Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهربانو امانی پس از دیدار با خانواده شهید محمد تقی امامی پور و بازدید از پروژه های عمرانی منطقه ۱۴ در جمع شورایاران منطقه با نام بردن از بزرگانی که در طول تاریخ در این منطقه زندگی کرده اند گفت:

منطقه ۱۴ تاریخ تمدن ایران را با خود یدک می‌کشد. افزون بر بزرگانی که در طول تاریخ در این منطقه می زیستند، اگر سری به آرامستان های منطقه بزنیم خواهیم دید جمعیت کثیری از اقوام ایرانی و پیروان ادیان الهی نیز در این منطقه زندگی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در اداره امور خاطرنشان کرد: چه کسانی انقلاب اسلامی را رقم زدند؟ مگر همین ۲۷۰۰ شهید و ۳۶۰۰۰ ایثارگر منطقه ۱۴ نبودند؟ مگر پشتیبانی مادی و معنوی بی وقفه همین مردم نبود؟ ما یک سرمایه بی پایان داشته و داریم و اگر ناسپاسی کردیم به دلیل غفلت خودمان بود.

 

امانی با بیان اینکه که در دوران ۸ سال دفاع مقدس، دولت وقت بدون پشتیبانی مردم نمی توانست جنگ را راهبری کند گفت:

در ابتدای انقلاب که هنوز نهادهای انقلاب نهادینه نشده بودند مردم با پشتیبانی از دولت وقت توانستند بر مشکلات غلبه کنند. من از این موضوع وام می گیرم تا بگویم الان در کجای پیچ تاریخی قرار داریم.

مردم خودشان از کشور مراقبت می کنند و هر زمانی که فرصت ایجاد شده است مردم با کمترین هزینه بیشترین ثمربخشی را داشتند و امور را پیش بردند.

 

امانی با اشاره به پروژه پارکینگ امیرکبیر در منطقه ۱۴ گفت: این سوال مطرح است که آیا هنگامی که قصد داشتند این پروژه را انجام دهند، از مردم منطقه در مورد آن نظرسنجی کردند و آنها را در جریان کاری که می خواستند انجام دهند گذاشتند؟

قطعا اگر مردم خبر داشتند می توانستند بگویند این طرح چه نقاط ضعف و قدرتی دارد، چراکه معتقدم هرکس قبله خودش را بهتر می شناسد. ما می توانستیم با هزینه بسیار کمتر مردم را در جریان بگذاریم و نظر آنها را جویا شویم. قطعا اگر این کار را انجام می دادیم، هزینه کمتری تحمیل می شد.

در کشورهای توسعه یافته وقتی می خواهند یک فضای سبز ایجاد کنند در ابتدا مسیر عابران پیاده را مشخص نمی کنند و صبر می کنند تا ببینند مردم از کدام مسیر بیشتر عبور می کنند، سپس آنجا را تبدیل به پیاده راه می کنند. آیا این کمترین هزینه نیست؟

 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به همسویی ایجاد شده میان نمایندگان مردم تهران در مجلس و شورا با دولت گفت: ما در مجمع ۵۱ نفره، مناطق شهر تهران را بین اعضای مجمع تقسیم کردیم تا ضمن اینکه اعضا در جریان امور مناطق قرار می گیرند، مردم بتوانند به صورت مستقیم با نمایندگان خود در شورا و مجلس در ارتباط باشند و در مسائلی که چه در شورا و چه در مجلس باید دنبال شود مشارکت مستقیم داشته باشند.

 

امانی که در جمع شورایاران منطقه ۱۴ صحبت می کرد، در پایان خاطرنشان کرد: ما در شورای پنجم این ادعا را داریم که تقویت، توسعه و نهادینه کردن نهادهای مدنی یکی از اصول و باورهای ماست و تمام تلاش ما این است که یک شورای شفاف و شیشه ای داشته باشیم.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح نور که به همت نیروی انتظامی در حال اجراست، مایه قوت قلب و امید مردم به ویژه مؤمنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: مردم توقع داشتند با مظاهر بی عفتی و بی حیایی و اینکه بعضاً در کوچه‌ها و خیابان‌ها عده‌ای بسیار هنجارشکنانه رفت و آمد می‌کنند برخورد شود.

وی تصریح کرد: این طرح ثابت کرد که نظام قصد دارد بسیار با تدبیر و حکیمانه این برخورد را انجام دهد اما قوای سه گانه باید در اسرع وقت یک قانون دقیق و کامل در حوزه عفاف و حجاب تصویب و اجرا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق مطرح کرد: اجرای طرح نور به صورت موقتی است تا آن قانون موردنیاز تصویب و اجرا شود و به نظر می‌رسد که تمام نهادهای فرهنگی در این امر در حال کمک هستند.

وی با بیان اینکه هجمه بسیاری از سوی دشمن وارد می‌شود اما نهادهای فرهنگی نیز با تمام توان در حال فعالیت هستند، گفت: با این کار خط ما از دشمن به ویژه مواجب بگیران که مأمور ایجاد ابتذال در ایران هستند جدا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: دشمنان در این عرصه هم سیلی محکمی از مردم خواهند خورد و این ملت با اتکا به فرهنگ ایرانی و اسلامی خود پاسخ هجمه‌های فرهنگی ابتذال را خواهند داد.

کد خبر 6088415

دیگر خبرها

  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل