Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان برای تصویب نهایی باید به تائید شورای نگهبان برسد، گفت: بعد از تائید این نهاد محترم، همه بازنشستگان مشغول بکار در ادارات دولتی و نهادهای عمومی مشمول این قانون باید از  کار برکنار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق قانون از زمان ابلاع این قانون برای اجرا، بازنشستگان ظرف 2 ماه باید ادارات را ترک کنند و اگر از اجرای قانون استنکاف شود، مدیران ادارات که برای افراد بازنشسته حکم مسئولیت صادر کرده اند، از ادامه خدمت در دستگاه های دولتی محروم خواهند شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در حال حاضر حدود سه هزار بازشستنه مشغول بکار در ادارات دولتی و نهادهای عمومی داریم، پیش بینی کرد که در نهایت تا سه ماه آینده بازنشستگان از ادارات دولتی و نهادهای عمومی خداحافظی کنند.

حاجی دلیگانی گفت: در حال حاضر حدود 15 استاندار که بعد از بازنشستگی، استاندار شدند، با اجرای این قانون باید جای خود را به نیروهای جوانتر بدهند. همچنین تعدادی از شهرداران، معاونین وزرا ، فرمانداران، بخشداران و مدیران کل باید برکنا شوند.

وی افزود: تنها روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس و معاونین رئیس جمهور از شمول این قانون مستثنی هستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه 2 مرداد 97 در نشست علنی پارلمان طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان را بررسی و ماده واحده آنرا با 194 رای موافق، 36 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

بر اساس تبصره یک ماده واحده این طرح به کار گیری بازنشستگان در سمت‌های روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، نمایندگان مجلس، وزرا، اعضای شورای نگهبان و معاونان رئیس جمهور شده ذکر شده در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهر 86 و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است.

بکارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شغغل این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.

به موجب تبصره این ماده دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری، جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد