Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار مراغه گفت: با احداث و راه اندازی نخستین اکوکمپ گردشگری و تقویت گردشگری روستایی در این شهرستان، شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای تعدادی از جوانان جویای کار در مراغه خواهیم بود. ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه، حمید شکری ظهر امروز در جلسه هماهنگی احداث نخستین اکوکمپ گردشگری استان آذربایجان شرقی در این شهرستان، اظهارداشت: نخستین اکوکمپ استان با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و کانون جهانگردی کشور در مراغه ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان مأموریت دارند همکاری‌های لازم را در خصوص ارائه زمین مورد نیاز برای احداث نخستین اکوکمپ گردشگری در این شهرستان با کانون جهانگردی داشته باشند.

فرماندار مراغه در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی در این طرح، اظهارداشت: با احداث و راه اندازی نخستین اکوکمپ گردشگری و تقویت گردشگری روستایی در این شهرستان، شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای تعدادی از جوانان جویای کار در مراغه خواهیم بود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان با هدف بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم امری ضروری بوده و در تلاش هستیم با برنامه‌های علمی و کاربری مشکلات موجود را در این شهرستان برطرف کنیم.

شکری با اشاره به وجود ظرفیت‌های گردشگری در این شهرستان، اظهارداشت: مراغه دارای آثار تاریخی متعددی است و می‌تواند با استفاده از این ظرفیت‌ها در توسعه و آبادانی مراغه تأثر مثبتی داشته باشد.

سازمان میراث فرهنگی کشور به دنبال ایجاد اکوکمپ های روستایی

رامین افشاری مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی کشور هم در این جلسه، با اشاره به مشارکت کانون جهانگردی در احداث اکوکمپ‌های گردشگری در کشور، اظهارداشت: سازمان میراث فرهنگی کشور گسترش اکوکمپ‌های گردشگری را در دستور کاری خود قرار داده و در این راستا کانون جهانگردی و اتومبیل رانی به عنوان یک بازوی قدرتمند در اجرای طرح اکوکمپ در کشور مشارکت دارد.

وی افزود: کانون جهانگردی به عنوان یک بازوی قدرتمند برای میراث فرهنگی و گردشگری در کشور عمل کرده و با مشارکت دو سازمان اکوکمپ‌های گردشگری روستایی را در چند نقطه از کشور راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرعامل کانون جهانگردی کشور در ادامه با اشاره به آغاز طرح مطالعاتی در مراغه، تصریح کرد: عملیات مطالعاتی ایجاد اکوکمپ گردشگری روستایی در این شهرستان از امروز آغاز شده و بزودی بعد از پایان طرح مطالعاتی شاهد تخصیص بودجه و اجرایی شدن آن در مراغه خواهیم بود.

افشاری، اضافه کرد: کانون جهانگردی و اتومبیل رانی در کشور در حوزه‌های مختلفی هم چون صدور مجوزهای پلاک ترانزیتی، صدور اسناد بین المللی و ایجاد کمپ‌های گردشگری در کشور فعالیت می‌کند.

به گزارش تسنیم، مطالعات اجرایی پروژه ایجاد اکوکمپ های گردشگری در مراغه از امروز با حضور مشاوران و مهندسین شرکت گردشگری کشور آغاز و بزودی شاهد احداث آن در این شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید در فرآیند مهاجرت مردم به روستا خلل وارد کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سالار آبنوش پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری بخش الموت شرقی اظهار کرد: برخی ظرفیت‌ها نه استانی، بلکه کشوری و جهانی است که الموت و ظرفیت‌های آن نیز جزو همین ظرفیت‌های مهم است اما متأسفانه بسیاری از این پتانسیل‌ها مغفول مانده است.

وی ضمن اشاره به دلایل سد شدن مشکلات پیش پای پیشرفت پروژه‌ها تصریح کرد: ریشه حل بسیاری از مشکلات در حوزه پروژه‌های منطقه‌ای، انسجام و وحدت مسئولان برای رضایت مردم است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک ضمن اشاره مجدد به اهمیت خدمت رسانی به مردم یادآور شد: نوکری برای مردم بالاترین عبادات، جایگاه و مقام است و این مقام برای یک مسئول ماندنی است چراکه آنچه را مردم بپسندند و از آن رضایت داشته باشند، برای مسئولان عزت آفرین است.

آبنوش کشاورزی و باغداری الموت را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: باید هدف همه فعالیت و کارها، مردم باشد و حالا که شاهد مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستاها هستیم، نباید در این فرآیند مانع ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هرچه الموت رونق پیدا کند، به نفع همه ایران است و در بیان جایگاه الموت همین بس که الموت جزو مهم‌ترین مقاصد گردشگری جهانی است و یکی از پیام‌های رونق یافتن گردشگری، ثبات، امنیت و آرامش در کشور است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک خواستار بهره مندی از این ظرفیت‌ها برای رونق گردشگری در الموت با هدف خدمت‌رسانی به مردم منطقه شد و این جلسه شورای اداری را مقدمه آغاز فعالیت‌های بزرگ برای الموت دانست.

رسیدگی به قلعه شمس کلایه، رونق پروژه‌های گردشگری، جلوگیری از دستبرد میراث گرانبهای فرهنگی کشور، احداث موزه گازرخان، ثبت جهانی الموت، ارائه چهره واقعی از قلعه الموت و تاریخ منطقه و نقش آن در جهان اسلام و فرهنگ مقاومت، موضوعات مرتبط با حوزه قضائی و نیازهای بخش، رسیدگی به راه‌های روستایی و بخصوص محورهای خاکی ازجمله موارد مطرح شده در این شورا بود.

کد خبر 6100409

دیگر خبرها

  • مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است
  • آب شرب ۲۱۰ روستای آذربایجان شرقی تامین می شود
  • نباید در فرآیند مهاجرت مردم به روستا خلل وارد کنیم
  • سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد
  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • تجلیل از تولیدکنندگان برتر و دهیاران نمونه در مهربان
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم