Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ محمد قیصری در این باره گفت: در همین ارتباط در ایران نیز با عنایت به اسناد بالادستی در زمینه توسعه مراکز پژوهشی و دانش بنیان و نیز تصمیمات مدیران کشوری در زمینه رشد همزمان فناوری ایران با کشورهای توسعه یافته، نیاز است تا تحقیقات و پژوهش در بخش های و رشته های مختلف علمی در سطح ملی و بین المللی ارتقاء یافته و با کشورهای برتر علمی در دنیا همسان گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از اینرو در شرایط کنونی برگزاری این نشست تخصصی در حاشیه این کنگره ضروری به نظر می رسد و بر همین اساس این نشست تخصصی توسط این مرکز که همکاری نزدیکی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مراکز معتبر آموزشی و دانشگاه های سراسر کشور دارد برگزار می گردد.
قیصری گفت: در این نشست تخصصی که با عنوان هوشمندسازی به سبک اینترنت اشیا برگزار می گردد اساتیدی در موضوعاتی نظیر سلامت هوشمند امنیت اینترنت اشیا کسب و کار تجاری سازی اینترنت اشیا و رایانش ابری و اینترنت اشیا سخنرانی خواهند نمود.
وی تصریح کرد: در این نشست ابتدا معرفی جامعی از اینترنت اشیا خواهد شد و سپس اساتید و متخصصان این حوزه یعنی مهندس خوشوقت در حوزه سلامت هوشمند موضوعاتی نظیر پایش آنی مبتنی بر اینترنت اشیا پیش بینی و اعلام تغییرات علائم حیاتی و محیطی افراد با پایش علائم حیاتی و .... را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد. 
قیصری گفت: مهندس ایلوخانی در حوزه امنیت اینترنت اشیا شرکت کنندگان را با موضوعاتی نظیر Encryption, Symetric, Algorithm و ... آشنا خواهند نمود و همچنین خانم دکتر محبان در حوزه کسب و کار تجاری سازی اینترنت اشیا به تشریح کسب و کار و تعریف تجاری سازی و اهمیت آن در اینترنت اشیا و .... می پردازند و خانم مهندس کریمی در حوزه رایانش ابری و اینترنت اشیا  سخنرانی خواهند کرد. 
وی ضمن اشاره به سیاست های کلی این مرکز در جهت توسعه فناوری های هوشمند بویژه موضوع اینترنت اشیا در کشور از طریق همکاری با مراکز آموزشی و حضور در گردهمایی های علمی اظهار داشت: در ارتباط با این کنگره مرکز تحقیقات اینترنت اشیا همکاری بسیار نزدیک و تنگاتنگی با ستاد برگزاری این رویداد داشته و امید است نتایج و خروجی های این نشست بتواند کمک شایانی به حوزه فناوری های هوشمند در کشور نماید.     
قیصری بیان کرد: در این کنگره  گواهینامه های بین المللی با موضوعات شهر هوشمند امنیت فناوری اطلاعات و... بر اساس کارگاه های آموزشی برگزار شده به شرکت کنندگان اعطا می گردد.
وی ادامه داد: بر اساس توافقات صورت گرفته با ستاد برگزاری این کنگره مقرر گردید در پایان نشست تخصصی هوشمندسازی به سبک اینترنت اشیا گواهینامه تخصصی اینترنت اشیا به شرکت کنندگان اعطا گردد.
لازم به ذکر است در این کنگره نمایندگانی از 10 کشور پیشگام در حوزه فناوری های هوشمند نظیر اسپانیا، ایتالیا، یونان، کره جنوبی و... حضور خواهند داشت که با برگزاری پنل های تخصصی و کارگاه های آموزشی به بحث و تبادل نظر در موضوعات مختلف از جمله شهر هوشمند،  امنیت در فناوری اطلاعات و... خواهند پرداخت که البته حضور این حجم از مهمانان بین المللی در شرایط تحریم اتفاقی مهم در منطقه و حتی جهان می تواند باشد.
دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا اظهار داشت: امید است با همت و همکاری نهادهای دلسوز کشور شرایط جهت ارتقای سطح دانش متخصصان داخلی در حوزه اینترنت اشیا با روند سریعتری امکانپذیر شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست اینترنت اشیا صنعت اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، این نشست تخصصی روز چهارشنبه 29 فروردین‌ماه 1403 با حضور مرتضی حسینقلی‌زاده معاون میراث‌فرهنگی، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان، مدیران پایگاه‌های ملی میراث‌فرهنگی، مدیران ادارات شهرستانی و کارشناسان میراث‌فرهنگی در محل کاخ‌موزه گرگان برگزار شد.نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی ازجمله فرونشست، سیل، زلزله و... با سخنرانی دکتر حامد رضایی هیئت‌علمی دانشگاه گلستان برگزار شد. شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با عنوان «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» انتخاب شده است و ایکوموس(شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها سازمانی برای نگهداری و پاسداری از اماکن میراث‌فرهنگی در سراسر جهان) به کشورها توصیه کرده که دراین‌باره برنامه‌های خود را ارائه دهند.برگزاری تورهای معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی، برگزاری سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی و وبینارهای آموزشی از اهم برنامه‌ها به‌مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در استان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • بررسي تخصصي طرح هوشمند سازي كنتورهاي آب مشتركين آذربایجان غربی
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ فناوری برتر در صنعت کشاورزی
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ روند و فناوری صنعت کشاورزی
  • جلسه بررسی تخصصی هوشمند سازی کنتور‌های آب مشترکین آذربایجان غربی