Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

دولت هدف خود را از تدوین چنین لایحه‌ای ضرورت تمرکز بیشتر بر اشتغال و کارآفرینی و تجهیز کلیه امکانات و فرصت‌های کشور برای حل مشکل بیکاری توسط یک مدیریت واحد و مسئول و نیز لزوم احساس حمایت موثرتر از اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه در برابر تکانه‌های اقتصادی و تمرکز در ساماندهی هرچه بیشتر منابع و امکانات تخصیص‌یافته کشور در حوزه رفاه اجتماعی دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دهقان کیا، نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در این باره گفت: از طریق رسانه‌ها متوجه شدیم دولت چنین لایحه‌ای را با قید دو فوریت به مجلس فرستاده است اما اینکه کارشناسی شده باشد یا خیر؟ در جریان نیستم.

وی افزود: اگر قرار است وزارت رفاه و تامین اجتماعی تشکیل شود با چه مشخصات و شرایطی می‌خواهند این کار را انجام دهند؟. سازمان تامین اجتماعی بر اساس منابعش هزینه می‌کند. در واقع میزان حق بیمه به صورت اجباری دریافت و خدماتی در قبال آن ارائه می‌دهد این در حالیست که در وزارت رفاه سایر خدمات امدادی و رفاهی نیز ارائه می‌شود که با تامین اجتماعی تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه آیا دولت می‌خواهد به تامین اجتماعی کمک کند یا باعث آسیب به آن شود؟ گفت: ما به شدت با این اقدام مخالف هستیم. معمولا باید از شرکای اجتماعی دعوت کنند تا نظر ما را در چنین مواردی بپرسند اما متاسفانه دولت بدون مشورت با شرکای اجتماعی دست به چنین اقدامی زده و لایحه‌ای با قید دو فوریت به مجلس فرستاده تا مجلس هم ملزم باشد سریع درباره آن تصمیم بگیرد.

نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه آیا امروز مشکلات ما با جدا شدن بخش رفاه از وزارت کار حل می شود یا خیر؟ گفت: مشکل اصلی ما قوانینی است که وجود دارد اما به اجرا در نمی‌آیند. اگر قرار است دولت اقدامی انجام دهد و هزینه کند باید علتش مشخص باشد و شرکای اجتماعی در جریان باشند در حالیکه شرکای اجتماعی از راس هرم تا پایین هیچ کس در جریان نیست.

دهقان کیا افزود: سال ۸۲ نیز ساختار جامع رفاه و تامین اجتماعی را تصویب کردند که ما تظاهرات کردیم، در آن زمان بازنشستگان نگران تصویب این قانون بودند اما نمایندگان مجلس اعلام کردند که استقلال مالی تامین اجتماعی پابرجاست در حالی که این اتفاق نیفتاد و مدیریت سازمان دولتی شد و نصف + ۱ عضو هیات امنای رفاه و تامین اجتماعی را وزیر منصوب می‌کند و مدیریت سازمان به عنوان نهادی عمومی و غیر دولتی از همان زمان تحت الشعاع قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بخش درمان نیز مشکلاتی به وجود آمد گفت: ارائه درمان طبق قانون الزامی است اما در آن ساختار خدمات درمانی را به دو بخش پایه و تکمیلی تقسیم کردند، ۱۰ سال گذشته اما هنوز پایه و یا تکمیلی بودن خدمات درمان مشخص نیست و در این خصوص سلیقه‌ای عمل می‌شود. دولت شعار حقوق شهروندی سر می‌دهد اما از شرکای اجتماعی‌اش مشورت نمی‌خواهد. ما اکنون مسیر را نمی‌دانیم و در تاریکی حرکت می‌کنیم و نمی‌دانیم جلوی پای ما چاله است یا آتش قرار دارد؟.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دستور رئیس جمهور درباره ارائه خدمات به کارگران نخبه بیان کرد: در جشنواره روز کارگر شاهد بودیم که بسیاری از کارگران از دست رئیس جمهور کشورمان نشان دریافت کردند که اینها تماما نشان دهنده استفاده از اهمیت دادن به این قشر است و انشالله از توانمندی هایشان نیز استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نخبگان در هر حوزه ای نخبه هستند  طبیعی است که خدماتی که نیاز داشته باشند به آنها ارائه خواهد شد البته نخبگانی که روز گذشته با رئیس جمهور دیدار کردند همه شاغل بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت