. 

«یادگار محمدی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد : برای دستیابی به مقیاس بالای اقتصاد صادراتی نیازمند مراودات بین المللی هستیم، به همین منظور سازمان ملی استاندارد دیپلماسی استاندارد و کیفیت را در دوران تحولی دولت سیزدهم هدفگذاری کرده است. 
وی با اشاره به نقش برجسته سازمان ملی استاندارد ایران در رشد تولید، اظهار کرد: نقطه کانونی ما تمرکز بر رشد تولید است. 
مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران و بالطبع آن اداره کل استاندارد ایلام در دوره تحولی با اعمال نظارت‌های دقیق در تولید کالا و ارایه خدمات به بازارسازی تولیدات داخل کمک می‌کند، گفت: اگر محصولات تولیدی باکیفیت و استاندارد در بازار عرضه شود قطعاً رشد می‌کند و ما سعی کردیم تا با ارتقای کیفیت، بر وسعت بازار تولید داخل بیفزاییم. 
دبیر شورای استاندارد استان در خصوص بازارهای صادراتی نیز گفت: برای دستیابی به مقیاس بالای اقتصاد صادراتی نیازمند مراودات بین المللی هستیم، به همین منظور سازمان ملی استاندارد دیپلماسی استاندارد و کیفیت را در دوران تحولی دولت سیزدهم هدفگذاری کرده است. 
وی با بیان اینکه همزمان با کیفی سازی می‌توانیم بر رشد تولید و ایجاد بازار مناسب، همچنین سهم خوب با تحریک تقاضا در بازار داخل و صادراتی گام‌های موثری برداریم، گفت: این اقدامات رشد تولید را به دنبال دارد و امیدواریم با عملکردی مناسب بتوانیم تا پایان سال کارنامه امیدآفرینی را داشته باشیم. 
مدیرکل استاندارد استان در پایان، سازمان ملی استاندارد ایران را سازمانی مردمی و مردم نهاد معرفی کرد و گفت: امیدواریم با همراهی و پشتیبانی مردم در مشارکت تولید سال خوبی را با رشد تولید رقم بزنیم.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ