Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
استفاده از گل و گياه در دکوراسيون خانه، يکي از تکنيک هاي مهم طراحي داخلي به شمار مي رود. اما خوب است بدانيد گل و گياه در دکوراسيون منزل نقشي فراتر از عناصر طراحي داخلي دارند. آن ها به عنوان نماينده طبيعت در منزل، از عناصر ايجاد آرامش هستند. در ادامه مطلب 7 دليل استفاده از گل و گياه براي طراحي دکور خانه را مطالعه مي کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استفاده از گل و گياه در خانه نقش مهمي در طراحي داخلي دارد
استفاده از گل و گياه در طراحي دکور خانه و اضافه کردن يک عنصر زنده قابل حمل که هر لحظه در حال رشد و تغيير است، نقش مهمي در طراحي داخلي منزل دارد. گياهان مي توانند انرژي هاي حاکم بر فضا را تغيير دهند و رنگ را به محيط اضافه کنند. اين در حالي است که استفاده از گل و گياه در دکوراسيون خانه، به هيچ وجه با استفاده از ساير عناصر مهم طراحي داخلي هر سبک در تضاد نيست.
1. افزودن نقطه کانوني
استفاده از گل و گياه در دکوراسيون خانه مي تواند نقطه‌اي براي جلب توجه افراد و پرت کردن حواس آن ها از نقص هاي منزل باشد. گياهان بزرگي مانند نخل، فيکوس و نخل هاي دراسنا بعلت اندازه بزرگ خود اين قابليت را دارند و به همين منظور از گزينه هاي هميشگي طراحان داخلي محسوب مي شوند. در صورتي که از اين گياهان در دکوراسيون خانه، با عنوان نقطه کانوني استفاده مي کنيد کافي است آن را در گوشه دلخواه خود قرار داده و براي تکميل زيبايي آن، از گياهاني مانند خزه در گلدان کمک بگيريد. استفاده از گياهي ماننده خزه به اين علت توصيه مي شود که توجه را از گياه اصلي پرت نمي کند.
در حقيقت گياهان با ظاهر نا متعارف، مجسمه هايي به شمار مي روند که با گذشت زمان رشد کرده و ظاهري شگفت انگيز به خود مي گيرند. همچنين استفاده از گياهان در دکوراسيون خانه براي پنهان کردن يک منظره نيز مرسوم است. براي مثال مي توان از گياهان براي پنهان کردن تجهيزات الکترونيکي روي ديوار استفاده کرد.

از گل و گياهان به عنوان نقطه کانوني استفاده کنيد
2. قاب کردن منظره دلخواه
از گياهان مي توان براي قاب کردن يک منظره استفاده کرد، تا حواس بيننده ناخودآگاه به آن معطوف شود. در اين حالت، استفاده از گل و گياه در دکوراسيون براي تاکيد بر يک نقطه خواهد بود. براي مثال قرار دادن دو نخل مشابه در دو طرف باجه اطلاعات يک اداره، توجه ارباب رجوع را براي مراجعه به آن جلب مي کند. در منزل نيز، گياهان مشابه، دو طرف در ورودي، آسانسور، پله ها و يا حتي جلب براي توجه بيننده به يک اثر هنري استفاده مي شوند.

از گياهان مي توان براي قاب کردن يک منظره استفاده کرد
3. کاهش صداي مضر
عناصر طبيعي يکي از عوامل جذب صدا‌هاي مضر محيط هستند، بنابراين استفاده از گل و گياه در دکوراسيون خانه مي تواند تا حد زيادي بدون آنکه به چيدمان محيط لطمه بزند، اين صدا‌ها را به خود جذب کند. صدا‌ها در محيط، با برخورد به ديوارها، کف، پنجره ها و حتي مبلمان منعکس مي شوند که اين امر موجب تشديد صدا شده و در فضا همهمه ايجاد مي شود.
تحقيقات نشان داده که استفاده از گياهان تاثير زيادي در جذب صدا‌هاي فرکانس بالا دارند. در اين تحقيق استفاده از گياهاني مانند فيکوس، نخل دراسنا، اسپاتي‌فيلوم، شفلرا آربوريکلا و فيلودندرون‌هاي قلبي شکل پيشنهاد شده است. گياهاني با برگ هاي کوچک مانند فيکوس نيز در مقابل جذب صدا مقاوم بوده و آن را پخش مي کنند، بنابراين محيط داخلي منزل آرامتر و آرامش بخش خواهد شد.

گل و گياهان يکي از عوامل جذب صدا‌هاي مضر محيط هستند
4. افزايش عمق محيط
فضا‌هاي بزرگي مانند لابي ساختمان ها معمولا محيط هاي راحتي نيستند و افراد با قرار گرفتن در آن ها احساس ناخوشايندي تجربه مي کنند. با استفاده از گل و گياه در منزل و محيط هاي بزرگ تر، فضا از نظر بصري به بخش هاي کوچکتري تقسيم مي شود که احساس ناخوشايند مذکور را از بين مي برد. از گياهان مي توان به عنوان پارتيشن هاي جداکننده استفاده کرد که فضايي خصوصي را از يک محيط بزرگتر جدا مي کند.

از گياهان مي توان به عنوان پارتيشن هاي جداکننده استفاده کرد
5. کاهش ارتفاع بصري سقف
قرار گرفتن در محيط هايي با سقف هاي بلند، باعث مي شود که بيننده احساس کوتاهي قد و آسيب پذيري داشته باشد؛ بنابراين استفاده از گل و گياه در دکور منزل با سقف هاي بلندتر از حالت معمول، مي‌تواند خطاي ديد ايجاد کرده و فضا را دلپذير کند.

استفاده از گل و گياه در دکور منزل با سقف هاي بلند فضا را دلپذير مي کند
6. افزودن رنگ به محيط
گياهان با طيف رنگي که از سبز تيره به سبز ليمويي تغيير مي کند، به محيط رنگ مي بخشد. استفاده از گل و گياه در دکوراسيون خانه، مثل اضافه کردن ادويه به غذا، مي تواند تغييري استثنايي ايجاد کند. برگ هاي به رنگ سفيد، نقره‌اي، زرد، قرمز، بنفش و يا نارنجي و گاهي ترکيب چند رنگ در برگ‌هاي گياهان، به فضاي ساده‌اي که در آن قرار مي گيرند، عمق مي بخشد. قرار دادن چند گياه در کنار يکديگر با ترکيب مناسب، تصويري زيبا و موثر در گوشه‌اي از منزل تان خلق خواهد کرد.

گياهاني که طيف رنگي آن ها تغيير مي کند، به محيط رنگ مي بخشد
7. پاکسازي هوا
در آخر شناخته شده ترين اثر ضمني استفاده از گل و گياه در دکوراسيون خانه، افزايش کيفيت هواي منزل است که باعث بهبود احساس ما نسبت به محيط مي شود. گياهان ترکيبات شيميايي مانند فرمالدهيد و بنزن را از هوا جذب کرده و آن ها را تبديل به ترکيباتي مفيد براي خود مي‌کنند. همچنين مونواکسيد کربن هوا تا 90 درصد توسط گياهان جذب مي شود. رطوبت مناسب براي احساس آرامش، 30 تا 60 درصد است که گياهان گلداني آن را تامين و همچنين دماي هوا را معتدل کرده و فضايي آرام و سالم به ارمغان مي آورند.

گياهان دماي هوا را معتدل کرده و فضايي آرام و سالم به ارمغان مي آورند
منبع : setare.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • خانه ای با دکوراسیون ورزشی! (عکس)