Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان،دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی فناوری رییس جمهور در بازدید از سایت گیاهان دارویی شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر گفت: لرستان می تواند به قطب کشت و صنعت گیاهان دارویی کشور تبدیل شود.

دکتر محمد حسن عصاره در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین افزود: روند توسعه در حوزه گیاهان دارویی لرستان ملموس و مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با توجه به شرایط اکولوژیکی و رویشگاه های طبیعی و تلاش مردم و وجود فرهیختگان و تلاشگران این حوزه، روند توسعه گیاهان دارویی در لرستان ، مناسب است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی کشور با بیان اینکه در حوزه گیاهان دارویی به طور مجرد و مطلق به کشت و صنعت اعتقاد نداریم، گفت : ما در این حوزه به ایجاد زنجیره گیاهان دارویی اعتقاد داریم.

دکتر عصاره افزود : توسعه کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده هم از دیگر اولویت ها و رویکردهای ما در زمینه گیاهان دارویی است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که در زمینه گیاهان دارویی باید همه فرآیندها از کشت، تولید، فرآوری اولیه و ثانویه و ... به صورت متوازن و همه جانبه رشد کند.

دکتر عصاره تصریح کرد: در این زمینه لازم است پالایشگاه گیاهان دارویی ایجاد شود تا مواد خام به مواد اولیه استاندارد تبدیل شوند.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی فناوری رییس جمهور گفت: این مواد باید در فرمولاسیون های مختلف و صنایع مختلف هم به کارگیری شود.

دکتر عصاره افزود: احساس می شود که لرستان در این زمینه می تواند الگو و پایلوت اجرای این طرح باشد و خوشبختانه در این زمینه شرکت های پیشگام ، نوآور و توانمندی در لرستان، فعالیت می کند.

وی ادامه داد: وجود شرکت های بزرگ و دانش بنیان همچون شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر ، داناکاسیان ، خرمان و ...می تواند فرصت مناسبی برای تحقق این طرح ها در لرستان باشد.

دکتر عصاره خاطر نشان کرد: شرکت داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر با ورود در حوزه گیاهان دارویی و تولید محصولات نوآورانه با استفاده از این ظرفیت ، محصولات متنوع و کاربردی تولید کرده است و انیدواریم این اتفاق در سایر واحدهای تولیدی مرتبط ، رخ دهد.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استاندارد رییس جمهور صنعت فناوری گیاهان نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی

نفیسه حسینی یکتا مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در مراسم دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: طب گیاهان دارویی از رشد خوبی در ایران برخوردار شده است. 

وی بیان کرد: سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی را در کشور تدوین کرده‌ایم و معتقدیم که باید از ظرفیت بالای طب سنتی و گیاهان دارویی استفاده بهینه شود. 

حسینی یکتا ادامه داد: اکنون موضوع ادغام طب ایرانی در نظام سلامت مطرح است و این مسئله در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان و دارویی موثر خواهد بود.  

وی افزود: طب سنتی در کنار متغیرهای اقتصاد و سلامت موثر و اثربخش خواهد بود.

ظرفیت غنی ایران در زمینه گیاهان دارویی 

در ادامه مراسم شمس اردکانی دبیر ستاد گیاهان دارویی دبیر ستاد گیاهان دارویی معاومت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: منابع طبیعی کشور در زمینه گیاهان دارویی بسیار غنی است و در این خصوص باید از ظرفیت بی نظیر ایران در حوزه طب سنتی استفاده بهینه را داشته باشیم.  

وی بیان کرد: توسعه حوزه طب سنتی سبب ارتقلی سلامت جامعه خواهد شد و امیدواریم این امر محقق شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی
  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی